HopelessFear Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Jeg skal ned 5 kilo, og jeg trenger virkelig hjelp. Jeg skal gjøre det på en skikkelig måte, ikke bare en slankekur. Har en spinning sykkel hjemme, hvor lenge er det anbefalt å ha en spinningøkt? Noen tips til hvordan jeg skal kunne gå ned fem kilo på 3 måneder, på en trygg måte?
Gjest Instamatic Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Lav GI diett, gått ned 4 kg på to uker.
HopelessFear Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2011 Lav GI diett, gått ned 4 kg på to uker. Lav GI diett..?
Gjest Instamatic Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 Basicly bare fornuftig sunn mat:) http://iform.nu/kosthold/sunn-vekt/lynguide-til-mat-med-hoyt-proteininnhold-og-lav-gi
meelissa Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 De fleste spinningøktene på treningssenteret her er 60 min. Så tipper det er ganske greit Omtrent 45 min høy puls, og 15 min nedkjøring! Lykke til med vektnedgangen!
HopelessFear Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2011 Basicly bare fornuftig sunn mat:) http://iform.nu/kosthold/sunn-vekt/lynguide-til-mat-med-hoyt-proteininnhold-og-lav-gi Spiser veldig sunt fra før, så tror ikke jeg kan gå ned med bare å spise sunt.
pixiiie Skrevet 1. februar 2011 #7 Skrevet 1. februar 2011 Min Far startet på Lavkarbo diett og raste i vekt. Dette kan kanskje være noe.. ? Masse lykke til med vektnedgangen ! 1
sussanne Skrevet 1. februar 2011 #8 Skrevet 1. februar 2011 (endret) Jeg vil foreslå at du starter med 2 styrketreninger og 2 spinninger i uka. Men du må huske at når man trener, øker muskelmassen og man leggeer på vekt, så jeg foreslår at du ikke ser på vekt men tar heller mål med målebåndet. Endret 1. februar 2011 av sussanne
HopelessFear Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #10 Skrevet 1. februar 2011 Jeg vil foreslå at du starter med 2 styrketreninger og 2 spinninger i uka. Men du må huske at når man trener, øker muskelmassen og man leggeer på vekt, så jeg foreslår at du ikke ser på vekt men tar heller mål med målebåndet. Høres ut som noe en kunne satse på.
antibac Skrevet 1. februar 2011 #11 Skrevet 1. februar 2011 (endret) Jeg ville nok gått på spinning på treningssenter. Mye lettere å presse seg når man har en instruktør som pusher! Det er viktig å kunne noe om sittestilling, osv. også. Fem kg på 3 måneder klarer du fint. Du kan klare det fortere også, og fortsatt gjøre det på en trygg måte. Spist sunt, kutt ut junk og hold deg aktiv flere ganger i uka. Jeg gikk ned 10 kg på 3 mnd, og har ikke tatt skade av det Håper på å gå ned 10 til i løpet av 3-4 mnd. Endret 1. februar 2011 av antibac 1
AskEmbla Skrevet 1. februar 2011 #12 Skrevet 1. februar 2011 Jeg skal ned 5 kilo, og jeg trenger virkelig hjelp. Jeg skal gjøre det på en skikkelig måte, ikke bare en slankekur. Har en spinning sykkel hjemme, hvor lenge er det anbefalt å ha en spinningøkt? Noen tips til hvordan jeg skal kunne gå ned fem kilo på 3 måneder, på en trygg måte? Her må jeg bare bryte inn... Jeg skal ned 25-30 kg og er overvektig... Hvordan i alle dager kan da 5 kg være et "problem"? Jeg har tatt tiltak selv og går igang med en skikkelig kur via treningstudio, trene trene trene!! Som svar på spm ditt, så er det egentlig to ting som gjelder i forhold til dine 5 kg du vil ha vekk, spis lite, sunt og ofte og tren/mosjoner, er ikke mer som skal til
Blackpuma Skrevet 1. februar 2011 #13 Skrevet 1. februar 2011 Uten å egentlig å ha så veldig peiling: de fem "siste" kiloene er jo de verste. Da er det finpussing av både treningsprogram og kosthold som må til.
sussanne Skrevet 2. februar 2011 #14 Skrevet 2. februar 2011 Jeg ville nok gått på spinning på treningssenter. Mye lettere å presse seg når man har en instruktør som pusher! Personlig liker jeg treningssenter best jeg også. Har prøvd tidligere å trene hjemme, men det har ikke fungert pga den dårlige motivasjonen. Også er det vanskelig å trene hjemme, plutselig er det noen som ringer, plutselig glemte du om du har nok poteter igjen til å lage middag. Det er med andre ord veldig lett å bli distrahert. Det vansekligste delen er å komme seg på treningssenter, men når man er allerde der på en gruppetrening, er det forseint å snu. Du må selvfølgelig prøve å se om du har nok "guts" til å gjøre dette alene, vi er jo tross alt veldig forskjellige
FantasDick Skrevet 2. februar 2011 #15 Skrevet 2. februar 2011 Her må jeg bare bryte inn... Jeg skal ned 25-30 kg og er overvektig... Hvordan i alle dager kan da 5 kg være et "problem"? Jeg prøver å gå ned de 2 siste kiloene som jeg vil ha vekk, men det krever jammen en del.
HopelessFear Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #16 Skrevet 2. februar 2011 Jeg ville nok gått på spinning på treningssenter. Mye lettere å presse seg når man har en instruktør som pusher! Det er viktig å kunne noe om sittestilling, osv. også. Treningssenter er uaktuelt av diverse grunner. Har ingen problemer med å motivere meg selv når jeg trener hjemme. Og for meg fungerer det best.
AskEmbla Skrevet 7. februar 2011 #17 Skrevet 7. februar 2011 Jeg prøver å gå ned de 2 siste kiloene som jeg vil ha vekk, men det krever jammen en del. Jeg ser den at de siste 2 kiloene kan være de verste, men hva er 2 kilo da? Antagelig ikke noe man MÅ bli kvitt engang... Bare sunt med litt xtra, som 2-5 kilo
SmallTalk Skrevet 7. februar 2011 #18 Skrevet 7. februar 2011 Jeg ser den at de siste 2 kiloene kan være de verste, men hva er 2 kilo da? Antagelig ikke noe man MÅ bli kvitt engang... Bare sunt med litt xtra, som 2-5 kilo Det kommer vel strengt tatt an på hva de 2-5 kiloene er de siste kiloene av. Dersom de siste 2-5 kiloene er grensen mellom normalvektig og overvektig, så kan de kiloene spille en rolle og da er de ikke spesielt sunne. Dersom man allerede er normalvektig, så spiller ikke de kiloene så stor rolle.
AskEmbla Skrevet 8. februar 2011 #19 Skrevet 8. februar 2011 Det kommer vel strengt tatt an på hva de 2-5 kiloene er de siste kiloene av. Dersom de siste 2-5 kiloene er grensen mellom normalvektig og overvektig, så kan de kiloene spille en rolle og da er de ikke spesielt sunne. Dersom man allerede er normalvektig, så spiller ikke de kiloene så stor rolle. Grensen mellom normalvektig å overvektig vipper ikke på noe så snevert som 2 kilo... Om man veier 68 eller 70 så har ikke det store betydningen for hverken utseende eller klesstr....
vanilje* Skrevet 8. februar 2011 #20 Skrevet 8. februar 2011 2 kilo kan faktisk ha mye å si, spesiellt for selvfølelsen. Dersom man går ned 2 kilo vil kanskje klærne sitte bedre og man vil føle seg mere vel. Jeg har selv noen kilo jeg føler jeg ønsker å bli kvitt (ca. 4 kg). Jeg er langt ifra overvektig, men føler kroppen er litt "dvask" og ville følt meg mer vel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå