Gå til innhold

Tips til forbedring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver nå med ei nettside og trenger litt starthjelp føler jeg.

Det er hovedsakelig et diskusjonsforum der en kan komme i kontakt med folk i samme situasjon.

Link!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må bare spørre, er det "lidelsesseksualitet" eller er "Lidelse" et egennavn? Siden du har skrevet det i tittel og sånt i to ord.

Ellers er siden behagelig å se på, dog litt forvirret, fordi jeg ikke forbinder turer i skog med sex, men det er vel bare meg?

Og så ville jeg gjort det hele enten på norsk eller engelsk, så "index" ville jeg heller skrevet som "innhold" :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg må bare spørre, er det "lidelsesseksualitet" eller er "Lidelse" et egennavn? Siden du har skrevet det i tittel og sånt i to ord.

Og så ville jeg gjort det hele enten på norsk eller engelsk, så "index" ville jeg heller skrevet som "innhold" :)

Det er lidelssesseksualitet, ja.

Index er et norsk ord, det er fagord for liste.

Skrevet

På norsk heter det i så fall "indeks" :)

"indeks -en, -er

1 fortegnelse; register: avhandlingen har en nyttig indeks over behandlede emner; (om forh. i den kat. kirke) liste over forbudte bøker: sette en bok på indeks // svarteliste: bli satt på indeks

2 merketall som (i matematikken) tjener til å adskille størrelser som betegnes med samme bokstav ( f.eks. a₁, a₂, a₃)

3 avlesningsmerke el. -viser

4 (i antropologi) forholdstall som angir et mål i prosent av et annet, f.eks. hodets bredde i prosent av dets lengde

5 tall, mål for pris-, verdi- el. kostnadsutvikling for en gruppe varer, tjenester, verdipapirer e.l.; indekstall: indeksen faller, stiger / indeksen gikk opp med to poeng i forrige kvartal

Etym.: lat. avl.; ○indikere"

Mulig jeg er pirkete, men for meg er det viktig at sånt er på stell for at det skal virke seriøst :)

Ellers er det et kjempebra tiltak, altså!

• Liker 1
Skrevet

hm... kan hende det. Har hørt at det er lov til å skrive med x også, men skal så klart orde opp i det. :)

Skrevet

Når det gjelder layouten så fant jeg ikke noen som passet så godt. Enten ble siden altfor mørk eller så var det noe som ikke kunne ha noe med seksualitet å gjøre. Men på en måte så syns jeg det passer, siden det passer med det en som oftest føler om en lider av det.

Skrevet

Flere tips?

Skrevet

Selve forumet har sannsynligvis for mange kategorier å begynne med. Om det er nisje-forum, trenger man ikke alle de du har. Slik det er nå kan det hende det blir alt for spredt ut og det blir for lite aktivitet i diverse rom.

Ellers ser jeg ikke helt poenget med "indeks"-siden, skal det fungere som sitemap? Hva skal du egentlig ha der?

I tillegg viser å-ø-æ hos meg helt feil.

Siden er jo behagelig å se på, men ser heller ikke forbindelsen mellom utseende og innhold.

Tanken er god, men du må nok tenke også hva slags innhold du skal ha på selve siden. Det er greit å tenke at nå skal alle komme og diskutere med hverandre, men du må ha noe som tiltrekker folk til å lese først.

• Liker 1
Skrevet

Ellers ser jeg ikke helt poenget med "indeks"-siden, skal det fungere som sitemap? Hva skal du egentlig ha der?

Heisann, indeks siden er for snapp informasjon om hovedgrunnene til at en får smerter under samleie. Vestibulitt, vaginisme, endometriose og so on. Det skal også inneholde linker til diverse legesenter som har god erfaring og kompetanse i det feltet.

Skrevet (endret)

Selve temaet på sidene dine skal jeg ikke si så mye om i og med at jeg ikke er i målgruppen din, men etter en veldig rask titt merket jeg meg følgende:

1. Det er noe tullball med tegnsettet. Jeg bruker Linux og norske bokstaver som Æ, Ø og Å vises ikke riktig. Ta en titt her.

2. Det reklamegreiene tok altfor mye plass, var distraherende og var generelt utrolig grelt. Jeg forstår at dette sannsynligvis er en del av hosting-dealen, men dersom du har mulighet til å bytte til en tilbyder uten reklame, så bør du gjøre det.

Endret av Linus
Gjest Instamatic
Skrevet

æ-ø og å fungerer ikke i firefox heller og jeg må si meg enig med personen over her som nevnte det med mange kateorier

Skrevet

2. Det reklamegreiene tok altfor mye plass, var distraherende og var generelt utrolig grelt. Jeg forstår at dette sannsynligvis er en del av hosting-dealen, men dersom du har mulighet til å bytte til en tilbyder uten reklame, så bør du gjøre det.

Det skal bli ordnet på når jeg får paypal kontoen min til å fungere.

Skjønner ikke helt hva som har gått gærent med tegnsettingen, men skal se på det i morgen.

Skrevet

Jeg skjønner ikke dette. Det virker som om æ-ø-å ikke funker i layouten og i forumet, men ellers så funker det fint. :lete: Merkelig.

Skrevet

Selve forumet har sannsynligvis for mange kategorier å begynne med. Om det er nisje-forum, trenger man ikke alle de du har. Slik det er nå kan det hende det blir alt for spredt ut og det blir for lite aktivitet i diverse rom.

Bedre nå? Fjernet en del underkategorier, og en heading gruppe.

Skrevet

Lidelsesseksualitet høres ut som en fetisj med dårlig navn.

Det med pårørende høres også rart ut i seksuell sammenheng.

• Liker 1
Skrevet

Det med pårørende høres også rart ut i seksuell sammenheng.

Det er jo pårørende. Ektemenn, forlovede, kjæreste... Det skal to til å danse tango.

Skrevet

Jeg har først sett på siden nå, og dersom det er "index" i adressen det er snakk om, så er det den siden som domenet leter opp for å finne startsiden sin. Sikkert mulig å gjøre noe med, men det er veldig standard å ha /index.etellerannet på åpningssiden.

ÆØÅ-problematikk kan løses på følgende måte:

æ æ

Æ Æ

ø ø

Ø Ø

å å

Å Å

Dette er spesialtegn og må dermed skrives inn med en spesiell kode for at nettleseren skal skjønne hva det er snakk om. Dvs at istedenfor æ så må du skrive &aelig osv.

Skrevet

Jeg har først sett på siden nå, og dersom det er "index" i adressen det er snakk om, så er det den siden som domenet leter opp for å finne startsiden sin. Sikkert mulig å gjøre noe med, men det er veldig standard å ha /index.etellerannet på åpningssiden.

ÆØÅ-problematikk kan løses på følgende måte:

æ æ

Æ Æ

ø ø

Ø Ø

å å

Å Å

Dette er spesialtegn og må dermed skrives inn med en spesiell kode for at nettleseren skal skjønne hva det er snakk om. Dvs at istedenfor æ så må du skrive &aelig osv.

Det funket bare i layouten, men ikke i forumet.

Skrevet (endret)

.

Endret av runekki
Skrevet

Akkurat nå er jeg frustrert for at jeg er norsk. Idiotisk tegnsetting, nesten umulig å formulere setninger slik at en ikke bruker spesialtegn.

Får spørre kjæresten, kanskje han vet hva som er gærent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...