Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt i ny jobb. Overhørte at sjefen var ganske dypt religiøs som en sidebemerkning i kantina. Sjefen jobber i den grenen jeg ønsker å ha karriere i.

Jeg har veldig lite peiling på disse tingene, men lurer da på om det kunne være en god ide å skaffe seg et litt diskret kors og bruke av og til, i hvert fall de dagene hvor jeg vet at jeg vil operere med sjefen. Er det noen andre måter å signalisere at man er troende på, for de som har innside informasjon?

Hvilket kirkesamfunn er det klokest å late som man tilhører?

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av runekki
Skrevet

Hvorfor vil du late som du er noe du ikke er?

• Liker 16
Skrevet (endret)

Hvorfor vil du late som du er noe du ikke er?

Signerer. Mye bedre å heller være seg selv. Du kan fort bli satt i en situasjon som du ikke vil klare å håndtere om du later som om du er noe du ikke er.

Endret av KaDust
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg tror ærlig talt ikke at sjefen din vil behandle deg bedre eller få mer respekt for deg fordi du har på deg et kors i ny og ne.

Endret av Airi
  • Liker 3
Skrevet

Kors rundt halsen og dyp utringning. Husk å bruke en god push-up!

Kanskje kommer en liten forfremmelse, lykke til :gjeiper:

• Liker 11
Skrevet

Jeg tror ærlig talt ikke at sjefen din vil behandle deg bedre eller få mer respekt for deg fordi du har på deg et kors i ny og ned.

Jo, jeg har fått veldig bra respons ved å plassere meg i samme bås som tidligere overordnede. Folk blir mer vennligsinnet innstilt til deg, når du er en av dem. Det jeg er litt redd for, er at jeg vil skaffe meg en del fiender ved å bruke et kors rundt halsen.

Utringning håper jeg var ment som en dårlig spøk. Det duger da ikke til noe annet enn til å diskreditere seg selv som kompetent medarbeider.

Jeg får ta en titt innom en gullsmedforretning i morgen når jeg slutter litt tidligere..

Skrevet

Har begynt i ny jobb. Overhørte at sjefen var ganske dypt religiøs som en sidebemerkning i kantina. Sjefen jobber i den grenen jeg ønsker å ha karriere i.

Jeg har veldig lite peiling på disse tingene, men lurer da på om det kunne være en god ide å skaffe seg et litt diskret kors og bruke av og til, i hvert fall de dagene hvor jeg vet at jeg vil operere med sjefen. Er det noen andre måter å signalisere at man er troende på, for de som har innside informasjon?

Gjør heller en skikkelig jobb på arbeidsplassen din. Du klarer ikke late som.

• Liker 8
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Ex-sjefen min var det han karakteriserte som dypt kristen. Jeg fikk ikke forfremmelse selv om jeg gikk med kors rundt halsen :sjenert:

Skrevet

Hvis sjefen min hadde vært så lite profesjonell at han hadde latt sin personlige tro bestemme om jeg var egnet for en jobb eller ikke, da vet jeg ikke om jeg ville ha jobbet der i det hele tatt egentlig.. Men lykke til :tommelopp:

• Liker 8
Skrevet

Bære kors og/eller bibel

• Liker 1
Gjest Valiant
Skrevet

Gå med en t-skjorte som sier jeg er kristen

Selvom jeg ikke ser noe poeng i at du skal signalisere at du er kristen.

Skrevet

Du vil late som du er kristen fordi det kan være gunstig for karrieren din?! Med andre ord, du vil gi avkall på din selv-identitet ( om du da har noen i utgangspunktet ) i et krampaktig og spyttslikkende håp om at sjefen din vil forbarme seg over deg og sende deg tjue steg opp karriere-stigen? Idiot, håper du virkelig gjør alvor av dette, sjefen din avslører deg som strebersk sjarlatan, og følgene blir at du får sparken på dagen. Man kan jo alltids håpe.

• Liker 6
Skrevet

jeg tror du vil komme lengre ved å jobbe hardt, vare en god medarbeider og en generellt hyggelig person. ganske enkelt vær deg selv. så slipper du pinlige episoder, for eksempel hvis du forsnakker deg ift. troen din..eller noe sånt..

• Liker 4
Gjest gurimalla
Skrevet

Min tidligere sjef var pinsevenn og dypt religiøs. Jeg gjorde det ganske bra med å gjøre en god jobb, det funker også overfor superreligiøse.

Annonse
Skrevet

Glem det! Det er mitt råd til forslaget ditt.

En dyktig sjef skal respektere deg uavhengig av livssyn.

Å bruke kors som smykke betyr ikke lenger nødvendigvis å vise kristen tilhørighet. Bare se på hvor mange stjerner som bruker kors eller andre religiøse symboler. For noen kan det også være et arvestykke etter en slektning.

Hvis du er fremmed med å være i et kristent miljø kan du risikere å avsløre deg selv fort og da kan du trolig se langt etter forfremmelser. Når (og ikke hvis) dette blir avslørt kommer du også til å gjøre det til latter for kollegene dine. Kanskje også noen av kollegene dine er kristne, og de raskt oppdager jukset ditt?

Jeg er selv kristen og vant med å ferdes i kristne miljøer. Når du selv gir inntrykk av å være det, kan du kanskje oppleve at sjefen din spør om du vil være med på gudstjeneste eller møte. Hva vil du svare da? Og hva vil du svare hvis sjefen har lyst til å snakke om kristne tema? Kanskje han innbyr til en teologisk diskusjon om et bibelsk emne.

Nei TS, å late som du er kristen når du ikke er det blir feil.

Du får heller satse på å gjøre en god jobb.

• Liker 5
Skrevet

Når du selv gir inntrykk av å være det, kan du kanskje oppleve at sjefen din spør om du vil være med på gudstjeneste eller møte. Hva vil du svare da?

Er dette engang et spm? Du svarer "Ja" selvfølgelig. Det er jo en ypperlig mulighet til å infiltrere sjefen.

Og hva vil du svare hvis sjefen har lyst til å snakke om kristne tema? Kanskje han innbyr til en teologisk diskusjon om et bibelsk emne.

Har noen gjort dette så åpenbart med deg før? Har sjefen stilt deg til veggs og spurt direkte om hva du mener om f.eks abort?

Jeg forestiller meg det heller slik som at han kommer med et hjertesukk i ny og ne, og da får jeg muligheten til å følge opp. Jeg hadde en sjef en gang som lurte på hva årsaken var til at en gruppe ble forfordelt politisk foran en annen, og da ga jeg en kynisk forklaring, samt slang på at det er for mange som ikke eier moral. Det slukte personen rått, og har vært med på å gi meg mye positivt på vei til dit jeg er nå.

Det er feil å si at jeg ikke har identitet. Jeg er en kamelon, en amoralistisk, nyttemaksimerende slange, som gir mennesker det mennesker fortjener ut ifra hva deres primitive egenskaper gjør er fordelaktig.

Skrevet

er det sant at jenter/kvinner som bærer et halskjede med kors ikke nødvendigvis er kristen????

Gjest Heloise
Skrevet (endret)

Jo, jeg har fått veldig bra respons ved å plassere meg i samme bås som tidligere overordnede. Folk blir mer vennligsinnet innstilt til deg, når du er en av dem. Det jeg er litt redd for, er at jeg vil skaffe meg en del fiender ved å bruke et kors rundt halsen.

Min mening om dette :

Patetisk.

Jeg er for individet, ikke for tankeløse, meningsløse sauer som følger andre slik som du gjør nå. Det er fake og sleip, og ja - Patetisk. "Jeg blir behandlet bedre av overordnede når jeg setter meg selv i samme bås som de" sier du, eller liknende... Javel, så du vil lyve og smiske for å få ting du vil ha. "Golddigger"? Mennesker som deg gjør meg kvalm. Og ja det er sant. Dønn ærlig, og jeg gjemmer meg ikke bak noen "Anonym Bruker" for dette står jeg for.

Endret av Heloise
  • Liker 2
Gjest Spinell
Skrevet

Ikke lat som du er noe du ikke er.

Vis dine verdier gjennom å være dyktig i jobben og ha en generelt profesjonell, lojal og etisk opptreden.

Spørsmålet ditt alene diskvalifiserer deg dessverre allerede fra flere av disse punktene.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...