Gå til innhold

Snakker dere stygt om personer som er rett ved dere?

Anbefalte innlegg

Gjest skrulla
Skrevet

Jeg har flere venninner som snakker stygt om andre når de er i samme rom. Bare jeg som syns dette er ekstremt frekt? Det er jo slemt å baksnakke folk i utgangspunktet men spesielt på den måten.

Eksempel:

Vi står i kassen på rimi og er klar til å betale. Dama må bare bort noen meter for å hente noe. Det er lang kø bak oss. Venninnen min ''hvisker'' høyt i øret mitt. ''Se på håret hennes a, det var skikkelig rart ikke sant?? ikkesant??''

Jeg gidder ikke å svare og ser en helt annen vei. Jeg syns det er ekstremt rart å holde på sånn. Virker som de aldri har sett en med piercing i ansiktet eller en jente med kort hår.

Gjør dere dette, eller kjenner dere noen som gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, herregud. Be venninnene dine om å vokse opp! For en barnslig og umoden oppførsel. :nei:

• Liker 1
Skrevet

Helt enig med Babylon. Venninnene dine må vokse opp. Voksne snakker bare stygt om mennesker som ikke er til stede.

• Liker 2
Gjest Sommertid
Skrevet

Jeg har en slik vennine selv. Jeg måtte til slutt gi beskjed til henne om at jeg ikke var inntressert i å høre hva stygt hun hadde å si om andre og at hun måtte lære å akseptere at alle ikke var som henne selv.

Det hjalp for en periode men hun har begynnt i gjen nå så jeg må vell snart gi beskjed igjen :glare:

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor noen har et så utrolig stort behov for å baksnakke andre. Alle mennesker er forskjellige både på godt og vondt.

Skrevet

Voksne snakker bare stygt om mennesker som ikke er til stede.

Det er ikke særlig bedre.

Hva er vitsen med å kommentere hvor stygg noen er på håret? Føler de seg bedre selv de som stadig rakker ned på andre? Det har slått meg at bra mennesker som er glade, fornøyde og aksepterer den de er generelt, snakker ikke dritt om andre.

Skrevet

Jeg kan gjøre det hvis jeg synes vedkommende oppfører seg frekt, type sniker i køen, kjører på meg med handle/barnevogn o.l. Men ALDRI om utseendet, klær etc.

Skrevet

Jeg kan gjøre det hvis jeg synes vedkommende oppfører seg frekt, type sniker i køen.

Det er ikke å snakke stygt om noen. Det er sånt som burde være unødvendig å si, men som vedkommende bare har godt av å høre for å bedre oppførselen sin :)

• Liker 1
Skrevet

Syns det er drittfrekkt jeg også! Grow up lissom. Høres ut som de har problemer med sin egen selvtillitt! Hadde sakt enda høyere når hun hadde kommet tilbake "var det henne du syns hadde stykt hår?"

Skrevet

Det er ikke særlig bedre.

Neijassåsierdudet?!

Skrevet

det virker også som at de faktisk ikke er så sjenerte for at de skal høre det. Noen ganger begynner jeg å undre om de faktisk hører det eller ei.

så rart det er med sånne mennesker som har behov for å snakke om så usaklig ting. jeg driter vel i om noen velger å farge håret blått. Det er ikke så spesielt.. Dårlig oppførsel er derimot noe jeg kan baksnakke om.

Har også sett at de ikke klarer å holde øynene vekk fra funskjonshemmede f eks, eller noen som er litt annerledes. Virker som de aldri har sett verden før og bare MÅ kommentere og se på alt. Som små barn.

Hvis jeg ser la oss si en veldig liten dverg så prøver jeg spesielt å IKKE glo , så denne personen ikke skal føle seg dårlig fordi han/hun er litt annerledes.

Skal be de slutte.. Men av og til undrer jeg bare. Jeg er en person som IKKE overser folk når de prater til meg, men jeg blir så flau når de holder på slikt så da må jeg..

De sier også sånn ''oj hun var tynn. Oj han var feit. Oj hun hadde stygge bukser. Shit hun var høy '' LIKE I GIVE A SHIT?

Skrevet

Det kunne ikke falle meg inn å gjøre noe sånt. Og ingen av mine venner er så barnslige og ufølsomme.

Skrevet

Folk som snakker dritt om andres utseendet har som regel veldig dårlig selvtillit selv, de snakker dritt om folk for at de skal føle seg bedre.

Skrevet

Har ei sånn venninne selv, og jeg blir skikkelig flau hvis hun begynner sånn. Kan være at hun f.eks ruller øyne og pekker bort meg for å si noe stygt om sidemannen på vorspill eller butikken. Det er skikkelig flaut faktisk. Selv gjør jeg det aldri! Og det er fordi jeg rett og slett har vokst fra meg sånn fatal oppførsel, OG fordi jeg har respekt for andre mennensker! :)

Skrevet

Nei, det kan ikke falle meg inn.

Klart det baksnakkes om folk en gang i blant, men aldri når vedkommende er i samme rom.

Skrevet

Nei, noe slikt gjør hverken jeg eller noen av vennene mine, heldigvis! Du får be de skjerpe seg.

Skrevet

Kan jeg bare spørre hvor gamle disse vennene er?

Skrevet

Jeg synes det er mange jenter som er litt sånn...eller ikke akkurat sånn fjortisond som ts beskriver, men at de har et uendelig behov for å beskrive hva de ser med ord.

Litt sånn: ''han var høy'' ''se, det gelenderet var blått'' ''hun hadde rar koffert''

Jeg synes det er utrolig merkelig, og når jeg får sånne kommentarer venter jeg liksom på poenget...''han var høy ja, ja vel?''

Det er som om de ser verden for første gang hver gang de er i byen ;)

Skrevet

De er usikre og dumme jenter som er redde for å skille seg ut. Du kan ikke forandre folk, men se deg heller om etter litt smartere venner.

Gjest Thefainter
Skrevet

Jeg gjør ikke det, men min kollega som jeg har jobbet med i en uke gjør det, høylytt sånn at de fleste høre det :sjokkert: Så jeg har fått høre litt av hvert om meg selv, mye visste jeg ikke om selv engang. Jeg er visstnok naiv og kristen :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...