Gå til innhold

Ferie uten mulighet til barnesete...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal reise til utlandet snart og har et problem, vi får ikke tilgang til barnesete til 2åringen for å dra de 30 km det er fra flyplassen til dit vi skal. Vi har vært i kontakt med alle taxi-firma på flyplass og nærmeste by (hovedstaden) og ingen av dem har barneseter til disposisjon.. Vi har tenkt å leie bil, men vi lander på et så sent tidspunkt at alle leiebilfirma har stengt og ikke har mulighet til å levere bilen til oss før neste morgen. Så.. Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Annaires
Skrevet

Aner ikke hva jeg hadde gjort, men det jeg IKKE hadde gjort, er å kjøre bil med dattern min på 22mnd uten bilsete.

Skrevet

Barnesete kan tas med som spesialbagasje på flyet. Hvis dere skal leie bil, er det vel ikke noe problem å ha med et barnesete? Det ville vært noe annet hvis flere etapper skulle foretas med toh/buss/båt.

Skrevet

Ja, enten ta med barnesete selv eller overnatte på flyplasshotell til neste dag og ta ut leiebil med bilsete da.

• Liker 1
Skrevet

Jeg går ut ifra at du har sjekket tog/bussruter mellom flyplassen og hotellet?

Vi skal også på ferie med barn i sommeren som kommer, hun vil da være 1 1/2 år, og vi ankommer sent, når bilutleiekontorene er stengt. Men ved å betale en ekstra "after-office-hours"-sum (ble ganske dyrt, da... 500 kr ca) til bilutleieselskapet, sørger de for at det er en person på jobb som kan komme med bilen til oss likevel.

Har dere hørt med leiebilselskapet om dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...