Gå til innhold

Alvdal saken

mousepad

Anbefalte innlegg

I den mye omtalte Alvdal saken står 3 menn og 2 kvinner tiltalt for å ha seksuelt mishandlet egne og andres barn på det groveste gjennom flerfoldige år .

Denne saken har så ektremt mange sider at det er vanskelig å peke på noe helt konkret som er mer interessant enn andre deler .

Hva syntes dere andre om Alvdal saken ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hele saken er skrekkelig.

Var ikke en av disse pedofile svina venninne med sjefen for barnevernet?

Og denne sjefen fikk en håndfull bekymringsmeldinger som hun valgte å drite i, fordi hun stolte på venninna si.

Det siste jeg hørte var at man ikke kunne straffe de som burde tatt affære og hjelpe barna fordi slike saker foreldes etter 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med The kitten og jeg kommer aldri til å fatte eller begripe hvordan noen får seg selv til å ødelegge menneskeliv for evig og alltid kun for å tilfredsstille sine egne seksuelle lyster. Jeg skjønner det rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen (på 60-noe) er en psykopat. Dama ble manipulert av fyren. Psykopater kan manipulere folk til å gjøre de mest grusomme ting. Bare se på Hitler. Mange av de som jobbet i gasskamrene var vanlige mennesker med vanlige familier. Psykopater kan gjøre monstre ut av normale mennesker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen (på 60-noe) er en psykopat. Dama ble manipulert av fyren. Psykopater kan manipulere folk til å gjøre de mest grusomme ting. Bare se på Hitler. Mange av de som jobbet i gasskamrene var vanlige mennesker med vanlige familier. Psykopater kan gjøre monstre ut av normale mennesker.

Hun har fremdeles ansvar for sine egne handlinger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe hun bittert angrer på. Ikke for at hun er tatt, men dama viser virkelig anger i retten.

I mens ler fyren på 60-noe i retten av barnas vitnemål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye å mene. Saken er horribel fra ende til annen. En ting er misbruket i seg selv, men at barnevernet visst uten å gjøre noe er helt absurd.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik det er i små samfunn. Jeg vet selv om noen som vokste opp med en mor som er psykopat, noe barnevernet var klare over uten at de grep inn. Moren jobber nemlig selv innenfor staten. Folk kjenner hverandre og klapper hverandre på skulderen. Og slik er det samfunnet er limt sammen.

Rutiner settes til side for å verne om venner og kjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik det er i små samfunn. Jeg vet selv om noen som vokste opp med en mor som er psykopat, noe barnevernet var klare over uten at de grep inn. Moren jobber nemlig selv innenfor staten. Folk kjenner hverandre og klapper hverandre på skulderen. Og slik er det samfunnet er limt sammen.

Rutiner settes til side for å verne om venner og kjente.

Dette skjer faktisk i større byer med mange ansatte også. Hvis en forelder som er god til å manipulere klarer å lure en saksbehanler til å tro at volden eller overgrepene er falske beskyldninger, kan det være nok til at barnet ikke får hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen (på 60-noe) er en psykopat. Dama ble manipulert av fyren. Psykopater kan manipulere folk til å gjøre de mest grusomme ting... Psykopater kan gjøre monstre ut av normale mennesker.

Jeg nekter å tro at en normal mor kan bli manipulert til å begå slike horrible, krenkende og grusomme handlinger mot sine egne barn. Denne moren har på en eller annen måte vært disponert for avvikende tankemønster, noe hun jo også innrømte på denne Sverigeturen, i følge avisene.

Jeg synes hele saken er noe av det verste jeg har vært borti, orker så vidt lese overskriftene lenger.

Håper virkelig de får straff som fortjent, ikke sånn vanlig "Norges-straff" som de fleste sexforbrytere får.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en kort dokumentar om "The Milgram Experiment". Eksperimentet gikk ut på å se om normale, lovlydige mennesker var villige til å gi et ukjent offer (som egentlig var en skuespiller, noe forsøkspersonene ikke visste da eksperimentet pågikk) en dødelig dose elektriske sjokk.

Normale mennesker er villige til å gjøre horrible ting under de "rette" forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper virkelig de får straff som fortjent, ikke sånn vanlig "Norges-straff" som de fleste sexforbrytere får.

Det er tatt ut tiltale på hhv 13 og 14 års forvaring, noe som er rekord i norsk sammeheng .

Forvaringsdommer kan fornyes etter at de utløper dersom man fremdeles anser gjentagelsesfaren som tilstedeværende .

Såvidt jeg har forstått det kan forvaringsdommer brukes til å holde visse skade elementer bak lås og slå på ubestemt tid .

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er absolutt grusom at mediene brukte mer ord/tid på den amelie-saken mens det foregikk en grusomt rettsak... Kjenner ikke at folk reagerer mer enn det.... Det er fullstendig uakseptabelt at disse barn ble oversett av offentlige etater som skulle ha reagert for lenge siden... :kjefte:

Håper de skyldige får en lang straff (noe som jeg tviler på) og at noen etterforsker barnevernets + andre etaters rolle i denne saken...

og for å være ærlig, håper at mediene trapper opp oppdekkning av denne saken, det er et stor skam for norge at ingenting ble gjort tidligere...

disse barn skal lide for resten av livet, noe rettferdighet må de få! :kjefte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er jævlig fra ende til annen, og jeg synes faktisk at påstand om forvaring i 13 og 14 år er altfor lavt. De burde fått 21 år forvaring alle sammen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De burde låses inne og aldri komme ut igjen. :rope:

Jeg synes ekstremt synd på barna, men også de som har sittet i rettssalen og måtte lide seg igjennom avhøre med traumatiserte barn, videoer i full HD og alle detaljene. Jeg synes på en måte det er riktig at avisene skriver så mye, for at folk skal få vite hvor jævlig det kan være i vårt eget land. :sjokkert:

Samtidig må jeg innrømme at jeg bevisst unngikk P1 for et par uker siden. Satt og spiste lunsj, og så kommer saken på nyhetene, med detaljer og hele pakka. Jeg ble rett og slett dritkvalm. :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at ønske er 13-14 års forvaring. Noe som er det strengeste som er dømt hittil. Loven åpner for 21 år. Jeg skjønner ikke hvorfor dette ikke blir bedt om. Her har de bevis så det holder. Hva skal da til for å dømme 21 år? Å vente på at samfunnet skal "utvikle" seg slik at gradvis så blir strengere straff idømt? Hva er da hensikten med å ha en max straff? Den blir jo bare teoretisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for rasistiske uttalelser, avsporinger og innlegg som inneholder noe som bryter imot norsk lov.

Phaedra,mod

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...