Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har endelig kommet igang med å spise riktig, men vil veldig veldig gjerne starte trening.

Har liiiitt lyst til å starte i treningsstudio, men er sykt redd for skifterom (finnes det plasser hvor man kan få PRIVATE skifterom???), samt å se helt teit ut, når man trener... Er livredd for å bli sett rart på, men kunne tenkt meg sykkel, stepmaskin, ol... vet at jeg kommer til å se helt forferdelig teit ut de første gangene, før jeg kommer meg igang.. Er så redd for å bli sett rart på. Finnes det trening i grupper for veldig overvektige? Føler alltid at jeg skiller meg ut... veier 118 kg nå (har allerede gått ned endel).. hadde vært så DEILIG å føle seg i form!!

Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg er litt i samme situasjon som deg. Jeg veier 115 kilo, og vil svært gjerne starte med å trene. Men det som skremmer meg er alle de blikkene som jeg kan få, dersom stpre feite meg, trasker inn på et treningsstudio.

Er det noen som vet hvor svært overvektige mennesker i Tromsø trener?

Skrevet

Drit i "alle andre". Finnes nok ikke private skifterom, men du kan jo bytte til treningsklær hjemme, og dermed unngå å skifte i garderoben. Jeg synes bare det er positivt når overvektige trener på treningssenteret her, for da ser man jo at de vil gjøre noe med det! Føler meg også teit av og til når jeg trener, men det går fort over. De fleste tenker bare på seg selv når de er på treningssenteret, så det er egentlig ikke noe å lage et problem av :) Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet at i hvert fall Friskis&Svettis har egen trening for overvektige, så da har sikkert andre sentere det og.

Ellers er jeg helt enig i at vi andre har mer enn nok med egen trening til å legge merke til de rundt, men hvis jeg skulle slumpe til å legge merke til at en overvektig trener så tenker jeg også at det er jo kjempebra!

Skrevet

Takk, meelissa. :) Får tenke på det.. men lurer fortsatt på om noen andre har noen tips også. :) Jeg bor i Oslo, forresten. Anonym: Godt å vite at jeg ikke er den eneste! Om bare "alle" overvektige hadde turt å gått på helsestudio, skulle det nok ikke vært så flaut.. ser liksom alltid inn på treningsstudio og tenker "ja.. der kunne jeg jo gått! men det er jo bare for tynne mennesker".

Skrevet

Anonym (regner med du er en annen anonym enn den første.. :) Takk for tipset! Skal sjekke dette ut!

Skrevet

Kjøp deg en treningssykkel eller elipsemaskin og begynn med det hjemme før du begynner å gå på treningssenter:) øker selvtilliten litt :)

Gjest padawan
Skrevet

jeg er på nivå med dere andre vektmessig og jeg ser ærlig talt ikke noen grunn til at dere bitcher om dette. jeg svømmer jevnlig og de eneste overvektige som dekker til kroppen og er flaue over den i svømmehallen er ungdom.

Skrevet

Jeg er bare 25.. og har masse angst som følger av overvekten. Så det er vel ikke så rart jeg (og andre med samme problem) sliter med selvtilliten.. Det har jo med det å gjøre. Jeg ser aldri på overvektige (litt eller veldig) på en negativ måte, jeg er bare utrolig selvbevisst.

• Liker 1
Skrevet

Men jeg hadde faktisk følt meg mere vel i et treningsstudio med mer voksne mennesker. De pleier å være mindre skumle ;) Men nå blir vel det litt usannsynlig igjen..

Skrevet

Nå veier jeg 65 kg så vet ikke hvordan det føles. Men jeg ville bare si at jeg føler meg like dum når jeg trener som dere sikkert gjør. Det har ikke noe å si om man er overvektig eller ikke. Jeg hadde blitt oppriktig glad hvis jeg så en overvektig person trene :) da tenker jeg så flott at personen tar vare på seg selv. Jeg føler meg dum når jeg trener, ikke fordi jeg er tynn, men fordi jeg blir så rød i ansiktet og blir sliten.

Skrevet

Tears.of.the.Sun: Jeg også blir på samme måte om jeg blir veldig rød i ansiktet og svett.. men merkelig nok ser jeg med BEUNDRING på andre som svetter og er røde og ser slitne ut! :)

Skrevet

Jeg la merke til ei jente i går på spinningen, hun veide nok godt over 100 kg, og fy søren for en innsats hun gjorde! Tror ikke noen tenkte noe dumt om henne. Det er det du må gjøre, legge i en innsats og drite i hva andre tenker. De fleste tenker ikke noe uansett, de fokuserer på treningen, så du blir ikke sett rart på. Meld deg inn i treningsstudio, gå på timer! Det er utrolig gøy!

Skrevet

antibac: tøft! sitter her og ser på treningssentere, og må også ha en som ligger litt lett tilgjengelig fordi jeg bruker kollektivtrafikk.. lurer på om jimu grønland kunne vært noe.. (oslo)

Skrevet

Da jeg begynte å trene for 3 år siden, følte jeg meg ganske utilpass. Men det gikk fort over, etter den første timen faktisk. En tenker alltid det verste, det er vel ganske typisk for oss jenter. Sett i gang, jo før jo bedre. Ikke tenk på hva andre måtte tenke, de har nok med seg selv. Og husk; mange av dem har gjerne vært "store" en gang de også (deriblant meg selv).

Skrevet

Da jeg begynte å trene for 3 år siden, følte jeg meg ganske utilpass. Men det gikk fort over, etter den første timen faktisk. En tenker alltid det verste, det er vel ganske typisk for oss jenter. Sett i gang, jo før jo bedre. Ikke tenk på hva andre måtte tenke, de har nok med seg selv. Og husk; mange av dem har gjerne vært "store" en gang de også (deriblant meg selv).

Takk for insp... til alle sammen som har skrevet her. Jeg har faktisk funnet et treningsstudio som ligger enkelt til (slik at jeg kommer meg dit lett og ikke lar være bare fordi det er vanskelig å komme til)... og skal melde meg på!!

Skrevet

Jeg har kommet litt igang med trening og meldt meg inn på et vektreduksjonskurs som heter Xtravagansa på Hedmarken, starter opp på mandag og gleder meg veldig til å komme igang! Intruktør/veileder garanterte at jeg skulle klare å gå ned 25-30 kg om jeg følger programmet slavisk og minimum går en tur i minutter hver dag ( ikke de dagene jeg trener ved senteret da..) Jeg hadde også helt angst for å melde meg inn på noe senter og i hvertfall angst for å bli med på saltimer, men når jeg først kom meg dit å meldte meg inn går nå begge deler veldig bra og jeg har det moro når jeg trener! Det vanskeligste er å komme seg dit første turen, nå man klarer å krysse den barrieren er halve jobben gjort :-) Masse lykke til, stå på for detta klarer du/dere :-)

Skrevet

Jeg har kommet litt igang med trening og meldt meg inn på et vektreduksjonskurs som heter Xtravagansa på Hedmarken, starter opp på mandag og gleder meg veldig til å komme igang! Intruktør/veileder garanterte at jeg skulle klare å gå ned 25-30 kg om jeg følger programmet slavisk og minimum går en tur i minutter hver dag ( ikke de dagene jeg trener ved senteret da..) Jeg hadde også helt angst for å melde meg inn på noe senter og i hvertfall angst for å bli med på saltimer, men når jeg først kom meg dit å meldte meg inn går nå begge deler veldig bra og jeg har det moro når jeg trener! Det vanskeligste er å komme seg dit første turen, nå man klarer å krysse den barrieren er halve jobben gjort :-) Masse lykke til, stå på for detta klarer du/dere :-)

Tusen takk! Så gøy! Veldig inspirerende, så artig at du har kommet igang. Har sendt treningssenteret en mail og bedt om å bli meldt på.. dette blir spennende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...