Gå til innhold

Studenter og "7-timers arbeidsdag"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange timer leser du daglig, og hvor mange forelesninger har du per dag?

Har hørt at man skal se på studenthverdagen som er arbeidsdag, det vil si at man skal studere 7 timer hver dag. Feks 3 timer forelesninger + 4 timer egenlesing. Men vil dette være nok?

Hvis du feks har forelesninger en hel dag fra 8 til 4, leser du da etter du er kommet hjem, eller anser du deg som "ferdig for dagen"?

Skriv gjerne også hva du studerer. :)

Gjest Mynona83
Skrevet (endret)

Jeg studerer deltid, og tar to fag (15sp) ved siden av full jobb. De sier at fagene mine skal man legge inn ca. 200 timer arbeid pr fag. Jeg har ikke mulighet til å lese så mye. Jeg bruker ca. 5 timer pr fag i uken (lør+søn), og en del mer når det nærmer seg eksamen. Jeg har 3 timer forelesning i det ene faget i uken. Ingenting i det andre... Studerer økonomi.

Er nok individuelt, og det kommer an på hvor vanskelige fag man har og.

Endret av Mynona83
Gjest Galithralia
Skrevet

Jeg går på historie (bachelorgrad), timeplanen min ser sånn ut:

Mandag:

Forelesning 8-10

Liten pause

Lesing fra 10.30-15

Tirsdag:

Jobb 8.30-12.15

Lunsj og lesing 12.30-14

Forelesning 14-16

Onsdag:

forelesning 8-10

liten pause

lesing 10.30-14

forelesning 14-16

Torsdag

fri.

lesing 9-15/16

Fredag:

forelesning 8-10

Kollokvie 10-12

Lesing til kl 15

Nå gjør jeg ikke det slik hverdag hver uke, men det er i hvertfall den timeplanen jeg prøver å holde meg til. Selv om jeg klarer å holde meg til denne planen en uke, er det fremdeles en del notater, forelesningsnotater jeg jobber med når jeg kommer hjem på ettermiddagen. Jeg prøver å gjøre litt lekser hjemme, men noen ganger må jeg ha noe sosialt liv og, eks trening, eller jobb eller bare det å være med venner.

Skrevet (endret)

jeg studerer innenfor teknologi. jeg tar tre 10-poengsfag. de sier at man skal bruke 15 timer i uka på et fag for å oppnå en gjennomsnittskarakter (som er C), ønsker man bedre karakterer må man bruke mer tid.

vi har forholdsvis få forelesninger i uka, men jeg jobber godt utenom dem. med lab, lesing og jobbing + innleveringer, jobber jeg som regel mellom 30-60 timer hver uke.

Endret av madison rose
Skrevet

Kommer helt an på hva slags studie du har, om det er høyskole/universitet, bachelor/master.

Jeg holder på med masterengraden min og 7 timer hver dag er ikke nok, dessverre. Har noen fulle dager med forelesning og så to timer 3 dager i uken. Men vi har en del oppgaver i tillegg.

Skrevet

Jeg har bare hatt som prinsipp at jeg leser ukens pensum i forkant av den enkelte forelesning slik at jeg hele tiden er à jour. Noen dager har jeg hatt forelesninger hele dagen, kommet hjem og lest i tre-fire timer for å være forberedt til neste dags forelesning, andre dager har jeg ikke gjort noen verdens ting. Om jeg mot formodning ikke skulle ha rukket å lese alt i løpet av uka, tar jeg det igjen i helga.

Holder på med mastergrad i samfunnsvitenskapelig fag.

Skrevet

Noen her som studerer psykologi profesjon/master som kan fortelle litt om deres "arbeidsdag"? :)

Skrevet

Jeg studerer deltid, og tar to fag (15sp) ved siden av full jobb. De sier at fagene mine skal man legge inn ca. 200 timer arbeid pr fag. Jeg har ikke mulighet til å lese så mye. Jeg bruker ca. 5 timer pr fag i uken (lør+søn), og en del mer når det nærmer seg eksamen. Jeg har 3 timer forelesning i det ene faget i uken. Ingenting i det andre... Studerer økonomi.

Er nok individuelt, og det kommer an på hvor vanskelige fag man har og.

Jeg er i samme båt som deg. Studerer økonomi deltid, og jobber 100% ved siden av. Hvilke fag tar du dette semesteret? Jeg følger ikke forelesinger, da jeg jobber deltid.

Skrevet

Jeg er i samme båt som deg. Studerer økonomi deltid, og jobber 100% ved siden av. Hvilke fag tar du dette semesteret? Jeg følger ikke forelesinger, da jeg jobber deltid.

Oops, her gikk det litt fort. Skulle stå: " jeg følger ikke forelesinger, da jeg jobber dagtid". Dette kolliderer med forelesingene.

Skrevet

Jeg studerer bachelor på universitetet, og dagene er relativt heftige.

Vi har vanligvis 24-28 timer forelesning per uke. I tillegg til det skriver vi semesterprosjekter i grupper. Hvor mange timer vi bruker på det varierer, men vi må ofte sitte sene kvelder eller ta helgene i bruk. Skoledagen starter 08.00 og er tidligst ferdig kl. 16.30 - vi kommer godt over 7-timers dager. :)

Skrevet

Jeg studerer bachelor på universitetet, og dagene er relativt heftige.

Vi har vanligvis 24-28 timer forelesning per uke. I tillegg til det skriver vi semesterprosjekter i grupper. Hvor mange timer vi bruker på det varierer, men vi må ofte sitte sene kvelder eller ta helgene i bruk. Skoledagen starter 08.00 og er tidligst ferdig kl. 16.30 - vi kommer godt over 7-timers dager. :)

Hva er det du studerer da? :)

Skrevet

Hva er det du studerer da? :)

Matematikk og økonomi. Jeg studerer ikke i Norge, så opplegget her er nok litt annerledes enn hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...