Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på kurs hos NAV nå og mottar individstønad. Hva burde jeg gjøre når dette kurset er ferdig? har jeg krav på noe mere da? Noen som kan hjelpe? Jeg leter på nav.no men synes det er vanskelig å finne frem der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan ingen hjelpe meg? :(

Skrevet

I utgangspunketet så har du ikke krav på noe når kurset er slutt. Hvis kurset varer frem til sommeren og du skal fortsette til høsten vil du kunne ha krav på individstønad i sommerferien. Ellers må du søke ledighetstrygd eller aap men om du ikke har tjent nok før du ble arbeidsledig eller du ikke har noen sykdom som hindrer deg i å jobbe så ahr du ikke krav på noe.

Skrevet

Takk for svar:)

Men jeg er jo dagpengemottaker til vanlig, men har valgt individstønad i kursperioden.

Kan jeg ikke gå tilbake til dagpenger igjen etter kurset? Hva er forskjellene på ledighetstrygd og aap som du skriver, og dagpenger?

Skrevet

Da søker du gjennopptak av dagpenger :)

Skrevet

Dagpenger er en rettighet du har når du er arbeidsledig dersom du har tjent opptil et visst beløp flr du ble avrbeidsledig. (satsene finner du på nav). AAP er en samlebetegnelse for det som tidligere var rehabilitering og attføring, altså det er knyttet opp mot sykdom og er noe man kommer over på dersom man har vert sykemeldt i ett år og ikke er klar for å gå tilbake til arbeidet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...