Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra høsten av har jeg tenkt til å begynne å studere markedsføring. Er egentlig fult bestemt på å gå på markedshøyskolen, men tenkte det var greit å høre med folk som studerer der om de er fornøyd med skolen sin?

Markedshøyskolen har mindre klasser og mer samhold, samtidig er det vel lettere å få jobb gjennom BI? Noen som vet noe om dette?

Skrevet

Fra høsten av har jeg tenkt til å begynne å studere markedsføring. Er egentlig fult bestemt på å gå på markedshøyskolen, men tenkte det var greit å høre med folk som studerer der om de er fornøyd med skolen sin?

Markedshøyskolen har mindre klasser og mer samhold, samtidig er det vel lettere å få jobb gjennom BI? Noen som vet noe om dette?

Jeg har en bachelor fra BI, holder på med en master nå. Dersom du vil jobbe med markedsføring anbefaler jeg absolutt BI. Du får mer økonomifag, og dermed mer tyngde med en grad herfra. Det å kunne trekke økonomi inn i markedsføringen er kjempeviktig! BI har en internasjonal profil og et godt rykte "der ute". Markedshøyskolen har jeg ikke noe kjennskap til. Lykke til med valget!

Skrevet

Jeg har en bachelor fra BI, holder på med en master nå. Dersom du vil jobbe med markedsføring anbefaler jeg absolutt BI. Du får mer økonomifag, og dermed mer tyngde med en grad herfra. Det å kunne trekke økonomi inn i markedsføringen er kjempeviktig! BI har en internasjonal profil og et godt rykte "der ute". Markedshøyskolen har jeg ikke noe kjennskap til. Lykke til med valget!

Yeah right! BI raser nedover på de internasjonale listene over gode skoler.I tillegg er det ofte søknader med kandidater fra BI havner i søpla. http://e24.no/jobb/vil-helst-ikke-ansette-bi-oekonomer/1686577.. Når det er sagt, så kan dte også nevnes at jeg kjenner endel fra BI, som får salgsjobber, ect. De har studert markedsføring blant annet.

At du får den tyngden du trenger, er bare sprøyt. Studer noe annet, om du ønsker jobb, og studer heller gratis ved en norsk utdanningsinstitusjon. BI er "B`" studenter. DVS....man er hakket lavere enn feks økonomer fra andre offentlige utdanningsinstitusjoner.

Skrevet

Yeah right! BI raser nedover på de internasjonale listene over gode skoler.I tillegg er det ofte søknader med kandidater fra BI havner i søpla. http://e24.no/jobb/vil-helst-ikke-ansette-bi-oekonomer/1686577.. Når det er sagt, så kan dte også nevnes at jeg kjenner endel fra BI, som får salgsjobber, ect. De har studert markedsføring blant annet.

At du får den tyngden du trenger, er bare sprøyt. Studer noe annet, om du ønsker jobb, og studer heller gratis ved en norsk utdanningsinstitusjon. BI er "B`" studenter. DVS....man er hakket lavere enn feks økonomer fra andre offentlige utdanningsinstitusjoner.

Hmmmm, kjenner meg ikke igjen i det du skriver her. I tillegg omhandler den artikkelen du henviser til til EN persons mening. De som valgte å jobbe etter bachelor på mitt kull har flesteparten fått interessante og bra jobber. Dersom du tenker på siviløkonomi-studiet ville jeg nok heller valgt NHH, men nå var spørsmålet markedsføringsstudier. Og der har BI et svært annerkjent fakultet!

Skrevet

Jeg har tre år bachelor fra BI, og holder på med master nå. Flere i klassen kommer fra Markedshøyskolen, og de sliter mer enn oss, da de har hatt markant mindre økonomi og statistikkfag. Ting som vi har lært om på bacheloren og har noe kjennskap til, har de aldri hørt om.

Skrevet

Fint med masse tilbakemeldinger. Grunnen til at jeg heller mest mot markedshøyskolen er at samholde er bedre der, BI blir så utrolig stort iforhold.

Det blir forsåvidt ingen master på meg, så kan se bort i fra det. Lånekassa vil nemlig ikke støtte meg mer enn 3 år til (valgt feil utdannelse en gang..)

Gjest VictoriaSecret*
Skrevet

Med forbehold om at jeg ikke vet noe om dine jobbønsker; du vet at det er så å si umulig å få en relevant jobb, uten relevant arbeidserfaring og/eller mastergrad innen markedsføring?

Selv jobber jeg innen faget, men jeg ser at mange i klassen sliter med å få jobb, nettopp fordi de ikke har noe som helst erfaring. Har også snakket med en del tidligere studenter som påpeker at de fleste med denne utdannelsen ender som selgere eller i mindre relevante jobber - iallfall i begynnelsen. Vil derfor ABSOLUTT anbefale master.

Skrevet

Det er i å for seg helt greit. Jeg er klar over at master er lurt og alt det, men jeg får ikke tatt en om lånekassa ikke støtter meg. Jeg har ikke en stor sparekonto, ingen rike foreldre eller ork til å jobbe fulltid vedsiden av.

Gjest VictoriaSecret*
Skrevet

Det er i å for seg helt greit. Jeg er klar over at master er lurt og alt det, men jeg får ikke tatt en om lånekassa ikke støtter meg. Jeg har ikke en stor sparekonto, ingen rike foreldre eller ork til å jobbe fulltid vedsiden av.

Det var ikke det jeg tenkte på, men du sa at din forrige utdannelse ikke hadde gitt deg relevant jobb. For uten master eller relevant praksis, må du nok være forberedt på å jobbe deg opp i noen år. Ikke at det er noe galt i det, men jeg tenkte bare å nevne det.

Skrevet

Åja, sånn sett ja :) Jeg er utdannet fotograf og er ikke villig til å bare jobbe freelance, dermed ble ikke det noe av. Har egentlig ikke noe imot å jobbe meg oppover i et jobbmarked. Er villig til å jobbe hardt for å nå dit jeg vil :jepp:

Skrevet

Hei!

Jeg er student på Markedshøyskolen. Leser andre året på Markedsføring her og er kjempe fornøyd med skolen. Jeg søkte hit fordi jeg ville gå på en liten og litt mer “koselig” skole og jeg fikk det jeg ønsket :) Har blitt kjent med masse nye mennesker.

Liker at vi er små klasser slik at man tørr å spørre om ting i forelesninger. Det som også er bra med små klasser er at man kan føre diskusjoner i forelesningene. Synes våre forelesere er kjempe bra på å involvere oss studenter i forelesningene, og det gjører at man lærer på en helt annen måte (synes jeg i hvert fall).

Når det kommer til jobber så kan nok bare noen som gått på både BI og MH svare på hvilken skole som er den beste å bruke på CV:et. Men jeg tror at både Markedshøyskolen og BI hadde hatt problemer med å rekruttere nye studenter hvis ingen får gode jobber etterpå. Hvilke jobber man får tror jeg går litt på tidligere erfaring, ambisjon og hvordan man har gjort det på studiene.

Sorry at jeg skriver litt rart men jeg er svensk så jeg håper du skjønner hva jeg har skrevet :)

Skrevet

Tusen takk for svar :) Det besvarte jo akkurat det jeg ville. Vil ha en litt koselig skole, og et bra miljø. Det er minst like viktig, skal jo tross alt gå der i tre år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...