Diva Skrevet 24. oktober 2003 #1 Del Skrevet 24. oktober 2003 Se på denne stillingsutlysningen : http://www.aetat.no/soek/control?action=VI...=08220310000025 Hvorfor er det slik at alle stillinger som sekretær, har mye med fakturering, lønn og regnskap å gjøre ? Her stårt det til og med at det er bra om du er registrert regnskapsfører ? HAR det egentlig så mye med sekretærutdanning / sekretæroppgaver å gjøre ? Noen sekretærer her som vil uttale seg om hva de mener ? Er fra før av helsesekretær, og har grei erfaring med det. Men da det ikke er så mange ledige helsesekretærstillinger å søke på her i fjorden, så vil jeg gjerne prøve å søke på stillinger innenfor sekretæryrket og som kontorassistent e.l. Er det blitt så nødvendig at det skal være en "altmuligmann" som sekretær ? Er litt frustrert, for ALLE stillingene jeg har sett innen denne typen jobb, går ut på "vanlig sekretærarbeid" OG lønn / fakturering / regnskap etc. Jeg trodde stort sett de fleste sekretærer drev med saksbehandling, korrespondanse, resepsjonsarbeid - sentralbord, kundemottak, arkivering osv ? Tar jeg helt feil ? Noen synspunkter ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 24. oktober 2003 #2 Del Skrevet 24. oktober 2003 Heisann! Ikke rart du reagerer. En sekretær har de siste årene, fått mer og mer ansvar, tiden er forbi da en kun koker kaffe og tar stenografi. Har jobbet i mange år som sekretær, noe som er et undervurdert yrke, men det er mer og mer vanlig at en sekretær har regnskapsbiten i enkelte firma. Jeg har aldri hatt regnskap så her sitter jeg arbeidsledig og tar sjansen på å omskolere meg, for regnskap er ingenting jeg brenner for. Mange skriver sekretær i stillingsutlysingen, men i virkeligheten er det arbedsoppgaver som passer mer for regnskapsmedarbeidre etc., men de sparer vel kanskje litt lønnsutgifter med å formulere det sånn.?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 24. oktober 2003 #3 Del Skrevet 24. oktober 2003 Ofte er det vel enkelt regnskap det er snakk om. Så kommer det en fra et byrå som ordner alt 1 gang i uken eller mnd. Sånn er det ihvertfall her og de andre stedene jeg har jobbet. Søk på jobben du. Fakturering og annet regnskap er ikke så vanskelig som det høres ut som. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 24. oktober 2003 Ok. Takk for svar Mulig jeg prøver å søke på slike stillinger, men jeg er litt redd for at jeg er lite kvalifisert. Hadde vel 5 timer med "mini-innføring" i regnskap og jeg tror ikke EN eneste i klassen skjønte så mye...huh Mulig de prøver å spare litt utgifter og vil ha folk som "kan alt" ja... Men jeg skal prøve i allefall Veldig greit å høre andres synspunkter :D God fredag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 24. oktober 2003 #5 Del Skrevet 24. oktober 2003 Ja, søk i vei, jeg søkte en gang på en jobb med DEN stillingsbeskrivelsen, så minst ut som en revisor hadde passet til den, men da jeg begynte der (fikk jobben) var det til å le seg ihjel av, det var langt fra så avansert, og dessuten, alt kan læres. Lykke til !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2003 #6 Del Skrevet 24. oktober 2003 Stort sett er det ikke så mange jobber hvor du ikke kommer i kontakt med regninger, kontering og tall. Søk på jobben, så finner du sikkert ut om det er noe for deg eller ikke. Det er mye mulig de først og fremst vil forsikre seg om at du ikke er helt fremmed for å jobbe med tall. Om det var en regnskapsfører de skulle ha, så ville de nok søkt etter det. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 24. oktober 2003 #7 Del Skrevet 24. oktober 2003 Mange firmaer kombinerer de to. De trenger en sekretær, men har ikke nok oppgaver til en hel stilling. Samtidig trenger de noen som kan føre regnskapet, men heller ikke dette er nok til en hel stilling. Derfor ansetter de heller EN person som kan begge deler. Du trenger sikkert ikke å kunne så mye, for det meste er egentlig bare punching av bilag. Krever litt trening og kunnskap, men du lærer det fort om du vil. Jeg sliter i grunnen med det samme jeg... Vurderer å ta et kurs i bokføring, bare for å skaffe meg noen grunnleggende kunnskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2003 #8 Del Skrevet 24. oktober 2003 :o herregud er dette noe å syte for. Skaff deg en skikkelig utdanning, eller bygg på det du har! Makan til syting og selvmedlidenhet. Regner med at dette ikke blir slettet da jeg har begynt å svare akkurat som andre har svart meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 24. oktober 2003 #9 Del Skrevet 24. oktober 2003 :o herregud er dette noe å syte for. Skaff deg en skikkelig utdanning, eller bygg på det du har! Makan til syting og selvmedlidenhet. Regner med at dette ikke blir slettet da jeg har begynt å svare akkurat som andre har svart meg. Ojsann... du har tydeligvis blitt dårlig behandlet her inne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2003 #10 Del Skrevet 24. oktober 2003 Ojsann... du har tydeligvis blitt dårlig behandlet her inne.. En ting er ihvertfall sikkert..jeg har og jeg kommer til å få meg en meget god utdanning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2003 #11 Del Skrevet 24. oktober 2003 Kanskje du er litt lat... Da jeg fikk gravid jobbet jeg 10 timer i døgnet helt fram til fødselen, og studerte et embetsstudium på kveldstid. Samtidig ble jeg cand.mag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 24. oktober 2003 #12 Del Skrevet 24. oktober 2003 En ting er ihvertfall sikkert..jeg har og jeg kommer til å få meg en meget god utdanning Flott det, men hva i allverden har det med meg å gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2003 #13 Del Skrevet 24. oktober 2003 Flott det, men hva i allverden har det med meg å gjøre... Ja....du lurte jo på om jeg var blitt dårlig behandlet her inne. Vel..det kan du fortsatt lure på,,regner med at dine rullende øyne skulle vise hva du mente om den saken. Men nå det gjelder utdanning--vel, der vet jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 24. oktober 2003 :o herregud er dette noe å syte for. Skaff deg en skikkelig utdanning, eller bygg på det du har! Makan til syting og selvmedlidenhet. Regner med at dette ikke blir slettet da jeg har begynt å svare akkurat som andre har svart meg. JEG tror at du kan se å pelle deg til helv### ut av min tråd med mindre du har noe konstruktivt å komme med. Tror du det er en lek å være arbeidsledig eller ? Du ANER ikke hva jeg holder på med, eller har som fremtidige mål, og jeg syter ikke! Jeg har heller ikke mye selvmedlidenhet, selv om jeg faktisk fort kan falle i den "tralten". Om du er den samme "syteren" som har ytret deg i annenhver tråd i diverse fora her på KG og gulpet opp mye piss de siste ukene, så er virkelig du ikke den rette til å beskylde andre for å være selvmedlidende... Jeg gir blaffen i åssen folk svarer deg, - du har uansett ikke rett til å spy ut dritt i min tråd. Bugger off! Og en annen (?) gjest, sier "Kanskje du er litt lat ?" Osv.... Om den var myntet på meg, så vet du ikke hva du snakker om, og dermed så bør du ikke uttale deg slik. Jeg anbefaler deg å komme med usakligheter et annet sted. Grrr... Anyway : Jeg skal i allefall prøve å søke på de stillingene jeg har sett, så får de heller "kassere" meg om de vil. Det er i allefall verdt et forsøk :D Takker til alle som har bidratt seriøst her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 24. oktober 2003 #15 Del Skrevet 24. oktober 2003 Søk på jobbene, du Diva! Med den utdanningen du har skulle du ha mange av de kvalitetene de søker etter, og lønn- og regnskapsbiten er nok ikke så veldig komplisert. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter #16 Del Skrevet 24. oktober 2003 Tusen takk skal du ha, Labella :kgsmil: Hyggelig av deg : - ) Klem, D. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylajali Skrevet 29. oktober 2003 #17 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hva med å bygge på med et år bedriftsøkonomi? deltid/heltid på BI? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 29. oktober 2003 #18 Del Skrevet 29. oktober 2003 :o herregud er dette noe å syte for. Skaff deg en skikkelig utdanning, eller bygg på det du har! Makan til syting og selvmedlidenhet. Regner med at dette ikke blir slettet da jeg har begynt å svare akkurat som andre har svart meg. Så helsesekretær er ikke en skikkelig utdanning??! Hvilken stein krøyp du opp fra, siden du har så utrolig lite peil på viktige jobber innenfor helsevesenet?? Alle jobbene og utdannelsene der er faktisk like viktige, og like nødvendige. Blir så provosert av sånne som deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2003 #19 Del Skrevet 29. oktober 2003 Så helsesekretær er ikke en skikkelig utdanning??! Hvilken stein krøyp du opp fra, siden du har så utrolig lite peil på viktige jobber innenfor helsevesenet?? Alle jobbene og utdannelsene der er faktisk like viktige, og like nødvendige. Blir så provosert av sånne som deg.. Det kan jo være at Diva har slengt litt med leppa til andre også...uten å vite noe særlig om hva HUN kritiserte. Hun visste da ihvertfall hvem jeg som gjest var...det virket ihvertfall slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2003 #20 Del Skrevet 29. oktober 2003 Siden du har tilgang til internett og da sikkert mail, så foreslår jeg at du sender meg en mail jeg. Og forlarer den usaklige oppførselen din. Om jeg noen gang har gjort deg noe galt, så ser jeg gjerne at du forteller meg om episoden og gjør rede for problemet i stedet for å komme med drittslenging i en tråd du egentlig ikke har noe å gjøre i ? Du kan alternativt være litt mer konstruktiv ? Om jeg noen gang slenger med leppa, så er det stort sett på sin plass. Tror heller du er hårsår. Tror du har et "oppgjør" med mange andre enn meg her fra KG om du tar deg så veldig nær av mine utsagn..... Men som sagt, setter stor pris på om du heller sender meg en mail ? Så kan vi ta det utenfor KG ? Er du real og tør å stå for deg selv, så gjør du det. Mistenker at jeg vet hvem du er ja, og jeg forstår ærlig talt ikke hva jeg har gjort mot deg. Takk Vigfa og Ylajali, for støtte og gode tips :D Gjest finner mailadressa mi i profilen min. God onsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå