Gå til innhold

Badekar eller dusj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips, råd og meninger fra dere. Vi har kjøpt nytt hus ( tomans bolig) Vi har to bad som er relativt små. Et bad oppe på ca 3 kvm. Vi har bestemt at vi skal ha dusj her. Dette badet er tilkyttet vårt soverom og kommer nok til å brukes mest av oss. Vi har også et bad nede som barna og besøkende kommer til å bruke. Dette badet er på ca 5,5 kvm. Vi har en diskusjon om vi skal ha badekar her eller dusj. Det er ikke plass til dusj og badekar så må velge en av delene. Må i såfall ha en dusj vegg foran deler av badekaret. Er det noen som har det? Hva ville dere valgt? Er så masse som skal bestemmes når en kjøper nytt hus. Tror jeg lider av beslutnings angst for tiden...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan jo ha badekar med dusj (altså et dusjhode på veggen i badekaret). Siden dere allerede har dusj på et annet bad ville jeg valgt badekar. Synes det er herlig å ha, spesielt når man har barn.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ville valgt badekar med dusj, spesielt siden dere har to bad. Men jeg har utrolig lyst på badekar selv, må bare få overtalt mannen.

Endret av Fru Filifjonka
  • Liker 1
Skrevet

Badekar, definitivt. Er ikke noe jeg savner mer i hverdagen enn badekaret.

• Liker 1
Skrevet

Vi har også to bad planlagt, ett oppe og ett nede (holder på å skissere drømmehuset før bygging). Badet oppe er innenfor det største soverommet og her tenkte vi at stemningen skulle være romantisk, koselig så vi her skal vi ha et romslig badekar. På badet nede skal vi selvfølgelig ha dusj, da jeg ser på dusj som en stor nødvendighet i hverdagen! Jeg rekker ikke ta meg et bad på morgenen før dagen begynner og da må man ha dusj. Fordelen med dusj er jo nettopp det, at det er raskt og enkelt. Skal man bade bruker man fort mye mer vann hvis man bryr seg om det. Hvis man har barn kan det være greit med badekar, unger elsker jo å bade.

Skrevet (endret)

Jeg ville helt klart valgt badekar, da helst av den typen med vegger slik at man kan skylle av seg også!(Event. bare ta en vanlig dusj i den)

Veldig enkelt valg, også med tanke på at dere allerede har en dusj :jepp:

Endret av Heart7086
Skrevet

Jeg ville helt klart valgt badekar på det ene badet - deilig for både store og små!

Skrevet

Ville også valgt badekar når dere har en dusj fra før. Kjempeherlig med badekar :jepp:

Skrevet

Takk for alle svar. Jeg vil også ha bade kar, men er mannen som ikke vil ha det... så nå gjenstår det bare å overtale han:)

Skrevet (endret)

Jeg hadde definitivt valgt badekar. Det er tre ting jeg skal ha i mitt hus:

Badekar

Kjøkkendør med lås

Og den siste tingen må jeg komme tilbake til.

Kom på den: Walk-in-closet.

Endret av The Kitten
Skrevet

Jeg hadde definitivt valgt badekar. Det er tre ting jeg skal ha i mitt hus:

Badekar

Kjøkkendør med lås

Og den siste tingen må jeg komme tilbake til.

Kom på den: Walk-in-closet.

Avsporing: Hvorfor akkurat kjøkkendør med lås? :) Driver og planlegger kjøkken selv nå, så måtte bare spørre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...