Gå til innhold

Forlover i utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan:)

Jeg ble spurt om og være forlover for en god venninne av meg for to uker siden og svarte selfølgelig ja, ble veldig smigret over å bli spurt om dette.

Men litt ute i samtalen forteller hun meg at de skal gifte seg i Thailand med bare oss forlovere og barna deres tilstede.

På meg så virket det som det var forventet at jeg skulle betale alt selv av fly og opphold noe som hadde vært greit i seg selv så lenge jeg hadde fått mulighet til å spare opp til dette, men de gifter seg om allerede 2 mnd.

Jeg vil nødig skuffe henne å si jeg ikke kan være forlover likevel men på en annen side så har jeg jo ikke råd til dette.

Hvordan skal jeg gå frem med det til henne? Vil ikke virke gnien og frekk heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo bare fortelle henne det, kan jo ikke la være.

Jeg hadde ringt henne og sagt at du er veldig glad for at du ble spurt, men at du har funnet ut at du dessverre ikke har råd.

Kanskje hun da sier at hun glemte å si at hun skulle betale eller hva..

Du MÅ få sagt det så fort som mulig iallefall, husk at dette er en viktig dag som skal planlegges.

• Liker 1
Skrevet

Enig med h*n over. Du må si fra med en gang sånn at hun eventuelt kan finne en annen til å stille opp.

Synes ikke det er gnient og frekt å ikke ha råd til å reise til Thailand. Det er langt og dyrt og 2 mnd er gansk kort varsel. Særlig hvis hun forventer at du skal betale det selv... Og om hun forventer det så synes jeg faktisk dét er veldig frekt av henne!

Skrevet

Jeg syns ikke man kan forlange at forloveren skal ut med så mye penger. Bare si du ikke har råd. Forstår hun ikke det så fortjener hun ikke at du er forlover heller.

Skrevet

Det er sjeden noen som helst kan dra til Thailand på 2 mnd varsel, så jeg hadde nok tatt det med i samtalen. Det er i begges beste interesse å vite at det er et problem, så snakk med venninna di :)

Skrevet

Synes det er merkelig at hun ikke sa noe om dette før hun spurte om du ville være forlover. Definitivt en relevant opplysning, og hun kan ikke bare regne med at du kan kaste deg rundt og bruke så mye penger og feriedager på så kort varsel.

Skrevet

Hei! Du kan vera forlovar uten å vera med til Thailand.Vi gifter oss i Thailand uten at forlovarane er med. Venninna di kan umulig bli sur for det, det er ikkje mange som har muligheit til å spare seg opp til ein Thailand tur på 2 mnd!!

Skrevet

Heisan:)

Jeg ble spurt om og være forlover for en god venninne av meg for to uker siden og svarte selfølgelig ja, ble veldig smigret over å bli spurt om dette.

Men litt ute i samtalen forteller hun meg at de skal gifte seg i Thailand med bare oss forlovere og barna deres tilstede.

På meg så virket det som det var forventet at jeg skulle betale alt selv av fly og opphold noe som hadde vært greit i seg selv så lenge jeg hadde fått mulighet til å spare opp til dette, men de gifter seg om allerede 2 mnd.

Jeg vil nødig skuffe henne å si jeg ikke kan være forlover likevel men på en annen side så har jeg jo ikke råd til dette.

Hvordan skal jeg gå frem med det til henne? Vil ikke virke gnien og frekk heller.

Du må si det som det er. Ingen kan forventes å ha råd til slikt på to måneders varsel. Det er verken frekt eller gnient å gi beskjed om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...