AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Jeg skal kjøpe oppvaskmaskin, men vet ikke hvilken jeg skal velge. Hvilket merke har du og er du fornøyd? Vasker rent og er stillegående?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 P.S. Hvor lenge har du hatt den og hva var prisen på den? TS.
Malum Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 (endret) Vi har Whirlpool fordi det var var det IKEA hadde av hvitevarer for innbygging da vi fikk nytt kjøkken for 3 1/2 år siden. Husker ikke eksakt hva den kostet, men det var vel rundt 2-2500. Jeg er ikke fornøyd med den: den har for mye lyd, og den vasker for dårlig. Endret 2. februar 2011 av Bodillen
hufsa! Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 (endret) Heia,jeg er kjempefornøyd med min.Kjøpte en Gram for ca 1 år siden.Vasker kjempebra og nesten ingen lyd!Det er kjempeviktig og sjekke når du kjøper.Ja,hva den kosta husker jeg ikke men 4-5000 enplass.Legger til at bestikkurven kan flyttes fra en side til den andre,kjempegrit.Stativ som tallerknene skal stå i kan legges ned om du skal vaske andre ting.Og toppen kan heises og senkes hvis du skal vaske høye stettglass. Endret 3. februar 2011 av hufsa!
:Galadriel: Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Jeg har Zanussi, den er noen år gammel, den vasker ikke rent nok, og den bråker.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #6 Skrevet 2. februar 2011 Jeg skal kjøpe oppvaskmaskin, men vet ikke hvilken jeg skal velge. Hvilket merke har du og er du fornøyd? Vasker rent og er stillegående? Hadde rimelig Husquvarna i et drøyt år (kosta ca 3000). Vaska raskt, stille og rent. Vi var superfornøyd. Kjøpte kjøkken og ville ha integrert maskin. Kjøpte da en Asko til 8000 etter sterk anbefaling fra selger. Den bråker mer, vasker dårligere, bruker lengre tid og har hatt to reparasjoner - ikke fornøyd mao!
KatteLatte Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 Har Whirlpool fra IKEA som en annen over her. Den bruker laaaang tid, gjerne 3 timer+ på vanlig program. Vasker greit nok, tørker litt dårlig. Alt for stor kurv til bestikk som tar opp mye av plassen nede. Dårlig løsning i kurven oppe, vanskelig å stable.
Gjest Spinell Skrevet 3. februar 2011 #8 Skrevet 3. februar 2011 Har en 6 år gammel Bauknecht. Den vasker rent og var rimelig i innkjøp, men det er vel det eneste pene jeg kan si om den. Masse støy og dårlig plassutnyttelse. Overskuffen er slik innrettet at nesten alle litt høye glass velter hver gang skuffen åpnes. Underskuffen har tallerkenholdere for de store tallerknene motsatt retning av det jeg foretrekker. Hadde en Asko tidligere, som var stillegående, rask, praktisk og rentvaskende, men der sviktet elektronikken gang på gang.
Norbertine Skrevet 3. februar 2011 #9 Skrevet 3. februar 2011 Vi har en integrert husqvarna som fulgte med leiligheten. Den vasker rent, og er veldig stillegående. Vi trenger vel egentlig en større maskin (denne er smal, mye mindre enn en vanlig), og jeg ønsker meg en med regulerbar del øverst, siden vi sliter litt med noen store tallerkener. Men Husqvarna er absolutt et aktuelt merke når vi flytter.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #10 Skrevet 3. februar 2011 Ja, svært godt fornøyd med min. Hun er importert fra Ukraina, produsert lokalt der borte. Hun vasker gyllende rent og støyer svært lite. I tillegg til oppvask kan hun også brukes til å lage mat, varme sengen, masere ryggen, og mye mer. Dog ikke energiklasse A, da hun er relativt dyr i drift. Hun heter forresten Elena. 1
Sulosi Skrevet 3. februar 2011 #11 Skrevet 3. februar 2011 Jeg har en 10 år gammel Bosch og den går som ei kule enda. Jeg har åpent kjøkken så jeg hører jo den går men ikke all verdens.
Cata Skrevet 3. februar 2011 #12 Skrevet 3. februar 2011 Har Siemens. Den vasker nokså stille og oppvasken blir ren (men siden jeg vasker sjelden så skyller jeg vanligvis godt av oppvasken før jeg setter den i maskina). Er litt misfornøyd med vasketida. Mener det tar ca 1,5 timer på 50 gradersprogrammet.
minipia Skrevet 3. februar 2011 #13 Skrevet 3. februar 2011 (endret) Har en Bosch LogiXX innbyggingsmaskin. Fornøyd med vaskingen, blir rent, tar ca. 2 timer, veldig stillegående, men tørker svært dårlig. Ikke noe problem hvis du har tid til å la det stå og lufttørke, men er veldig vått når maskinen er ferdig :-) Endret 3. februar 2011 av minipia
Aryia Skrevet 3. februar 2011 #14 Skrevet 3. februar 2011 Vi har oppvaskmaskin fra Bosch, hatt den i ett og et halvt år og er fornøyde med den. Vasker rent og har et lavt støynivå. Den tørker litt dårlig, men det er ikke noe som plager oss akkurat.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #15 Skrevet 3. februar 2011 Jeg hadde en AEG. Kostet ny 6000 kr for 10 år siden. Veldig fornøyd. Nå har jeg en Siemens innebygd. Tror prisen lå på rundt 6-7000. (kjøpte alle hvitevarer i forbindelse med nytt kjøkken + at det var tilbud). Den bruker ca. 1,5 time på autoprogram. Vasker rent. Litt misfornøyd med tørk. Alt blir kjapt tørt, men noen merker av vanndråper på bestikk. Folk her inne sier at det kan reguleres ved hjelp av mengde oppvaskmiddel. Veldig god på fleksibilitet i maskinen. Overkurven kan senkes på den ene siden. Både i over og underkurv så kan "stablesider" legges ned for å få kurvbunnen flat. Bestikkurv kan flyttes. Kan også velge mellom "huller" i bestikkurv til å sette bestikk ned i eller ikke. En kjenning har Whirlpool. Rimelig maskin. Overkurven er sånn at det er hindringer som gjør at du ikke kan stable krus/glass langs ytterkantene dersom de er for breie. Da må de settes i midte. Bestikkurven kan ikke flyttes og den har fast sånne "huller" og dermed går det lite bestikk oppi. Har en annen en som har egen bestikkurv. De er misfornøyde. Bestikket blir liggende mot en holder av plast. Dette gir merke på bestikket.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #16 Skrevet 3. februar 2011 Glemte å si at jeg har åpen løsning og synes støynivået er helt greit. Jeg tror du får det du betaler for. Sjekk etter gode tilbud.
Antoinette Skrevet 3. februar 2011 #17 Skrevet 3. februar 2011 Vi har Miele G1022 SCU og er strålende fornøyde. vasker perfekt, tørker godt og lager minimalt med lyd. Kun svakt susende.
Sulosi Skrevet 4. februar 2011 #18 Skrevet 4. februar 2011 Ang tørkeprogrammet, jeg åpner døra før det er ferdig. Da slipper jeg at det er fukt på div plasbokser ol.
California Skrevet 4. februar 2011 #19 Skrevet 4. februar 2011 (endret) Jeg har denne Bosch Betalte 2995,- på tilbud på Lefdal for 2 år siden. Eneste forskjell fra min og lenken er at mitt hurtigprogram vasker på 45 grader (da vasker den glass og tallerkner helt greit, men tar selvfølgelig ikke veldig skitne/fastbrente rester). Bruker alltid Sun eller Finish, har hørt at billigmerkene ikke er like bra. Har en venninne som har helt lik, og hun har heller ikke hatt problemer. Stillegående nok for mitt åpne kjøkken (men ikke helt lydløs). Red: Det jeg liker godt med den er at den har løs bestikkurv og at den øvre hylla kan tas helt ut og eventuelt settes på et lavere hakk (da får du plass til glass med ekstra høy stett), praktisk! Endret 4. februar 2011 av California
Serenity_ Skrevet 6. februar 2011 #20 Skrevet 6. februar 2011 Har integrert bosch. Kjøpte den for 3 år siden. Husker ikke prisen. Vasker rent, er stillegående, relativt kjapp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå