Nienna83 Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 I følge samordnaopptak.no er det ikke mulig å søke opptak til odontologi start vår 2012. Står "Avlyst" med rødt dersom man søker på det. Noen som vet hvorfor det er slik?
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Det er opptak en gang i året. Søknadsfristen er 15. april. For visse søkergrupper er søknadsfristen 1. mars. Se nærmere beskrivelse av frister og prosedyrer for opptak gjennom Samordna opptak. Merk at det ikke lenger er oppstart to ganger i året. Fra studieåret 2011/2012 er det kun oppstart om høsten, dvs. høsten 2011, høsten 2012 osv. http://www.uio.no/studier/program/odontologi/hvordan-soke/ Hadde du tenkt å søke for våren 2012?
Nienna83 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2011 Nei, hadde ikke det. Bare hadde ikke fått med meg den infoen der, bare tenker på presset på de stakkarene som har tatt opp fag for å komme inn, og så kuttet antall studieplasser til halvparten.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 Nei, hadde ikke det. Bare hadde ikke fått med meg den infoen der, bare tenker på presset på de stakkarene som har tatt opp fag for å komme inn, og så kuttet antall studieplasser til halvparten. Såvidt meg bekjent (jeg studerer odontologi ved UiO) så har de ikke kuttet noe som helst, bare gjort om litt på hvem de tar inn når. Det siste jeg hørte var at man skulle ta inn alle odontologistudentene på høsten i stedet for å fordele det samme antallet studenter på høst- og vårkull, mens ernæring bare skal ha studiestart på våren i stedet for bare på høsten. Opptaket via Samordna Opptak foregår uansett bare en gang i året, mens studiestarten hittil har vært to ganger i året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå