Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble ferdig utdannet fra et profesjonsstudium i fjor, og har nå fått meg en relevant jobb som er interessant nok, med hyggelige kollegaer.

Problemet er vel innerst inne at jeg aldri har vært 100% motivert for akkurat denne utdannelsen, og jeg kjenner litt på det nå, at er det virkelig dette jeg vil gjøre med livet?

Egentlig kunne jeg tenke meg å bli UD-aspirant, men med den skyhøye terskelen som er der tror jeg ikke jeg har sjans til det sånn som kvalifikasjonene mine er nå. Jeg når nok ikke helt opp verken i forhold til karakterer, språklig (kan bare norsk og engelsk flytende) eller i forhold til annen erfaring.

Jeg vet at man ikke kan forvente jeg allverden som nyutdannet med gjennomsnittlige karakterer, men jeg sitter liksom og føler at det burde vært noe mer... Jeg tror noe av denne følelsen bygger på at jeg begynte på dette profesjonsstudiet rett fra videregående. Jeg har alltid vært en (noenlunde) "flink pike", og har aldri gjort noe "ufornuftig" i hele mitt liv...

Jeg føler at jeg ikke bare kan slå meg ned og leve et A4-liv resten av livet. Men jeg har mann og leilighet i hjembyen, og han er av diverse grunner litt bundet her akkurat nå. Økonomisk ville det være uklokt av meg å studere mer nå, men jeg kjenner jeg higer litt etter å studere andre fag, noe jeg har en brennende interesse for og som jeg ikke har valgt fordi jeg "burde". Det finnes absolutt interessante aspekter ved faget jeg allerede har valgt, det har bare ikke vekket den brennende interessen hos meg som jeg ser at enkelte av mine venner har for sine fagfelt, og som jeg misunner dem.

Jeg har også reist mye, men har til gode å bo andre steder i verden... Jeg vet at det er opp til meg om jeg vil velge å gjøre noe helt annet en stund, det er liksom hele vitsen på en måte. Men tar gjerne imot tips/inspirasjon fra andre som har vært i samme situasjon eller har noen spennende innspill :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...