Gjest Étoile Skrevet 24. oktober 2003 #1 Del Skrevet 24. oktober 2003 Fordi jeg leste om strikking av vesker her inne og ble litt fristet... Det er ganske mange år siden sist jeg prøvde meg på et strikke-prosjekt, så nå sitter jeg her med en pose med garn og har glemt hvordan man legger opp masker! :o Noen som kan forklare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 24. oktober 2003 #2 Del Skrevet 24. oktober 2003 Oj.. Beskrive det.. Tror ikke jeg klarer det :oops: , har du inen gammeltante eller bestemor? De pleier å kunne forklare det meste så det forsås.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 24. oktober 2003 #3 Del Skrevet 24. oktober 2003 De er litt langt unna... Men men, sitter her og prøver meg frem, håper det funker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2003 #4 Del Skrevet 24. oktober 2003 1. Lag først ei renneløkke (type fingerhekling) et stykke inn på tråden. 2. Stikk pinnene (dobbelt) gjennom løkka og stram til 3. Legg de to trådene i hånda med endene nedover og løkka mellom tommel og pekefinger. 4. Stikk tommel og pekefinger inn mellom de to trådene. 5. Stikk pinnene under tråden som ligger foran tommelen. 6. Deretter løfter du pinnene over den bakerste tråden og ned bak den. 7. Dra den bakerste tråden gjennom løkka du har laget og stram til. Nå har du laget en maske. Fortsett til du har mange nok. Husk å bruke doble pinner, ellers blir det for stramt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 24. oktober 2003 #5 Del Skrevet 24. oktober 2003 Tusen takk! :D Får se om jeg får dreisen på dette nå da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2003 #6 Del Skrevet 24. oktober 2003 Har du oppskrift på veske Étoile? *Har så lyst å strikke sjøl...* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 24. oktober 2003 #7 Del Skrevet 24. oktober 2003 Nei, men leste litt inne på tove-veske tråden, der står det en framgangsmåte. Nede på garnbutikken hadde de forresten mange kjempefine oppskrifter, de hadde en med Harleqin-ruter - den var kjempefin! Men sånne avanserte prosjekter må nesten vente litt, kan jo ikke legge opp masker engang... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2003 #8 Del Skrevet 24. oktober 2003 Gjør som jeg skrev, så klarer du det. Du kan heller prøve flere ganger. Den tråden som ikke ender i nøstet må forresten være ca dobbelt så lang som du tror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. oktober 2003 #9 Del Skrevet 24. oktober 2003 Jeg legger opppå en litt annen måte. Legg tråden over en pinne, og hold trådendene med tommel og pekefinger inni løkken som henger over pinnen. Ta pinnen med løkken frem mellom tommel og pekefineger. Stikk pinnen inn under den ytterste tråden over basen til tommelfingeren, det er nå dannet en løkke rundt tommelen, og hent opp tråden som ligger på pekefingern og dra tilbake gjennom løkken på tommelen. Du skal nå ha to løkker på pinnen. Gjør det samme igjen og du får en ny maske på pinnen. Fortsett til ønsket maske tall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 24. oktober 2003 #10 Del Skrevet 24. oktober 2003 Her finner du en oppskrift på å legge opp masker: http://www.knitting.co.nz/pages/knitting/caston.php Kjempeflott side med massevis av tips, som har reddet meg i flere situasjoner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2003 #11 Del Skrevet 24. oktober 2003 Ser ut som samme metoden med unntak av første maske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 24. oktober 2003 #12 Del Skrevet 24. oktober 2003 En veske er lett å dikte oppskrift på, det er jo bare å strikke et langt rektangel, sy det sammen i sidene og hive den i vaskemaskinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. oktober 2003 #13 Del Skrevet 24. oktober 2003 Strikket veske. Legg opp 120 m på rundpinne nr 3,5-4 strikk til det er 20-25 cm høyt. fell av og sy sammen i bunnen og strikk hank. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 24. oktober 2003 #14 Del Skrevet 24. oktober 2003 Har strikket noen vesker som jeg har tovet etterpå - vil bare komme med et lite tips om at et kraftig silkebånd er veldig pent som hank (selv har jeg alltid strikket hank, men neste gang...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 24. oktober 2003 #15 Del Skrevet 24. oktober 2003 Takk for alle tipsene, tror jeg fikk det sånn noenlunde til tilslutt! :D Så gjenstår det å se hvordan resultatet blir da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 24. oktober 2003 #16 Del Skrevet 24. oktober 2003 Fortsett til du har mange nok. Husk å bruke doble pinner, ellers blir det for stramt!! ??? Doble pinnar?? Har verkeleg ALDRI lagt opp med doble pinnar, og aldri sett det gjort heller... Legg forøvrig opp på same måte som Pulverheksa, så kanskje det er difor... Men viss du meinar det berre er første maska som er skilnaden, skjønar eg ingenting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 27. oktober 2003 #17 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg legger opp på to pinner, og det blir mye lettere å strikke i begynnelsen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå