AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Hei, datteren min sliter med et sår midt på tungen. Såret er alltid på samme plass, og er lite (3-5mm størrelse)og svakt rødt/hvit. Når hun har dette såret sliter hun med å snakke, spise og drikke på grunn av smerte. Samtidig som hun har såret på tungen får hun også ett lite sår på venstre siden av nesen, som hun klorer på. Har tidligere fått hørt at dette mest sannsynlig er en afte, men jeg er i tvil. Er det noen andre alternativer for hva det kan være, eventuelt behandling, smertelindring, forbyggende, eller råd? Takk for svar.
Amorina Skrevet 5. februar 2011 #2 Skrevet 5. februar 2011 Kan det være herpes? Tror nok jeg ville tatt henne med til legen dersom dette er noe som gjentar seg... 1
Gjest mille Skrevet 5. februar 2011 #3 Skrevet 5. februar 2011 Dra til legen, så kan de ta prøve av det.
Heidipia Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 På apoteket har de flere forskjellige produkter som virker smertelindrene på sår og blemmer i munnen. Men hvis dette er noe som kommer ofte er nok en tur til legen lurt ja.
Gjest Rebecca Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Bruker hun smokk? Slike sår kan frekomme av mye sutting på smokken.
Brunhilde Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 Det høres ut som after, også kalt munnskåld. Dette kan være smertefullt og noen får det etter å ha spist spesielle typer mat som nøtter, kiwi el. På apotektet får man et middel som kan smøres på, en form for gele, men hvor godt denne sitter på tunger vet jeg ikke. Søk på "after" eller "munnskold", så finner du biler du kan sammenligne med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå