Gå til innhold

Trening og jernmangel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jernmangel (hvite negler,sår i munnvikene,svimmel og mye vondt i hodet) Er det lurt å trene da? Eller utgjør det ingen "fare"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du ikke allerede har gjort det, gå og få målt Hb'en din (hemoglobininnholdet i blodet) hos legen. det er ikke bra å ha for lavt nivå av jern. jeg er selv blodgiver, og gir blod hver 3. måned. etter det er Hb'en min lavere, og jeg merker fort at det blir tyngre å trene. blir fortere svimmel også. siden jeg kjenner kroppen min såpass godt, så vet jeg hvor mye den tåler.

hvis det er jernmangel du lider av, så vi du mest sannsynlig få jerntilskudd. men det kan også være mangel på vitamin B12. så kom deg til legen og få sjekket dette:-)

Skrevet

Jeg har jernmangel (hvite negler,sår i munnvikene,svimmel og mye vondt i hodet) Er det lurt å trene da? Eller utgjør det ingen "fare"

Gå til legen og få sjekket dette, og hør om hva hun anbefaler når det gjelder trening.

Generelt vil jeg si: Du kan trene, men vær forsiktig. Blir du så svimmel at du besvimer bør du la være. Du må kjenne etter på kroppens signaler mens du trener. Drikk godt med vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...