AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Hei! Jeg skriver jobbsøknad for en kompis, og har forstått det slik at en referanse oppgis ved navn, og så kan arbeidsgiver kontakte denne for å få en muntlig beskrivelse av arbeidssøkeren, mens en attest oftest er skriftlig - noen som vet? Lurer derfor på om skriftlige dokument fra f.eks førstegangstjeneste kan vedlegges en jobbsøknad - om det er slik at dette beskriver gode egenskaper ved arbeidssøkeren? Noen som vet noe om dette eller vil fortelle hva de selv har gjort ved jobbsøknad evt?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 tjohei ! referanse er navnet på tidligere arbeidsgiver. skriv navn og tlf, helst bør du ha 2 referanser. det er lurt å ta kontakt med denne personen og gi beskjed om at han blir oppgitt som referanse. førstegangstjeneste attest kan du godt legge ved en cv. ellers er det lurt å ha attester fra tidligere jobber med i søknaden. dvs en beskrivelse av tidligere arbeid fra tidligere arbeidstaker. har han vært med på kurs o.l så kan dette også legges ved. målet er jo at jobbsøkeren skal skille seg ut, derfor er det lurt å legge med papirer som er positivt lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå