Phaedra Skrevet 6. februar 2011 #61 Skrevet 6. februar 2011 Tråden er ryddet for avsporinger og spekulasjoner. Phaedra,mod 1
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 8. februar 2011 #62 Skrevet 8. februar 2011 Fæl sak - det gjelder forsåvidt alle saker der voksne forgriper seg på barn. Og det ser ut til å bevise at barnevern etc. må skjerpe seg. Mange visste om det, men sa ingenting. Forferdelig.
Gjest Davic Skrevet 8. februar 2011 #63 Skrevet 8. februar 2011 Fæl sak - det gjelder forsåvidt alle saker der voksne forgriper seg på barn. Og det ser ut til å bevise at barnevern etc. må skjerpe seg. Mange visste om det, men sa ingenting. Forferdelig. Hadde Norge hatt et ordentlig hjelpetilbud for pedofile, hadde kanskje dette og lignende saker ikke ha skjedd. Hilsen en med diagnosen pedofili.
Gjest den gang Skrevet 9. februar 2011 #64 Skrevet 9. februar 2011 Hadde Norge hatt et ordentlig hjelpetilbud for pedofile, hadde kanskje dette og lignende saker ikke ha skjedd. Hilsen en med diagnosen pedofili. Så det ut som om 64-åringen så på det som et problem at han var pedofil? Eller så det ut til at han innrømmet at han er pedofil? Han unnskyldte seg og viste ingen anger for det han hadde vært med på. For at et hjelpetilbud for pedofile skal virke så må den pedofile selv innrømme overfor seg selv at vedkommende er pedofil. Og hvordan syns du de pedofile skal håndtere sine tendenser inntil de selv erkjenner sine problemer og tar kontakt med hjelpetilbudet? Skal de bare la seg rive med av sine lyster eller skal de prøve å beherske seg og sky steder de ikke har godt av å oppholde seg på pga. legningen sin? Hilsen utsatt for pedofil 1
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2011 #65 Skrevet 9. februar 2011 Fæl sak - det gjelder forsåvidt alle saker der voksne forgriper seg på barn. Og det ser ut til å bevise at barnevern etc. må skjerpe seg. Mange visste om det, men sa ingenting. Forferdelig. Noen ganger vil barnevernet helst ikke vite hva som har skjedd. Dette gjelder spesielt i saker som de selv har fått sympati for overgriperen. Da kan de få problemer hvis det kommer nye opplysniger som viser at de tok feil. Noen velger å redde sin egen karriere fremfor å redde et barn.
Gjest David Skrevet 9. februar 2011 #66 Skrevet 9. februar 2011 Så det ut som om 64-åringen så på det som et problem at han var pedofil? Eller så det ut til at han innrømmet at han er pedofil? Han unnskyldte seg og viste ingen anger for det han hadde vært med på. For at et hjelpetilbud for pedofile skal virke så må den pedofile selv innrømme overfor seg selv at vedkommende er pedofil. Og hvordan syns du de pedofile skal håndtere sine tendenser inntil de selv erkjenner sine problemer og tar kontakt med hjelpetilbudet? Skal de bare la seg rive med av sine lyster eller skal de prøve å beherske seg og sky steder de ikke har godt av å oppholde seg på pga. legningen sin? Hilsen utsatt for pedofil Alle pedofile innrømmer det overfor seg selv at man er pedofil. Men de færreste forteller det til andre. I retten har man ingenting å tjene på å innrømme hverken handlinger eller legning. I retten forsvarer vedkommende seg selv for å unngå å bli straffet. Pedofili er noe som utvikler seg i barne- og ungdomsårene, og de fleste pedofile er klar over sin legning i 13-15års alderen. Dersom Norge hadde hatt et ordentlig hjelpetilbud kan man fange opp disse ungdommene tidlig nok, slik at de ikke utvikler kognitiv forvrengning og overgrepsstøttende tanker. Det er altså forebygging i en så tidlig fase som må til. Men også hvis Norge hadde hatt et ordentlig hjelpetilbud, så kunne kanskje Alvdal-saken vært unngått eller blitt stoppet tidligere. Det kan hende at det er personer der ute som sliter med at de ikke greier å stoppe overgrepene selv, men som ikke aner hvem som kan hjelpe de ut av det. David (nicket i forrige innlegg var en skrivefeil)
Gjest den gang Skrevet 9. februar 2011 #67 Skrevet 9. februar 2011 Alle pedofile innrømmer det overfor seg selv at man er pedofil. Men de færreste forteller det til andre. I retten har man ingenting å tjene på å innrømme hverken handlinger eller legning. I retten forsvarer vedkommende seg selv for å unngå å bli straffet. David (nicket i forrige innlegg var en skrivefeil) Noen ønsker bare å skjule og å kunne leve ut sine lyster. Beklager, men det tror jeg. Han som forgrep seg på meg skyldte på meg og fremstilte meg som en løgner, og siden han var en voksen respektert mann så ble han trodd. Og ut fra de dokumentarer jeg har sett og bøker jeg har lest så er det dessverre en del pedofile som overhodet ikke har noen interesse av å endre seg. Hadde de villet det så hadde de ikke reist rundt til verdens fattigste strøk for å misbruke barn, de vet hva de gjør og oppsøker likesinnede og miljøer hvor de kan leve ut sin legning. Det finnes psykologer hvis de hadde vært interessert i å gjøre noe med det. De som søker hjelp skal ha all ære for det men jeg tror det er fåtallet av de aktive pedofile som gjør det. Sorry, jeg klarer bare ikke å ha den store forståelsen for pedofile utøvere etter å fått ødelagt sexlivet mitt og tilliten til folk pga det som skjedde meg over lengre tid som barn. Jeg har også valgt å ikke få barn så jeg er 100 % sikker på grunn av dette. 1
Gjest David Skrevet 9. februar 2011 #68 Skrevet 9. februar 2011 Noen ønsker bare å skjule og å kunne leve ut sine lyster. Beklager, men det tror jeg. Han som forgrep seg på meg skyldte på meg og fremstilte meg som en løgner, og siden han var en voksen respektert mann så ble han trodd. Og ut fra de dokumentarer jeg har sett og bøker jeg har lest så er det dessverre en del pedofile som overhodet ikke har noen interesse av å endre seg. Hadde de villet det så hadde de ikke reist rundt til verdens fattigste strøk for å misbruke barn, de vet hva de gjør og oppsøker likesinnede og miljøer hvor de kan leve ut sin legning. Det finnes psykologer hvis de hadde vært interessert i å gjøre noe med det. De som søker hjelp skal ha all ære for det men jeg tror det er fåtallet av de aktive pedofile som gjør det. Sorry, jeg klarer bare ikke å ha den store forståelsen for pedofile utøvere etter å fått ødelagt sexlivet mitt og tilliten til folk pga det som skjedde meg over lengre tid som barn. Jeg har også valgt å ikke få barn så jeg er 100 % sikker på grunn av dette. Jeg forstår at du er skeptisk, med tanke på det du har opplevd og det er er trist å høre at noe sånt skjedde med deg, og at du har fått de problemene du har fått. Noen er nok som du beskriver også, men det betyr ikke at de fleste pedofile er sånn. For de fleste er ikke det. I dag oppsøker omtrent ingen pedofile hjelp fordi det omtrent ikke finnes noen steder å gå til. Man må først starte opp et tilbud. Pedofilien har ødelagt mye i mitt liv også, og er nå psykiatrisk pasient med flere lidelser pga dette, og pga den kollektive mobbingen fra omtrent hele samfunnet. Har ikke noe sexliv og ingen partner.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #69 Skrevet 9. februar 2011 pga den kollektive mobbingen fra omtrent hele samfunnet. Har ikke noe sexliv og ingen partner. Når jeg ikke hadde noen partner hadde jeg likevel et sexliv. Der er en dame som alltid stiller opp for deg når du selv ønsker det, frøken håndflate og hennes fem søstre. Det står deg helt fritt å benytte deg av hennes tjenester når du selv ønsker det. Fullt lovlig er det også, så fremt du gjør det i din private sfære.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2011 #70 Skrevet 9. februar 2011 Jeg forstår at du er skeptisk, med tanke på det du har opplevd og det er er trist å høre at noe sånt skjedde med deg, og at du har fått de problemene du har fått. Noen er nok som du beskriver også, men det betyr ikke at de fleste pedofile er sånn. For de fleste er ikke det. I dag oppsøker omtrent ingen pedofile hjelp fordi det omtrent ikke finnes noen steder å gå til. Man må først starte opp et tilbud. Pedofilien har ødelagt mye i mitt liv også, og er nå psykiatrisk pasient med flere lidelser pga dette, og pga den kollektive mobbingen fra omtrent hele samfunnet. Har ikke noe sexliv og ingen partner. Du behøver ikke fremstille deg så sukkersøtt her. Sist du ble utestengt fra forumet, hadde du opprettet bruker og prøvte å få kvinner her inne til å kontakte deg. Du ønsket barn med dem. Hvis jeg var pedofil, ville jeg faktisk forstått at jeg burde holde meg unna barn i størst mulig grad. Jeg ville ikke oppsøkt situasjoner som ville artet seg som en fristelse for meg. I mine øyne er du en sleip fyr, og jeg tar ikke for gitt at de opplysningene du forer oss med stemmer. Jeg tror du rett og slett havnet her fordi du ønsket en kvinne (som du for øvrig er fullstendig uinteressert i seksuelt) kun med henblikk å få barn. 1
Gjest David Skrevet 9. februar 2011 #71 Skrevet 9. februar 2011 Du behøver ikke fremstille deg så sukkersøtt her. Sist du ble utestengt fra forumet, hadde du opprettet bruker og prøvte å få kvinner her inne til å kontakte deg. Du ønsket barn med dem. Hvis jeg var pedofil, ville jeg faktisk forstått at jeg burde holde meg unna barn i størst mulig grad. Jeg ville ikke oppsøkt situasjoner som ville artet seg som en fristelse for meg. I mine øyne er du en sleip fyr, og jeg tar ikke for gitt at de opplysningene du forer oss med stemmer. Jeg tror du rett og slett havnet her fordi du ønsket en kvinne (som du for øvrig er fullstendig uinteressert i seksuelt) kun med henblikk å få barn. Dette er det dummeste jeg har hørt på lenge. Jeg har aldri hatt noen bruker her, og aldri oppsøkt en eneste dame her. Spar meg for dine latterlige og ignorante påstander. "Hvis jeg var pedofil, ville jeg..." - trodde ikke det gikk an å ha så lite empati, at du faktisk tror du kan sette deg inn i en slik situasjon og si hva du ville ha gjort.
Gjest Glad i reiser Skrevet 10. februar 2011 #72 Skrevet 10. februar 2011 Dette er det dummeste jeg har hørt på lenge. Jeg har aldri hatt noen bruker her, og aldri oppsøkt en eneste dame her. Spar meg for dine latterlige og ignorante påstander. "Hvis jeg var pedofil, ville jeg..." - trodde ikke det gikk an å ha så lite empati, at du faktisk tror du kan sette deg inn i en slik situasjon og si hva du ville ha gjort. Jeg håper du kan få hjelp med diagnosen din! Når det er sagt så liker jeg ikke å lese det du skriver. Det virker som du prøver å unnskylde pedofile som begår overgrep, og det er forkastelig! Pedofile er voksne folk som burde ha så kontroll over seg selv at de lar uskyldige barn være i fred!
Gjest David Skrevet 10. februar 2011 #73 Skrevet 10. februar 2011 Jeg håper du kan få hjelp med diagnosen din! Når det er sagt så liker jeg ikke å lese det du skriver. Det virker som du prøver å unnskylde pedofile som begår overgrep, og det er forkastelig! Pedofile er voksne folk som burde ha så kontroll over seg selv at de lar uskyldige barn være i fred! Ja, jeg har nettopp begynt i behandling og håper jeg kan endre meg slik at jeg kan få følelser for voksne jenter, og tiltrekkes av de. Jeg unnskylder ikke overgrep, men jeg er opptatt av at folk skal skjønne hva som ligger bak. Alt for mange tror det er ondskap som ligger bak, eller at de sinnssyke osv. Grunnen til at det er viktig at folk for mer forståelse for hva som ligger bak, er at det kan få folk til å forstå at det er hjelp og behandling som må være fokuset, ikke hat og utstøtning.
Gjest Glad i reiser Skrevet 10. februar 2011 #74 Skrevet 10. februar 2011 Ja, jeg har nettopp begynt i behandling og håper jeg kan endre meg slik at jeg kan få følelser for voksne jenter, og tiltrekkes av de. Jeg unnskylder ikke overgrep, men jeg er opptatt av at folk skal skjønne hva som ligger bak. Alt for mange tror det er ondskap som ligger bak, eller at de sinnssyke osv. Grunnen til at det er viktig at folk for mer forståelse for hva som ligger bak, er at det kan få folk til å forstå at det er hjelp og behandling som må være fokuset, ikke hat og utstøtning. Bra at du for hjelp! Jeg mener fortsatt det ligger noe ondskap bak de som faktisk forgriper seg! Det er nok flere som er pedofile enn vi aner, men mange av dere har nok vilje nok til å ikke forgripe dere på barn. Når man er voksen og er et (skal være) et ansvarlig menneske så bør man ha kontroll nok til å ikke gjøre noe galt med barn. Det ødelegger så frytkelig mye for barna
Gjest David Skrevet 10. februar 2011 #75 Skrevet 10. februar 2011 Bra at du for hjelp! Jeg mener fortsatt det ligger noe ondskap bak de som faktisk forgriper seg! Det er nok flere som er pedofile enn vi aner, men mange av dere har nok vilje nok til å ikke forgripe dere på barn. Når man er voksen og er et (skal være) et ansvarlig menneske så bør man ha kontroll nok til å ikke gjøre noe galt med barn. Det ødelegger så frytkelig mye for barna Takk, hadde jeg dog hadde funnet et hjelpetilbud da jeg var 14-15 så kunne jeg kanskje vært "frisk" i dag. Håper bare det ikke er for sent. Bak de aller fleste overgrep ligger det forhold bak som ensomhet, depresjon, livskriser, umodenhet, følelsen av å ikke være elsket, problemer med voksenlivet, og noen ganger rusavhengighet. For å hjelpe overgripere til å endre atferd, må de derfor få hjelp på disse områdene i deres liv som gjør at de har søkt trøst og kjærlighet på feil måte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå