Hecubaa Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Jeg lurer på om noen vet hvordan ordinære studiepoeng regnes ut? Jeg hadde 5,1 i snitt ut fra videregående skole, og har tatt både en bachelorgrad og en mastergrad etter det. Vet noen om man får poeng for bachelorgrad og mastergrad, og i såfall hvor mye? Eller står jeg fortsatt på 5,1 poeng?
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Du får 51 for karakterer, 8 for alder(regner med at du er over 23, ettersom du har mastergrad), 2 for at du har studert, + eventuelle realfagspoeng(maks 4), hvis du tok realfag på videregående.
Mistymya Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Du skal i tillegg ha alderspoeng + 2 poeng for din høyere utdannelse. La oss si du er 24 år eller mer: Karaktersnitt fra vgs skal ganges med 10. DVS at du i dag har 51 poeng fra VGS 51 + 8 alderspoeng (2 per år fra fyllte 20) + 2 for høyere utdanning = 61 konkurransepoeng for inntak til høyere utdanning. I noen fag kan man også få kjønnspoeng eller lignende. Se her for mer informasjon: http://www.samordnaopptak.no/info/poengberegning/
Hecubaa Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2011 (endret) * Endret 2. oktober 2016 av Hecubaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå