AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Fikk min lille prins tidlig i januar i år, og må dessverre begynne å planlegge barnehage allerede nå, ettersom fristen er 1. mars i Oslo. Jeg og mannen får drøyd permisjon, ferie osv slik at vi ikke trenger barnehage til småen før fra januar 2012. Men hvordan blir dette egentlig.. 1) Har vi rett på plass fra august 2011, eller er det først i august 2012? 2) Kan man søke om plass fra januar, eller må man ha fra august? 3) Om vi søker/får plass fra august, må vi bruke den fullt ut, eller kan vi f.eks ha han der noen timer i uka mens vi har permisjon? (Regner med å måtte betale for full plass, men er det eneste mulighet for å få full plass fra januar så må vi...) Håper på svar.
ofelia Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 1: august 2012. 2: man kan sikkert søke, men det er vel hovedopptak til august. 3: noen steder må man ta i bruk plassen innen en måned, andre steder er det greit å betale uten å bruke plassen.
Gjest Krizzy Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 1) 2012 - senest innen 01.09.12 2) Du kan søke om å få barnehageplass i januar 2012, ja, men du er ikke garantert å få det. 3) Jeg vil anta at det spørs på barnehagedekningen der du bor.
Jade Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 1) 2012, men jeg forstår det slik at du ikke har rett på plass der du har søkt, men en eller annen plass i kommunen. Men lenge siden jeg har studert reglene på det nå. 2) Vi søkte til tidspunktet når permisjonen vår var nesten slutt, og vi fikk plass noen uker etterpå. Dette var utenfor hovedopptaket. Vi fikk plass pga at et barn i barnehagen fikk plass på førstevalget sitt og sluttet der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå