majan Skrevet 24. oktober 2003 #1 Del Skrevet 24. oktober 2003 Heisann , jeg skal ha party og lurer på om noen har noen enkle oppskrifter på langpannekake, jeg gidder nemlig ikke og gjøre så veldig mye ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 24. oktober 2003 #2 Del Skrevet 24. oktober 2003 Kjøp 2 pk./poser Toro Langpanne sjoko.kake. Eller 1 hvis du har sånn liten 40x30 cm form. Kjempe enkel. Glasur: (for å være helt sikker sjekk siden på "bake-kakao" pakka. 250 (målestrek på margarinpakka) smør 2 dl melk (varmes med smeltet smør) 1 pk. melis (1/2 kg) 4 ts. vaniljesukker 2 ss. bakekakao. Dryss i det tørre i lunken veske. Bruk mixer så klumpene forsvinner og voila der har du fyll. Smak den til med varm kaffe (4-6 ss). Nå hørtes jeg ut som proff kake baker. Det er jeg ikke. De blir alltid mislykket, men naboens er knallgod og der kommer oppskr. på fyllet fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 24. oktober 2003 #3 Del Skrevet 24. oktober 2003 http://home.no.net/lpkake/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 24. oktober 2003 #4 Del Skrevet 24. oktober 2003 8 dl hvetemel 6 dl sukker 7 ts vaniljesukker 5 ts bakepulver 6 egg 4 dl melk 250 g smeltet margarin Bland det tørre, hiv i det våte. Smurt form 175 grader i ca 30 min. ( Kommer an på ovnen din ) I denne basisdeigen kan du blande revet appelsin / sitron, du kan ha epler i den, du kan strø kanel og sukker på toppen, du kan ha kakao, kanel og muskat i den. Glasur etter smak. Denne pleier jeg nesten alltid å lage. Den blir saftig, så den egner seg ikke for de som liker kakane mer kompakte og tørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå