AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 vi har kick off paa jobben, og middag er klokken ..altfor sent for meg som er paa slankern...men hva er det sunneste jeg kan spise paa fridays?
Snop Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 vi har kick off paa jobben, og middag er klokken ..altfor sent for meg som er paa slankern...men hva er det sunneste jeg kan spise paa fridays? Da hadde jeg nok tatt kyllingsalaten, har du lyst på litt mer skikkelig middag, hadde jeg tatt laksemiddagen, og stort sett spist laksen og grønnsakene, og bare bittelitt potetmos. 1
Brud84 Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 Må vel bli en av salatene det.... Men hvis du vil noe mer "middagsaktig" har de vel flere retter med kyllingfilet? f.eks fahita tower med kylling er kjempe godt, og du må jo ikke spise alle lompene...
Gjest Heloise Skrevet 3. februar 2011 #4 Skrevet 3. februar 2011 Den lowcarb kyllingsalaten! Og den er sinnsykt mettende også. Nam nam!
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #5 Skrevet 3. februar 2011 Og du? Selv om du kjører den sunne linje så er det ikke katastrofe å unne seg noe litt usunt en kveld heller, altså. Det kan fint veies opp med litt ekstra trim og supersunn mat resten av helga 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #6 Skrevet 3. februar 2011 Og du? Selv om du kjører den sunne linje så er det ikke katastrofe å unne seg noe litt usunt en kveld heller, altså. Det kan fint veies opp med litt ekstra trim og supersunn mat resten av helga er kyllingen sunnere enn laksen? problemet er at jeg allerede har en "slapp" helg med masse kos..saa har egentlig ikke "raad" til denne torsdagsjunk middagen:P
Tullepia Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 er kyllingen sunnere enn laksen? problemet er at jeg allerede har en "slapp" helg med masse kos..saa har egentlig ikke "raad" til denne torsdagsjunk middagen:P Kylling og laks er begge sunt og godt. Kos deg ute med god samvittighet. 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #8 Skrevet 3. februar 2011 Kylling og laks er begge sunt og godt. Kos deg ute med god samvittighet. Takk, oppdaterer senere
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #9 Skrevet 3. februar 2011 FADER...ble ikkke helt saann! Ble en usunn jack daniels og en OREO ESSERT..var skikkelig press rundt bordet og folk respekterte ikke helt at jeg ikke ville ha dessert saa saann ble det drakk vann ved siden av..men naa har jeg lyst til aa graate. FORSTE uken min..og dette var usunt. Naa kan jeg glemme helgekosen (
Aubree Skrevet 3. februar 2011 #10 Skrevet 3. februar 2011 Det går bra Ikke ta på vei for det! Det kommer til å komme MANGE kvelder som dette, men hva så? I morgen er en ny dag. Det viktigste er at du klarer å holde en sunn diett resten av livet, ikke at du skal miste motet hver gang du spiser noe usunt. Så slapp av, ikke tenk på det som noe nederlag - og spis sundt i morgen, så får du nok gnisten tilbake ;-) 1
Yme Skrevet 3. februar 2011 #11 Skrevet 3. februar 2011 (endret) Salatene dems er faktisk veldig gode, å man får mye for pengene, i forhold til annen mat man kjøper der. Jeg er en høy og kraftig kar, å jeg blei bra mett av å spise salaten dems. Edit: jeg var litt treig, ser jeg Endret 3. februar 2011 av Yme
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #12 Skrevet 3. februar 2011 Problemet er at jeg har ett maal jeg skal ned til. Saa i tillegg til en livsendring maa jeg skjerpe meg ekstra de siste 12 ukene snufs..og dette odela mye. Hvor mye maa jeg sykkle eller lope for dette?hahaha uff
Tullepia Skrevet 4. februar 2011 #14 Skrevet 4. februar 2011 FADER...ble ikkke helt saann! Ble en usunn jack daniels og en OREO ESSERT..var skikkelig press rundt bordet og folk respekterte ikke helt at jeg ikke ville ha dessert saa saann ble det drakk vann ved siden av..men naa har jeg lyst til aa graate. FORSTE uken min..og dette var usunt. Naa kan jeg glemme helgekosen ( Du må rett og slett øve deg i å motstå press. Du velger selv hva du skal spise eller ikke. Ingen har noe med om du velger laks eller oreo... Neste gang overser du presset, eller du kutter ut å gå ut med folk som ikke takler at venner sier neitakk til dessert. Det er EN kveld nederlag. Det vil komme flere. Det er ikke verdens undergang. Fortsett med godt mot, spis sunt og tren fornuftig. Helgekosen kan du spare til neste helg i tilfelle, det er ikke verdens undergang det heller. 1
runekki Skrevet 4. februar 2011 #15 Skrevet 4. februar 2011 (endret) . Endret 9. februar 2011 av runekki
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #16 Skrevet 4. februar 2011 Kyllingsalaten er sunnest, og helt grei. Ah, du har allerede fortært måltidet, hehe. Vel - all alkohol er jo usunn når du kommer over 1-2 enheter, og blir det Long Island Ice Teas - så har du skikkelig kaloribombe ... :-P For å komme over slike kaloriinntak i en streng diett, så bør du ikke tenke på ekstra løping etc synes jeg. Ta heller og stram magemusklene i flere dager, mens du jobber. Gå i trapper, sitt litt mer aktivt og bruk kroppen mer i hverdagen/jobb. Da forbrenner du mye lettere og slipper bruke ekstra tid for dårlig samvittighet. Cheers! -runekki ;-) så å sitte stille og stramme magemusklene(trekke den inn og ut) hjelper? smart..
runekki Skrevet 4. februar 2011 #17 Skrevet 4. februar 2011 (endret) . Endret 9. februar 2011 av runekki
Rosalie Skrevet 4. februar 2011 #18 Skrevet 4. februar 2011 (endret) er kyllingen sunnere enn laksen? problemet er at jeg allerede har en "slapp" helg med masse kos..saa har egentlig ikke "raad" til denne torsdagsjunk middagen:P Så dropp junken i helga, da. EDIT: Måltidet var allerede fortært, ja. Da får du ihvertfall droppe junken i helgen. (Noe man strengt tatt bør gjøre alle helger. Ingen trenger junk for å kose seg, og kroppen blir mye mer glad i deg om du driter i å putte den full av søppel) Endret 4. februar 2011 av Rosalie
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #19 Skrevet 4. februar 2011 Jeg spiser ikke junkjunk..men skal i middagsselskap..og da blir det nok mye "fet mat". Var mer det jeg mente.. Er bare litt skuffet for naa har jeg kanskje ikke klart aa miste saa mange cm i slutten av uken som jeg hadde haapet paa Er jo bare psykisk..
Tullepia Skrevet 4. februar 2011 #20 Skrevet 4. februar 2011 Jeg spiser ikke junkjunk..men skal i middagsselskap..og da blir det nok mye "fet mat". Var mer det jeg mente.. Er bare litt skuffet for naa har jeg kanskje ikke klart aa miste saa mange cm i slutten av uken som jeg hadde haapet paa Er jo bare psykisk.. Det er ikke farlig å gå i middagsselskap, selv om du ikke kan bestemme menyen. Du må ikke gjøre maten til et problem! Du forsyner deg ganske enkelt kun én gang, eller tar mindre porsjoner enn du ellers ville gjort hvis maten er veldig fet. Drikk kun kaffe og la dessert være dessert (eller bare smak bittelitt). Å gå ned i vekt er ikke et program som skal følges stivbeint, du skal tross alt leve! Å leve sunt handler om å tenke langsiktig (livslangt) og ikke måle og veie hver uke og gråte fordi du mangler et kilo eller en cm på målet ditt. Du må fokusere på valgene dine. Du må tørre å si nei når andre presser. Du må velge å forsyne deg kun én gang i middagsselskap, og du må velge å kun spise sjokolade på lørdagene. Om det blir kluss i rutinene av og til så er ikke det verdens undergang. Målet er å leve jevnt over sunt og godt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå