AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Hvis det hadde kommet en prevensjonsprøyte eller noe lignende man kunne gi èn gang til småtassene slik at de ble 100% steril for så å måtte få en motgift som gjorde dem i stand til å få barn i gjen når de blir 16 eller 18 etter eget ønske. Er det noe du hadde støttet hvis det kom en gang i fremtiden, hvis det var trygt? Hvorfor ellder hvorfor ikke? Samme smørsmål, men hvis det også kom en lavalder for å bli foreldre med et slikt prevensjonsmiddel, hadde du støttet det? I såfall, hva burde lavalderen vært?
asterix Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 Kanskje du først kan forklare poenget med noe slikt?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 Kanskje du først kan forklare poenget med noe slikt? Vel, da kan ikke barna bli gravide og man slipper uønsket tenåringsgraviditet. Er usikker på hva jeg selv mener, men hørte noen på jobb snakke varmt om dette så lurte litt på hva andre rundt i landet mener.
-Vixen- Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Ærlig talt så høres det bare sykt ut, å påtvinge noen sterilitet noe sånt er bare dømt til å gi en hel haug av "feil" der ungene ikke reagerer på motgiften osv men forblir sterile. No thank you, det får være grenser for maktutøvelse på ungene sine også da.. Kunne like godt skaffa sånn der jerntruse som Marion hadde i Robin Hood-Helter i strømpebukser..
-Vixen- Skrevet 2. februar 2011 #6 Skrevet 2. februar 2011 Ærlig talt så høres det bare sykt ut, å påtvinge noen sterilitet noe sånt er bare dømt til å gi en hel haug av "feil" der ungene ikke reagerer på motgiften osv men forblir sterile. No thank you, det får være grenser for maktutøvelse på ungene sine også da.. Kunne like godt skaffa sånn der jerntruse som Marion hadde i Robin Hood-Helter i strømpebukser..
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #7 Skrevet 2. februar 2011 Nå gjelder spørsmålet hvis det var helt 100% trygt. Det finnes heller ikke, så tenk litt scince fiction. Det er jo det det er
Gjest imli Skrevet 2. februar 2011 #9 Skrevet 2. februar 2011 Kva er poenget når det ikkje finnes, og sannsynlegvis aldri vil gjere det (i alle fall ikkje innen overskueleg framtid? )?
Pingting Skrevet 2. februar 2011 #10 Skrevet 2. februar 2011 Nei, det ville jeg ikke. Om jeg får barn ønsker jeg selvfølgelig ikke at de skal bli foreldre som tenåringer, men å frata dem råderetten over egen kropp er så fundamentalt galt og respektløst at jeg ikke ønsker å tenke tanken en gang. 1
HopelessFear Skrevet 2. februar 2011 #11 Skrevet 2. februar 2011 Dette er snakk om moral, en slik sprøyte kan fint fra ta barn muligheten til å bli forelder senere. Det kan også bli bivirkninger som gjør til at det er svært smertefullt å ha samleie. En skal ikke sette barn i en slik situasjon når de utforsker sin seksualitet. Det er rett og slett umoralsk. Sats heller på å innføre en lang samtale om prevensjon og konsekvensene av samleie.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #12 Skrevet 2. februar 2011 Dette er snakk om moral, en slik sprøyte kan fint fra ta barn muligheten til å bli forelder senere. Det kan også bli bivirkninger som gjør til at det er svært smertefullt å ha samleie. En skal ikke sette barn i en slik situasjon når de utforsker sin seksualitet. Det er rett og slett umoralsk. Sats heller på å innføre en lang samtale om prevensjon og konsekvensene av samleie. Hvorfor dikte opp bivirkninger av en tenkt sprøyte som ikke finnes ennå? Et slikt prevensjonsmiddel som ts beskriver ville vært perfekt. Jeg synes dog at det er den enkelte som må bestemme når sprøyten skal tas, ikke foreldrene. Og det er jo i hvert fall ingen grunn til å ta den som baby. 1
HopelessFear Skrevet 2. februar 2011 #13 Skrevet 2. februar 2011 Hvorfor dikte opp bivirkninger av en tenkt sprøyte som ikke finnes ennå? Et slikt prevensjonsmiddel som ts beskriver ville vært perfekt. Jeg synes dog at det er den enkelte som må bestemme når sprøyten skal tas, ikke foreldrene. Og det er jo i hvert fall ingen grunn til å ta den som baby. En slik sprøyte vil alltid ha bivirkninger om det så kom. Og en hadde heller ikke vist om sprøyten hadde hatt en virkende motgift, før den ble testet ut over så langt spekter. Hadde vært litt dumt om den sprøyten ble påkrevd og 95% av de som tok dem ente opp som steril. Da hadde hvert fall befolkningen gått kraftig ned etter ikke så altfor mange år.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #14 Skrevet 2. februar 2011 Tror kanskje jeg hadde likt det som selvvalgt prevensjonsmiddel. Gitt helt trygt og 100% reversibelt. Tenk så deilig å være steril og ikke tenke på å ta piller eller fornye resepter, og når det passet å bli gravid så bare fungerte alle systemer igjen etter en sprøyte! Men jeg er helt enig i at det er moralsk forkastelig å gjøre dette mot barn.
Jade Skrevet 2. februar 2011 #15 Skrevet 2. februar 2011 (endret) Hvis det var helt trygt, og helt uten bivirkninger, 100% reversibelt, og at alle fikk antisprøyte når de fylte 18 år, med mindre de var narkomane eller umyndiggjort, så ser jeg ikke problemet. Moralsk forkastelig å sørge for at barn ikke får barn? Den skjønte jeg ikke?? Endret 2. februar 2011 av Jade 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå