Gå til innhold

Dine produkter til fet/oily hud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle høre hva dere bruker til deres fete/oljete hud :) Trenger noen tips nemmelig, da jeg holder på å skal bestille hudpleie produkter. Selv bruker jeg rens fra Decleor, toner og fuktighetskrem fra La Roche Posay. Funker egentlig helt greit, men jeg blir likevel ikke kvitt hudormene mine :kjefte: Kremen gjør at jeg holder meg matt i løpet av dagen, så er fornøyd med den sånn sett, men skulle gjerne hatt en krem med anti age i også. Men hovedsaken er at den gir masse fukt. Decleor har jeg prøvd, men den funket ikke særlig godt og gjorde huden fet og oljete, så det merket har jeg ikke lyst å legge penger i.

Serum?

Anti age?

Mot sorte prikker?

Hva er din beste kombo? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Serum: md formulations continuous renewal serum (har du fuktfattig hud bør du velge den for sensitiv hud) ;) Beste serumet jeg har vært borti. Er veldig bra for urenheter og sorte prikker.

Anti-aging: hvis det er fuktighetskrem du tenker på, er min favoritt Md formulations Moisture Defense Antioxidant Moisturizer SPF20 som er stappfullt av antioksidanter som er bra for forebygging og den inneholder i tillegg SPF.

Jeg sliter selv med fet t-sone og dette er produkter som har funket meget positivt for meg. Husk på at det dermed ikke er sagt at de vil funke for deg også, men jeg vet om veldig mange som har blitt frelst av det serumet ;)

Lykke til :)

Skrevet

Serum: MD continuous renewal serum, Clarins pore minimizing serum, id skin rev-er upper.

Ellers anbefaler jeg Guinot Matizone ansiktskrem eller Decleor Aroma Purete Matte Finish Skin Fluid.

Skrevet

Flott, takk for forslag :) Men MD har jeg prøvd før, for noen år siden og det funket ikke i det hele tatt på meg. Så den serien kommer jeg ikke til å prøve igjen. Men noen som har prøvd serum fra No7? Fikk prøve på den fra apoteket for litt siden, og var utrolig deilig å "fløyelsesmyk" å ha på seg, men jeg vet lite om serien der. :)

Skrevet

Jeg bruker:

Rens: Decleor Cleansing Water om morgenen, og Decleor Cleansing milk og Tonifying Lotion om kvelden.

Serum: Decleor Aromessence Ylang Ylang.

Dagkrem: Decleor Aroma Purete Matt Finish Skin Fluid

Skrubb: Md formulations face and body scrub (Denne er fantastisk! Jeg har omtrent ingen sorte prikker igjen etter at jeg begynte å bruke denne 2 ganger i uken).

Masker: Md Formulations Vit-A-Plus Clearing Complex Masque og Decleor Hydra Floral Anti-Pollution Moisturising Mask bruker jeg ca. 2 ganger i uken.

Skrevet

Har slitt med samme type hud som deg og det eneste som virker på meg er rens, fukt og serum (day solution og night solution) fra Mary Kay. I tillegg har de et deilig slipesett som heter Microdermabration som skal brukes en til to ganger i uka!

Disse koster et sted mellom apotekprodukter og hudpleiesalonger og fås kun kjøpt via en konsulent. Konsulentene kan du finne via marykaynorway.no Bare søk eller send en mail under "kontakt". Den Rosa serien er absolutt best for slik hud som "vi" har :jepp:

Gjest Pippelipp
Skrevet

Jeg bruker Dr. Hauschka. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men de produktene de har burde virke både for ung og "eldre" hud. Jeg bruker:

Rensemelk

Rense...eh...krem? (Vet ikke hvelt hva produktene heter på norsk)

Ansiktstonikum spesial

Ansiktsolje (Ja, olje faktisk. Det er fordi når du har fet hud er det fordi huden din produserer for mye olje. Den produserer for mye olje fordi den tror du har for lite olje i huden din. Hvis du tilfører olje, skjønner huden at du har nok og begynner å produsere mindre. Det høres helt tullete ut, og det tok meg ca seks uker før det virkelig, virkelig hjalp, men nå er huden min noe helt annet enn den var før.)

Skrevet

Uansett er det viktig å huske at det tar 4-8 uker før huden blir bra altså, alltid må man gi nye produkter såpass med tid før man bestemmer seg for om de virker eller ikke :)

Skrevet

Jøss, det var jeg ikke klar over! Takk for opplysende svar folekns. :) Skal gi den Decleor Aroma Purete Matte Finish Skin Fluid en sjangse til da, siden jeg ble verre i huden av den. Bedre å prøve igjen og satse på at den virker, enn at den blir stående og eldes :)

Skrevet

Noen ganger når man begynner med nytt produkt kan man få en reaksjon i starten, men det går seg til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...