Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Thailand jeg.

Og i den forbindelse skal jeg da selfølgelig innom skredder og få sydd meg noen klær.

Mest bukser og dresser.

Jeg skal til patong

Noen som har tips og erfaringer?

- Mye bør jeg betale

- hva bør jeg tenke på

- noen som har noen bilder av noen tøffe damedresser

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send en pm til Jamila - hun vet mye om dette :D

Suzy

Gjest Anonymous
Skrevet

Kvaliteten på plaggene varierer mye. Sjekk plaggene de har utstilt, se på sømmer og glidelåser. Er det ordentlig gjort?

La skredderen bruke TID, avtal flere prøvinger.

Jo bedre tid jo bedre resultat.

Skrevet

Heldiggris! Skulle ønske det var meg! :-)

Jeg kan anbefale å få sydd klær i Thailand, ja. Prisene er utrolig lave mot det du må ut med her. Det viktigste å tenke på er

-hva vil du få sydd? Ta med favorittklær hjemmefra som du vil kopiere.

-hva slags stoff vil du sy i? (det er lurt å velge stoff med litt stretch for bukser)

-bruk god tid. Estimer ca 3 døgn for et plagg, slik at du har tid til å prøve 2-3 ganger underveis. Insister på at du skal prøve underveis.

Jeg har kun vært hos skreddere i Bangkok, men har venninner som har fått sydd seg klær andre steder. Felles er:

prat med de, innhent priser og gå heller for den med nest lavest enn lavest priser. Se på de andre kundene som kommer inn for å hente klær: ser de fornøyd ut?

Du kan prute mye, men de med den beste kvaliteten lar deg ikke gå "rock bottom". Jeg betalte under 1000 NOK for en ulldress med jakke/bukse, ca 700 for thaisilkekjole (lang) og ca 700 for 2 bukser og to skjorter.

Det aller beste er å ha med klær du ønsker å kopiere (de er råflinke på det) eller evt et bilde. Det fungerer ikke like bra å tegne og forklare, dessverre.

Si fra om det er mere du lurer på så skal jeg svare etter beste evne!

Jamila :wink:

Skrevet

Når skal du til Thailand - Patong?

Jeg skal dit i slutten av januar. :D Tenkte jeg skulle få sydd meg en silkekjole der jeg osgå.

Som Jamila skriver, så er det lurt å ta med plagg og bilder slik at de kan kopiere. De er utrolig flinke til det!

Skrevet

Jeg skal til Patong i begynnelsen av desember :)

Jeg skal ha med bilder av hvordan form på bukser jeg vil ha ( jeg er 1.76 høy, vanskelig finne bukser som er lange nok)

jeg har også en aftenkjole jeg skal få sydd

Hvordan er det med hudpleie produkter og sånt der nede Jamila?

Skrevet

Når det gjelder hudpleieprodukter får du kjøpt alle parfymeri-seriene der også, til priser litt under det de har her.

Hudpleier-merker (decleor, dermalogica) har jeg ikke vært borti i Thailand.

Men unn deg noen besøk på en lokal spa med thai massasje og hudpleie, det er vidunderlig! Regn med 3-400 kr for 3-4 timer med pleie. Mmm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...