Gjest Cleopatra Skrevet 1. mars 2002 #21 Skrevet 1. mars 2002 Masser punktet midt mellom tommel og pekefinger, en finger over og en under. Det har hjulpet meg flere ganger + masse vann. 12
PUSI Skrevet 1. mars 2002 #22 Skrevet 1. mars 2002 Prøv akupunktur og fotsoneterapi. Jeg er kvitt min migrene (som jeg er født med). Jeg hadde 3-4 anfall i uken!12Ellers er det viktig med regelmessige måltider og rent vann. 12Har også hørt om at jogging hjelper (det høres sprøtt ut men det var det med blodårene da - prøv)!12Lykke til!
Sussi* Skrevet 3. mars 2002 #23 Skrevet 3. mars 2002 For noen hjelper det med et jevnt blodsukker som forebygging for migrene. Med andre ord spis små og hyppige måltider heller enn store og sjeldnere.12
Turte Skrevet 24. mai 2002 #24 Skrevet 24. mai 2002 Grunnen til at kaffe hjelper mot migrene er at det trekker sammen blodårene, også i hjernen. Men det må være et moderat bruk, ikke for mye, det kan man få migrene av også. Jeg er veldig plaget av migrene, så og si hver dag, og det er fryktelig frustrerende. Vanskelig å planlegge noe! Jeg ønsker å komme i kontakt med flere som har det som meg! Så send meg gjerne en mail eller pm.12
Turte Skrevet 24. mai 2002 #25 Skrevet 24. mai 2002 Grunnen til at kaffe hjelper mot migrene er at det trekker sammen blodårene, også i hjernen. Men det må være et moderat bruk, ikke for mye, det kan man få migrene av også. Jeg er veldig plaget av migrene, så og si hver dag, og det er fryktelig frustrerende. Vanskelig å planlegge noe! Jeg ønsker å komme i kontakt med flere som har det som meg! Så send meg gjerne en mail eller pm.12
nutta Skrevet 25. mai 2002 Forfatter #26 Skrevet 25. mai 2002 Hei Turte! Hva slags medisiner tar du? Har du forsøkt forebyggende av noe slag.Eller alternativ medisiner? Klarer du å jobbe? Av og tilføles det som om det bare er meg! men det er det tydeligvis ikke.
Turte Skrevet 31. mai 2002 #27 Skrevet 31. mai 2002 Godt at dett er flere. Jeg har faktisk problemer med å jobbe i peroder, spesielt det å være ansatt et sted. Selvsagt synes jeg det er vanskelig å ikke strekke til på den måten jeg skulle ønske ovenfor arbeidsgivere. Har ikke prøvd forbyggende, doktoren mener det ikke virker med batablokker. Ofte begynner det med spenningshodepine, som går over til migrene dersom det ikke behandles. Send meg gjerne en pm hvis du vil.
Babyface Skrevet 1. juni 2002 #28 Skrevet 1. juni 2002 Det er alltid noe som utløser et migreneanfall, f eks stress, menstruasjon, alkohol, diverse matsorter osv. Dersom du klarer å finne ut hva som er årsaken til anfallene dine, kan du i større grad unngå å få anfall. Jeg har stressmigrene og kan f eks ikke sove for lenge når jeg har fri. Jeg bruker en medisin som heter Naramig som hjelper veldig bra dersom jeg tar den tidlig i anfallet. Denne skal egentlig hjelpe uansett når i anfallet du tar den, men dersom du har veldig harde anfall, sånn som jeg har, hjelper den ikke hvis du ikke tar den med en gang. Det finnes også noen forebyggende medisiner. Jeg har blitt anbefalt av flere med positive erfaringer å begynne med akepunktur. Det er noe jeg har tenkt å gjøre. Du får vite alt om migrene på Norges Migreneforbunds hjemmeside http://www.migrene.no . Lykke til!12
Gjest Anonymous Skrevet 1. juni 2002 #29 Skrevet 1. juni 2002 Prøv magnesium! Kjøpes i helsekostforretninger, og de koster ned i 107 kr for 60 kapsler. Du bør iallfall ta 2 hver kveld, kanskje også tidligere på dagen. Magnesium virker beroligende på nervesystemet og er visst med på å hindre at blodet og dermed musklaturen blir sur. Har god erfaring med magnesium for spenningshodepine.
Gjest Anonymous Skrevet 1. juni 2002 #30 Skrevet 1. juni 2002 Prøv magnesium! Kjøpes i helsekostforretninger, og de koster ned i 107 kr for 60 kapsler. Du bør iallfall ta 2 hver kveld, kanskje også tidligere på dagen. Magnesium virker beroligende på nervesystemet og er visst med på å hindre at blodet og dermed musklaturen blir sur. Har god erfaring med magnesium for spenningshodepine.
Dystonia Skrevet 1. juni 2002 #31 Skrevet 1. juni 2002 Skal du ha magnesiumtilskudd bør du kjøpe Mag-Ion, det er det beste.
Gjest Anonymous Skrevet 1. juni 2002 #32 Skrevet 1. juni 2002 Heisann! Kjenner ei som praktiserer fotsoneterapi og akupunktur, og jeg vi tro hun kan en del om de spesielle punktene på kroppen. I følge homopaten skulle det hjelpe på smertene å trykke støtvis på huden mellom tommeltott og pekefinger. Du skal trykke såpass hardt at du kjenner det gjør litt vondt. Dette bør du gjøre minst 5 minutt på hver hånd. Jeg har selv prøvd dette mot menssmerter, og om det nå ikke bare var innbilning, så forsvant litt av smertene iallfall. Klem Armerlis
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2002 #33 Skrevet 1. juli 2002 Heisan! Både jeg og min mor har vært plaget med migrene, men ikke nå lenger. Min mor's migrene forsvant da hun prøvde akupunktur, og min migrene forsvant da jeg begynte med yoga. Det finnes mangen øvelser innenfor yoga som hjelper mot migrene. Hvis du ikke vil bygynne på noe yoga kurs finnes det bøker yoga bøker i butikkene som viser deg hvordan det gjøres. Håper jeg har vært til hjelp :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå