Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser i Dagbladet i dag i saken Hvert fjerde norske barn er uforsikret at

"Flere norske kommuner mangler ulykkesforsikring for barnehagebarn og skoleelever. Andre kommuner har valgt enkle forsikringsordninger som gir svært lav erstatningsutbetaling."

Fikk fullstendig sjokk jeg! Trodde de var pliktet til å ha skikkelige ordninger på dette. Når man da lenger ned i artikkelen kan lese at

"bare 25 prosent av norske barn har en personlig ulykkesforsikring"

kan man virkelig bli skremt...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

hva skal et barn med ulykkesforsikring??

Skrevet

:klø: Trodde det sa seg selv jeg...

Nå er det vel heldigvis ikke så ille som det hørtes ut som ... i og med at det evt. vil være kommunen som må betale evt. erstatninger etc. Det blir jo litt av det samme som NSB osv som er selvassurandører...

Skrevet

Syns ærlig talt det bør være foreldres ansvar å forsikre sine barn. Det er da en selvfølge å tegne ulykkesforsikring på ungene sine?

Jeg kan ikke fatte at folk forsikrer bilene sine og husene sine, men ikke det kjæreste de har....

Skrevet

...viss eit barn vert alvorleg skadd i ei ulukke - til dømes lamma - kan det bety skilnaden på eit verdig liv i etterkant eller ikkje for dette barnet. Viss foreldra har ulukkesforsikra det, får dei då midlar til å skaffe alle hjelpemiddel som trengst, kanskje kjøpe ny bil etc. Og seinare kan barnet få spesialtilpassa hus etc. Ikkje så vanskeleg å skjøne at foreldre teiknar slik forsikring! (Vanskelegare å skjøne dei som ikkje gjer det!)

Litt på sida, men eg har vanskelegare for å skjøne kvifor ein teiknar livsforsikring på barn... Kva skal foreldra med pengar når dei har mista barnet sitt? Det kan jo ikkje endre noko som helst... :roll:

Skrevet

Ulykkesforsikring er vel og bra. men for de aller fleste barn som får skader eller dør, skjer dette som følge av sykdom. Ulykkesforsikring er altså ikke nok.

Skrevet

Vi har ulykkesforsikring på våre barn og har allerede fått bruk for den.

Sønnen vår fikk slått ut halve fortanna og har plasttann på foreløpig. Varig tannbehandling kan ikke gjøres før han er utvokst. Vi har nå fått kr.6.500,- fra forsikringsselskapet til den fremtidige behandlingen.

Ved stor alvorlige ulykker så kan det gå hardt utover privatøkonomien om en må bygge om huset, kjøpe masse dyre medisiner,utstyr, ha ekstra tilsyn, særlig slitasje på klær etc etc.

Så jo, vi forsikrer våre også i fremtiden.

Og at de fleste skader skylles sykdom??? Neppe.

Skrevet

Enig med Salma. Det burde være en selvfølge for foreldre å forsikre barna sine. Selv har vi en forsikring som gir store utbetalinger ved varig medisinsk invaliditet som følge av ENTEN sykdom eller ulykke, gir dagpenger ved sykehusopphold, dekker div. behandlingsutgifter, gir støtte til tilpasning av bolig mm. Det gir en veldig trygghet å ha denne forsikringa, og ikke minst vil den være til stor hjelp for barnet dersom noe skulle skje.

Skrevet
Ulykkesforsikring er vel og bra. men for de aller fleste barn som får skader eller dør' date=' skjer dette som følge av sykdom. Ulykkesforsikring er altså ikke nok.[/quote']

ikke i følge de tall jeg har sett... Da er ulykker foran..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...