Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

Har veldig dårlig samvittighet ovenfor jobben. Begynte der i september og har allerede vært syk 7 dager tilsammen. Jeg jobber i ca 20% stilling(jobber to timer 4 dager i uken). Jeg bruker vanligvis nesten aldri å være syk, men i den siste perioden har jeg blitt veldig syk ofte(feber og hoste). Synes dere 7 dager er mye på 6 mnd? Er så redd om de vil sparke meg p.g.a det:( jeg elsker jobben jeg har og vil fortsette der. (det er offentlig sektor om det har noe å si).

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er ikke noe som heter for mye syk. Selvsagt er det best å være frisk, men er du syk, så er det ingenting å gjøre med, annet enn å skynde seg å bli bra igjen.

Dessuten regner jeg med at når en vet det kun skal jobbes i to timer, er det lettere å kreke seg på jobb, selv om en er litt uggen, kontra en arbeidsdag du vet strekker seg mot åtte timer.

Eneste ankepunktet er at du sannsynligvis har prøvetid, og at de ofte ser ekstra grundig på arbeidsmoral og sånn i denne perioden. Men du ville nok hørt noe for lengst om det plaget dem. Du får prøve å holde deg frisk og sprek halvannen måned til, til etter prøvetiden. :lur:

Men det er klart; dersom du var syk sju dager sammenhengende, er det tross alt bare misset fire arbeidsdager.

Endret av Kamikatze
Skrevet

Du spør om det er mye, og det synes jeg det er. For mye? Tja, kommer an på. Jeg vet ikke hva du jobber med, men som det nevnes over her burde det jo være lettere å komme seg på jobb når du vet det er bare to timer og ikke full dag. Jeg synes det er uproblematisk å være borte i sju dager sammenhengende (altså én skikkelig sykeperiode), mens det i alle fall utenfra sett er mer "mistenkelig" dersom du har vært borte sju enkeltdager i en så kort periode i en så liten stilling. Men i forhold til din frykt for å bli sagt opp: Det skal mer til enn som så etter lovverket, og er dette reell sykdom, så skal du ikke bekymre deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...