Munchlax Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Oppdaget til min store fortvilelse at alle øyevippene mine på venstre øye har brukket rett av. Sitter nå igjen med små stubber som ser veldig lite bra ut med mascara på. Er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan pleie stubbene på best mulig måte eller generelt få de fine, inntil de forhåpentligvis vokser ut igjen? Burde jeg også farve øyevippene (på begge øynene) frem til de vokser ut? Har helt lyse øyevipper og ser ut som jeg er tidlig i tenårene om jeg ikke har sminke på vippene. Er det også noen som har en viss peil på hvor lang tid det vil ta før de har vokst ut igjen?
Lulilelu Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Pleie av vippene kan jeg desverre ikke så mye om botsett fra at en god øyekrem er bra for vippene. Blir på en måte som du kurer vippene slik at de holder sdeg mye og fine og ikke knekker akkuratt som tørt hår gjør. Farge vippene kan du fint gjøre. Jeg gjør det hele tiden med Deepend 3 min farge, enkelt og greit. Nå er det litt vanskelig å si hvor lang tid det vil ta siden jeg ikke vet hvor lang de er nå. Hvor for de vokser er også forskjellig fra person til person. Men vipper vokser ca 1mm i uken, så om 1-2 mnd vil de nok være tilbake i full form og lengde.
Virvel Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Nå er det litt vanskelig å si hvor lang tid det vil ta siden jeg ikke vet hvor lang de er nå. Hvor for de vokser er også forskjellig fra person til person. Men vipper vokser ca 1mm i uken, så om 1-2 mnd vil de nok være tilbake i full form og lengde. Jøss, når mine brekker er det stort sett på midten (halv lengde, altså), og da er de normale igjen i løpet av få dager. Nå har jeg aldri opplevd at alle vippene på ett øye har brukket samtidig, men om det hadde skjedd tipper jeg det hadde tatt en uke, kanskje to, før de var fullt utvokst igjen. Kanskje jeg bare er veldig heldig? (Eller har mye kortere vipper enn deg, hehe.)
Lulilelu Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 Jøss, når mine brekker er det stort sett på midten (halv lengde, altså), og da er de normale igjen i løpet av få dager. Nå har jeg aldri opplevd at alle vippene på ett øye har brukket samtidig, men om det hadde skjedd tipper jeg det hadde tatt en uke, kanskje to, før de var fullt utvokst igjen. Kanskje jeg bare er veldig heldig? (Eller har mye kortere vipper enn deg, hehe.) Hehe ja jeg har ganske lange vipper. At de bare bruker noen dager på å vokse fra halv lengde er utrolig raskt, du er heldig, normalen er 1mm i uken.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 Hvordan brekker dere av vippene det skjønner jeg virkelig ikke.
Gjesten Skrevet 1. februar 2011 #6 Skrevet 1. februar 2011 Nå aner ikke jeg hvordan du har brukket alle vippene, men man bør ikke sove med sminke eller bruke vippetang etter at man har lagt maskara. Jeg vet ikke hvordan du kan pleie dem, men det bør ikke ta så veldig lang tid før de vokser ut. Hvis du virkelig ser rar ut uten maskara, kan du kanskje bruke falske vipper til dine egne har vokst ut igjen?
Lulilelu Skrevet 1. februar 2011 #7 Skrevet 1. februar 2011 Hvordan brekker dere av vippene det skjønner jeg virkelig ikke. Jeg har aldri hatt knekte vipper som jeg vet om, men har lagt merke til når nye år vokser ut hvor lang tid det tar til de kommer helt ut.
Munchlax Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 2. februar 2011 Pleie av vippene kan jeg desverre ikke så mye om botsett fra at en god øyekrem er bra for vippene. Blir på en måte som du kurer vippene slik at de holder sdeg mye og fine og ikke knekker akkuratt som tørt hår gjør. Farge vippene kan du fint gjøre. Jeg gjør det hele tiden med Deepend 3 min farge, enkelt og greit. Nå er det litt vanskelig å si hvor lang tid det vil ta siden jeg ikke vet hvor lang de er nå. Hvor for de vokser er også forskjellig fra person til person. Men vipper vokser ca 1mm i uken, så om 1-2 mnd vil de nok være tilbake i full form og lengde. Tusen takk for svar! Da får jeg kjøpe Deepend i morgen, og se om det ser litt bedre ut med det. Nå aner ikke jeg hvordan du har brukket alle vippene, men man bør ikke sove med sminke eller bruke vippetang etter at man har lagt maskara. Jeg vet ikke hvordan du kan pleie dem, men det bør ikke ta så veldig lang tid før de vokser ut. Hvis du virkelig ser rar ut uten maskara, kan du kanskje bruke falske vipper til dine egne har vokst ut igjen? Aner virkelig ikke hvordan de brakk, men klødde meg veldig hardt i øye for litt siden, og hadde plutselig en god del hår i øyet. Tror kanskje det kan ha en sammenheng. Har vurdert tanken på løsvipper, og kommer til å teste det om ikke mine egne kommer ut snart. Er det noen som vet om en mascara som inneholder vitaminer eller andre pleiende ingredienser?
Virvel Skrevet 2. februar 2011 #9 Skrevet 2. februar 2011 Hvordan brekker dere av vippene det skjønner jeg virkelig ikke. Det hender noen av dem brekker hvis jeg er for hardhendt når jeg fjerner sminke (typisk i fylla...). Men jeg bruker kun mascara som løser seg opp i varmtvann (trenger derfor ikke sminkefjerner, og det blir minimalt med gnikking), og aldri vippetang, så det er i grunnen svært sjelden slikt skjer for min del.
Gjesten Skrevet 2. februar 2011 #10 Skrevet 2. februar 2011 Er det noen som vet om en mascara som inneholder vitaminer eller andre pleiende ingredienser? Vil egentlig anbefale deg å bruke så lite maskara som mulig frem til de kommer ut.
Munchlax Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #11 Skrevet 2. februar 2011 Vil egentlig anbefale deg å bruke så lite maskara som mulig frem til de kommer ut. Det er greit, men tenkte egentlig mest på en jeg kan bruke senere. Tror neppe de nye vippene har vondt av litt pleie
Munchlax Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #12 Skrevet 2. februar 2011 Vil egentlig anbefale deg å bruke så lite maskara som mulig frem til de kommer ut. Det er greit, men tenkte egentlig mest på en jeg kan bruke senere. Tror neppe de nye vippene har vondt av litt pleie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå