Gå til innhold

Den perfekte pendle by

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er litt morsomt at du sier at det er dårlig kollektivtilbud i Asker i forhold til Drammen. Alle tog som går til Drammen fra Oslo stopper jo i Asker. :fnise:

Men, så er Asker så mye mer enn selve bygdesentrumet rundt jernbanestasjonen. Det er for eksempel såpass utilgjengelige steder som Konglungen (buss 4-5 ganger i døgnet), Sem, Nesøya, Bleiker, m.m.

Sist jeg sjekket så stoppet ikke toget på noen av disse stedene. ;)

Skrevet

Hvor i Oslo skal samboeren din jobbe. Stor forskjell på Skøyen, sentrum, Stovner, Holmlia, Røa og Kjelsås.

Man kan forte bruke en time med kollektiv transport innad i Oslo hvis man må krysse fra ene kanten til den andre og bytte transportmiddel underveis. Så det er svært avgjørende for hvor man bør bosette seg.

Jeg vil sterkt anbefale at dere faktisk vurderer å bo innenfor kommunegrensen. Boligprisene er relativt høye, men dere vil også spare en del penger på reise og han trolig en del på reisetiden.

Tid er penger.

Skrevet

Men, så er Asker så mye mer enn selve bygdesentrumet rundt jernbanestasjonen. Det er for eksempel såpass utilgjengelige steder som Konglungen (buss 4-5 ganger i døgnet), Sem, Nesøya, Bleiker, m.m.

Sist jeg sjekket så stoppet ikke toget på noen av disse stedene. ;)

Nei, men det stopper i Asker. ;)

Skrevet

jeg tenkte moss med engang

Skrevet

Nei, men det stopper i Asker. ;)

Det hjelper så lite dersom man ikke bor ved togstasjonen.

Asker er som kjent ikke noen by, men en kommune med mange delområder. Så den utgår jo uansett fra denne diskusjonen siden TS ønsker å bo i en by. ;)

De nærmeste byene vestover er Sandvika og Drammen.

Skrevet

Asker er som kjent ikke noen by, men en kommune med mange delområder. Så den utgår jo uansett fra denne diskusjonen siden TS ønsker å bo i en by. ;)

Det er jeg enig i. Men jeg ville uansett valgt Asker framfor Drammen alt tatt i betraktning.

Skrevet

Men toget stopper da ikke overalt i Drammen heller...

Drammen har et større areal enn Asker faktisk, så du kan bo lengre fra stasjonen i Drammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...