Livets datter Skrevet 24. oktober 2003 #1 Skrevet 24. oktober 2003 Her skal vi trekke frem og belyse menns daglige uvaner. Uvanene skal frem i lyset, analyseres og diskuteres. Er det virkelig bare deg det er noe galt med når du for 1000'de gang reagerer på skittentøy på gulvet? Eller er det flere som har det på samme måte? Menn er selvsagt hjertelig velkommen til å forsvare/forklare seg!
Sofia Skrevet 24. oktober 2003 #2 Skrevet 24. oktober 2003 Tar av seg sokkene mens de ser på TV og slipper dem rett ned ved siden av sofaen, hvor de så blir liggende... Æsj!
Gjest Tex Skrevet 24. oktober 2003 #3 Skrevet 24. oktober 2003 Tar av seg sokkene mens de ser på TV og slipper dem rett ned ved siden av sofaen' date=' hvor de så blir liggende... Æsj![/quote'] Enig!!!
wok Skrevet 24. oktober 2003 #4 Skrevet 24. oktober 2003 Ikke setter inn ny dorull i dorullholderen når den er tom.
Livets datter Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2003 Er flinke til å dra frem en haug med ting, men bærer det aldri tilbake!
Salamandra Skrevet 24. oktober 2003 #6 Skrevet 24. oktober 2003 Åh, jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang... - Å sette kopper og tallerkner på benken oppå kjøkkenbenken i stedenfor inni oppvaskmaskinen - Skittentøy på gulvet - Konsekvent KUN bruke de håndklærne som absolutt ikke matcher på badet, selv om vi har ,massevis i "riktige" farger når han VET hvor opptatt jeg er av interiør og å ha det fint rundt meg.. - Parkere bilen min uten håndbrekk og i første gir når han har brukt bilen.. (mange overraskelser for meg om morgenen siden jeg parkerer i fri med håndbrekk på) - ikke gidde å bære inn det som skal i skjenken i stua når han rydder ut av oppvaskmaskinen.. - Aldri dra i butikken og kjøpe det han trenger hvis han går tom, bare gi beskjed til meg.. (barberskum for eksempel) Masse mer også, men han er flink til å ta i et tak når jeg ber han om det da.. pluss at han gjør en masse annet, leke med sønnen min, ta seg av alle bil-relaterte ting, skrape is på bilvinduene mine før han drar på jobb (av og til i allfall), flink med komplimenter, kjøper ofte blomster til meg, oragnisere alt praktisk i forbindelse med husbygging, murer grunnmur, setter opp garasje, er en god og hensynsfull elsker og masse masse mer.. Syns jeg har gjort et varp likevel jeg..
Nilma Skrevet 24. oktober 2003 #7 Skrevet 24. oktober 2003 Ta oppvasken UTEN å tørke av benkene i samme slengen. :klø:
Gjest Meg Skrevet 24. oktober 2003 #8 Skrevet 24. oktober 2003 Være flink og rydde skapet, for så å la alt det han ryddet ut av det bli liggende... Åpne ny melkekartong hver gang, fordi det er ekkelt å drikke av en som er åpnet før... :o
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2003 #9 Skrevet 24. oktober 2003 Rydder av bordet etter middag uten å fjerne de brikkene som varme ting har stått på..........
Livets datter Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter #10 Skrevet 24. oktober 2003 Rydder av bordet etter middag uten å fjerne de brikkene som varme ting har stått på.......... Hvis de i det hele tatt rydder av bordet.
Gjest Meg Skrevet 24. oktober 2003 #11 Skrevet 24. oktober 2003 Hvis de i det hele tatt rydder av bordet. Joda....men det går fra kjøkkenbordet og bort på benken, derfra tror de det går av seg selv... vasker seg selv og kommer seg på plass inn i skapet igjen
Titti72 Skrevet 24. oktober 2003 #12 Skrevet 24. oktober 2003 Klarer ikke kunste å finne ting. Leter på de utroligst steder etterf.eks. saksen når den i 5 år har ligget i den samme skuffen?!?
14062003 Skrevet 24. oktober 2003 #13 Skrevet 24. oktober 2003 Hmm, jeg må ha en litt motsatt mann, jeg. For her er det jeg som slipper sokkene på gulvet og han som rydder vekk/vasker opp og henger opp ny dorull. Jeg tar meg av ryddingen, rengjøringen, middagene, hundene og klesvasken sånn til vanlig. Han tar seg av kjøkkenet og oppvasken sånn til vanlig. Det som irriterer meg er at han ikke kan se når noe trengs å gjøres. Det må liksom presiseres av meg, før han tar tak i noe i heimen. Menmen, det er vel kanskje jeg som har tatt ansvaret for heimen, så denne egenskapen har etter hvert blitt "glemt" av ham :-? Det irriterer meg også at menn lett tyr til tilbaketrekking i en diskusjon. Menmen, nå har vi vært på PREPkurs og "lært" oss å diskutere - og hvordan vi ikke skal diskutere. Så da blir vel alt så meget lettere i fremtiden (vel, det har blitt "bedre" allerede!).
Livets datter Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter #14 Skrevet 24. oktober 2003 Klarer ikke kunste å finne ting. He he... må fortelle om en episode fra idag tidlig. Jeg gikk ut og begynnte med å skrape is på bilen, mens han gjorde seg ferdig. Jeg synes det tok så lang tid før han kom ut... Og da han først kom, var han litt oppgitt, for han kunne ikke finne buksa si!! Den hadde jeg brettet sammen og lagt i skapet igår kveld .
Suzy Skrevet 24. oktober 2003 #15 Skrevet 24. oktober 2003 Er flinke til å dra frem en haug med ting' date= men bærer det aldri tilbake! Mmm!!! :enig_animasjon: Og tørker ALDRI av kjøkkenbenken uansett hvor mye smuler og dritt som ligger der Putter ikke inn og starter oppvaskmaskina sjøl om det ikke fins rent bestikk i huset... Setter IKKE på ei vaskemaskin (noen unntak her, men da vaskes BARE hans klær og ingen av mine, ungenes... ) og henger ivertfall aldri opp klær til tørk... :evil: Sier "Hvor er ....???" med høy, irritert stemme når det er de sjøl som har lagt vekk det omtalte på et "lurt" sted.. :-? Ikke si noe om at det er tomt for melk, eller noe annet bare han bruker før etter at jeg kommer hjem og har vært i butikken - og selvfølgelig sjelden kjøpe det sjøl... Sky alle former for husarbeid unntatt brødbaking (som produserer uante mengder melover hele kjøkkenet som JEG må¨vaske vekk for han ser dem ikke... :evil: ) MEN utrolig god til å være glad i meg uansett hvor grinete jeg måtte være... Suzy
Nilma Skrevet 24. oktober 2003 #16 Skrevet 24. oktober 2003 [MEN utrolig god til å være glad i meg uansett hvor grinete jeg måtte være... Veeeldig viktig egenskap det, ja!
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2003 #17 Skrevet 24. oktober 2003 for noen typer dere har.. kjenner faktisk ikke igjen noe av dette i min kjære.. han tar absolutt sin del av husarbeidet -uten oppfordring.. og gjør det da like grundig som meg.. er det liksom ok at de ikkje gjør det? det ville det ikke vært for meg.. da hadde jeg virkelig ikke orket å bo sammen med han..
Chiquita Skrevet 24. oktober 2003 #18 Skrevet 24. oktober 2003 * ikke stenge skapdører etter seg (spesielt på badet) * MÅ si ifra til meg når vi går tom for brød, i stedet for å "bake" selv (vi har brødmaskin) * sokkene ved siden av stolen/soffaen er et kjent fenomen hos oss også * legge alt verktøyet inn på stua (innenfor verandadøren), eller i forgangen etter at han har brukt det, i stedet for å legge det på plass i kjelleren. (Dere skal vite vi har mye verktøy liggende framme, for han "skla da bruke det igjen snart", og "snart" er jo et relativt begrep) *ikke sette bøker tilbake i bokhylla, men legger dem i soffaen Men ellers så er han veldig flink da. Rydde på kjøkkenet er det han som gjør, og han kan vaske klær en gang i blandt, men vanligvis gjør jeg det. Men lager mat gjør han ikke - da kun pizza. Men men - det er da greit det også. *klem*
Salamandra Skrevet 24. oktober 2003 #19 Skrevet 24. oktober 2003 Til gjest: Det har noe å gjøre med at det er ikke det viktigste i livet at han plukker opp sokker eller setter på plass ny dorull, men at han har gode kvaliteter som person, og at alle "kriterier" jeg søker hos en livsledsager har blitt oppfylt. Det er viktig å ha litt perspektiv, selv om jeg kan bli dødsirritert over disse småtingene innimellom.. Hadde han vært en sjåvinistisk drittsekk som tok det som en selvfølge at jeg ryddet og vasket etter han hadde saken vært annerledes, men det er ikke det som er tilfellet. Dessuten tror jeg jenter er fra naturens side flinkere til sånne ting enn det menn er, de fleste menn må "læres" opp til husarbeid, mens for de fleste kvinner kommer det mer eller mindre automatisk. Jeg ser ikke at det er noe kvinnediskriminerende i dette i det hele tatt, det er sånn fra naturens side, vi er skapt forskjellig, både fysisk og psykisk. Det er ikke dermed sagt at kvinner kun skal gjøre husarbeidet og menn skal klippe gress og mekke bil, men det er ting menn har bedre forutsetninger for å være gode på og vice versa. (nå får jeg sikkert mange tilbakemeldinger om at "min mann er kjempeflink hjemme og jeg er en rotekopp, men jeg snakker på generelt grunnlag her, unntak finnes det alltid. Jeg for eksempel har en godt utviklet retningssans, som anses for å være en "mannlig" egenskap)
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2003 #20 Skrevet 24. oktober 2003 Dessuten tror jeg jenter er fra naturens side flinkere til sånne ting enn det menn er, de fleste menn må "læres" opp til husarbeid, mens for de fleste kvinner kommer det mer eller mindre automatisk. det er jo helt håpløst om vi skal ha som utgangspunkt at "menn er nok ikks å flinke som kvinner og må læres opp" da legimiterer vi kjønnsforskjeller og skeiv ansvarsfordeling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå