Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2003 #1 Skrevet 24. oktober 2003 Hei, er 38+5 og har de siste 2 ukene fått forhøyet blodtrykk. Nå den siste uken har jeg merket at når jeg snyter meg så kommer det blod, og jeg kan begynne å blø letterere enn vanlig. Kan dette være et tegn på at blodtrykket har steget enda mere? Har også hatt vondt forran i hodet hele uka, kan det også være et tegn på at blodtrykket har steget? Har vært innlagt på sykehus til observasjon pga blodtrykket, pluss at jeg hadde utslag på urinprøven på eggehvite, men blodtrykket sank litt så jeg fikk reise hjem mot at jeg lovde å slappe av.
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2003 #2 Skrevet 24. oktober 2003 Regner med at du er til ekstra oppfølging hos egen lege eller sykehuset pga dette?? Høyt blodtrykk, eggehvite i urinen og hodepine er tegn på begynnende svangerskapforgiftning og bør sjekkes opp grundig. Pga at du nå har hodepine og da spesielt i pannen annbefaler jeg deg å kontakte legen slik at du kan få komme inn til undersøkelse. Å blø neseblod er normalt under svangerskapet, men når det nå har økt er det også et tegn på å kontakte lege. Jeg har blitt satt i gang alle tre gangene pga. dette. Første gang var det en begynnende svangerskapsforgiftning. Andre og tredje gang pga. av høyt blodtrykk og sykehistorien fra første svangerskap. Det er verken bra for deg eller barnet at du har høyt bl.trykk. Også tegn som flimmer for øynene, press i pannen og smerter i øvre del av magen er tegn på sv.forgiftning. Ring Legen din!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå