AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Jeg vasker håret hver kveld, og har lyst til å prøve hårkur for første gang i dag. Bør jeg vaske håret først, så ta kur (1 minutts fra Syoss), så balsam? Eller kur og balsam nå, så vaske som vanlig i kveld? Jeg har mellomtykt hår som går ned til midjen, hvor mye hårkur bør jeg bruke og hvor langt oppover mot hårfestet skal kuren tas i?
Lulilelu Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Først vil jeg si at å vaske håret hver kveld ikke er bra for håret, vasking sliter på håret. Til så langt hår ville jeg spandert på meg gode hårprodukter, både shampo, balsam, fuktighetskur og proteinkur. Langt hår er gammelt og trenger mye mer pleie enn nyere hår, så kur en gang i uken er must for å holde håret best mulig. Så over til spørsmålet ditt: Shampo åpner skjellagene i håret og renser håret, balsam lukker skjellagene. Hårkur er som en dypvirkende og kraftigere balsam, så for best virknig skal man ta i hårkur etter shampo. Jo mer vann du får ut av håret før du putter i kuren, jo bedre. Det er ikke nødvendig med balsam etter hårkur men det skader ikke. Hvis du tar alt håret frem på brystet og kliper rundt det slik at hånden ligger rett under skulderen på kragebeinet, så skal kuren smøres inn i håret under hånden din. Som regel trengs ikke så mye produkt, men med butikk produkter trengs mer produkt enn med profesjonelle merker. Du må nesten bare prøve deg frem med mangden. 1 minutters kur er bare tull, da kan du like gjerne bare bruke balsam. Hårkur må sitte å virke litt. Ofte dusjer jeg, tar i hårkuren og ser en film før jeg skyller den ut igjen. Proteinkur bør ikke sitte så lenge i, men fuktighetskur som du har kan fint sitte i leeeeenge 1
Singo Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Jeg vasker håret hver kveld, og har lyst til å prøve hårkur for første gang i dag. Bør jeg vaske håret først, så ta kur (1 minutts fra Syoss), så balsam? Eller kur og balsam nå, så vaske som vanlig i kveld? Jeg har mellomtykt hår som går ned til midjen, hvor mye hårkur bør jeg bruke og hvor langt oppover mot hårfestet skal kuren tas i? Først vasker du håret med sjampo, og så håndkletørke det. Siden du har såpass langt hår, tar du litt og litt om gangen og få dratt det gjennom håret. En kur bør sitte i ca 5min. Man skal ikke bruke balsam etterpå.
Lulilelu Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 Først vasker du håret med sjampo, og så håndkletørke det. Siden du har såpass langt hår, tar du litt og litt om gangen og få dratt det gjennom håret. En kur bør sitte i ca 5min. Man skal ikke bruke balsam etterpå. En fuktighetskur bør sitte i MINST 5 min. Man kan fint bruke balsam etterpå men det er ikke nødvendig.
Skylines Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Jeg vil anbefale deg å ha den i håret i et kvarter (da kan du jo f.eks barbere legger, rense ansikt osv). Avslutt alltid med balsam for å lukke skjelllaget, den bør sitte i to minutter:) 2
Lista Skrevet 2. februar 2011 #6 Skrevet 2. februar 2011 Tips: ta i kur i hele håret, ha en plastikkhette utenpå og føn. Da blir kuren ekstra effektiv. Kurer fra butikken er forresten bare bortkasta penger. Kjøp frisørmerker.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #7 Skrevet 2. februar 2011 Kurer fra butikken er forresten bare bortkasta penger. Kjøp frisørmerker. Nå har jeg allerede kjøpt Syoss. Jeg fikk anbefalt en til et par hundre kroner hos frisør (hun sa forresten jeg burde bruke balsam etterpå og at jeg kun trengte å kure det nederste av håret, altså ikke alt), men jeg så Syoss sin på H&M senere, tenkte "hårkur er hårkur" og gikk for den. Men selv om det står 1 min bør jeg la den sitte i et kvarter eller er det ikke noe vits?
Gjest Naenia Skrevet 2. februar 2011 #8 Skrevet 2. februar 2011 1 minutt er bare tull. Ta leggene, en kopp te, et eller annet. Siden det er første gang ville jeg nok hatt det i lengst mulig.
Lulilelu Skrevet 3. februar 2011 #9 Skrevet 3. februar 2011 Tips: ta i kur i hele håret, ha en plastikkhette utenpå og føn. Da blir kuren ekstra effektiv. Kurer fra butikken er forresten bare bortkasta penger. Kjøp frisørmerker. Man skal ikke bruke kur i hele håret, heller ikke balsam. Det forstyrrer den naturlige produksjonen av talg og får håret til å bli fett fortere og letter.
Lista Skrevet 3. februar 2011 #10 Skrevet 3. februar 2011 Man skal ikke bruke kur i hele håret, heller ikke balsam. Det forstyrrer den naturlige produksjonen av talg og får håret til å bli fett fortere og letter. Håret blir da ikke fett av en proteinkur for eks.
Lulilelu Skrevet 3. februar 2011 #11 Skrevet 3. februar 2011 Håret blir da ikke fett av en proteinkur for eks. Nei proteinkur blir noe annet, men det kommer ann på om det er ren proteinkur eller om den også gir fuktighet. Men uansett så er det ingen poeng og ta noen som helst kur i hodebunnen, håret der er så nytt og får masse fuktighet av talgen, er egentlig bortkastet penger.
Skylines Skrevet 3. februar 2011 #12 Skrevet 3. februar 2011 Den beste kuren jeg har prøvd er Kerastase Chroma Riche:) Den er for farget hår, men de har mange gode for vanlig hår også. Kjøper du på nett trenger det ikke å bli mye over 100 kr:)
ondebanan Skrevet 4. februar 2011 #13 Skrevet 4. februar 2011 (endret) -Vask håret to ganger. Den første gangen er rett og slett bare for å fjerne forurensning og produkter. Den andre gangen renser håret grundigere. -Klem vann godt ut av håret. Gjerne håndkletørr det litt, men det er ikke nødvendig. -Ha i hårkuren. Ha bare i lengdene, siden de er mest slitt. Har du i hodebunnen blir håret ofte fett. Bruk gjerne en kam og børst gjennom håret så kuren fordeler seg jevnt i håret. Husk tuppene! -Vent i ca. fem minutter. Er det en ren fuktighetskur kan du ha den i lenger om du vil. Proteinkurer bør ikke være i lenger enn fem minutter, da får du høy-hår. -Skyll ut hårkuren og bruk balsam. Ha balsamen i 1-2 minutter. Dette er for å lukke skjell-laget. - Du trenger ikke kure hver gang du vasker håret, da blir det overstimulert og blir fett. En til to ganger i uka er nok. Proteinkurer bør du bruke max en gang i uka, ellers kan du risikere motsatt effekt, altså høy-hår/tyggishår. Bruk gjerne både proteinkur og fuktighetskur samme dag. Da bruker du først proteinkur og deretter fuktighetskur. Da får man best effekt! edit: for å anbefale noe konkret, så er Joico sine kurer videnkjent for å være de beste. K-Pak reconstruct (proteinkur) og K-Pak Hydrate (fuktighetskur). Disse er supre! (På nett får du dem til nesten samme pris som Syoss-kuren, selv om de er dyre i salong) Endret 4. februar 2011 av ondebanan
gohege Skrevet 4. februar 2011 #14 Skrevet 4. februar 2011 Jeg pleier å ha kuren i håret, så ta på en plastikkhette, for så gå i badstuen (evt. badstuen i en svømmehall) og sitter der mens kuren virker i et kvarter. Da funker kuren mye bedre! :D Til merke bruker jeg Nikitia sin Totch(?) serie, og jeg tror den heter Nordic hair ice mask, den lukter iallfall heelt fantastisk! <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå