Larsern Skrevet 1. februar 2011 #21 Del Skrevet 1. februar 2011 Kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #22 Del Skrevet 1. februar 2011 assosierer det også med gjengvoldtekter: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostlandssendingen/5621692.html http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1304976.ece og voldtekt generellt: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=537190 Står ingenting om at mannen er muslim... Dessuten så har man sånne kanditater over alt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #23 Del Skrevet 2. februar 2011 Står ingenting om at mannen er muslim... Dessuten så har man sånne kanditater over alt. vel når 97% av folket i Irak er muslimer - https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/iz.html -så er det naturlig å få noen tanker når en leser saker som dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #24 Del Skrevet 2. februar 2011 vel når 97% av folket i Irak er muslimer - https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/iz.html -så er det naturlig å få noen tanker når en leser saker som dette. Om han er muslim er det uansett idiotisk å linke den hendelsen til islam. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #25 Del Skrevet 3. februar 2011 Om han er muslim er det uansett idiotisk å linke den hendelsen til islam. jeg sitter på opplysninger som tyder på at det ikke er så idiotisk å gjøre nettopp det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RPM Skrevet 6. februar 2011 #26 Del Skrevet 6. februar 2011 Muhammed er ikke noe bra forbilde. Bra muslimene kommer til Norge, ut av de innesperrede korrupte landene de kommer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille Skrevet 6. februar 2011 #27 Del Skrevet 6. februar 2011 Det er de kristne som kriget mot islam i flere hundre år (korstogene). Det er de kristne som har prøvd å stjele fra muslimer. Det er de kristne som startet krigen mot fattige i Afghanistan. Det er Israel som undertrykker muslimer. Likevel så sier dere islam er krig? Jeg er svært enig med dette. Når jeg hører ordet islam, begynner jeg med en gang å tenke på hvor dumt det er at kristendommen og islam skal ha så mye imot hverandre, og aldri kan inngå noen kompromisser? Jeg skjønner at mange får negative assosiasjoner og tenker på terror osv. men det er viktig å tenke på at det ikke egentlig er det selve religionen islam står for. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 6. februar 2011 #28 Del Skrevet 6. februar 2011 Jeg tenker vel mest bare "religion". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 8. februar 2011 #29 Del Skrevet 8. februar 2011 Religion, først og fremst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skvaldersjura Skrevet 8. februar 2011 #30 Del Skrevet 8. februar 2011 Det FØRSTE som detter inn i hodet, er jo "religion"... - Men hvordan jeg definerer islam og muslimer? Det er ganske komplisert. Jeg kjenner endel muslimer. Alle er snille, vennlige og hyggelige. Barna deres går på skole med mine, og de står ikke noe tilbake for andre elever hva angår og hevde seg, eller i adferd mot andre barn. De voksne derimot kan av og til gi uttrykk for irritasjon overfor israel elle USA, eller mot andre ting de oppfatter som urettferdig. Desverre for meg, kjenner jeg også endel jøder. Der er det likt når det gjelder barna, men de voksne er mer utagerende og høyrøstet i sin kritikk av islam og muslimer. Med begge gruppene har jeg opplevd og få tilbringe litt tid i ro og fred. Da åpner de seg mer, og viser tillit og blir veeeldig ærlige i sin beskrivelse av hvike problemer de strir med. Min erfaring med muslimer, er at det nesten ikke finnes noen fundamentalister blant dem. De få som er det, ødelegger bildet av en gjennomsnittlig muslim, som går til sitt arbeid hver dag, ber til sin gud hver dag, og holder fred med sine naboer. Noe av det samme som alle oss andre, når vi tenker oss om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #31 Del Skrevet 9. februar 2011 tenker på de fleste overfallsvoldtektene som er blitt begått i norge de siste årene... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolf Skrevet 9. februar 2011 #32 Del Skrevet 9. februar 2011 Sorry, men tenker Terror og Hellig krig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #33 Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg tenker vel mest bare "religion". jeg gjør også det, men tenker nok også at det er dagens mest misbrukte/misforståtte religion! misbrukt av fanatiske trosretninger innen religionen, misbrukt ved at KULTUR blir beskrevet som religionen, og misforstått av de like fanatiske ikke-muslimene, som oppfører seg som Hitler all over igjen, uten å se noe galt i det en plass. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 9. februar 2011 #34 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Jeg tenker "religion". Også tenker jeg "komplisert" og "misfortåelser". Endret 9. februar 2011 av Tabris 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellamy Skrevet 9. februar 2011 #35 Del Skrevet 9. februar 2011 Når jeg hører islam tenker jeg religion og rik kultur, men også ekstremisme, taliban, terror, tegningene i Jyllandsposten.. i islam legger jeg selve religionen, ikke noe av den negative siden ved det. Jeg tenker Allah, Koranen, Muhammad, Hadith osv. Muslim er en som følger denne religionen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 9. februar 2011 #36 Del Skrevet 9. februar 2011 et sjal og en moské Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Revery Skrevet 9. februar 2011 #37 Del Skrevet 9. februar 2011 moské Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 9. februar 2011 #38 Del Skrevet 9. februar 2011 Blir helt skremt av hvor ignorante så mange av mine landsmenn er. Terrorisme du lissom. Hvor stort problem var muslimer før 2001? Ingen nordmenn hadde problemer med islam eller muslimer for ti år siden, det eneste som har forandret seg på disse årene er invasjonen av Irak og Afghanistan som naturlig nok har skapt grobunn for ekstremisme, religionen er den samme. Noen fun-facts for norske islamofobikere: - De fleste muslimer er ikke fra midt-østen, kun 20% av verdens muslimer kommer derfra. De aller fleste kommer fra Asia, og Indonesia er det landet med flest muslimer og er dermed verdens største muslimske land. - Tvangsekteskap er ikke et muslimsk fenomen, denne skikken er mye mer utbredt i India. (For ca 100 år siden var dette også en utbredt tradisjon her til lands) - Kjønnslemlestelse er en afrikansk skikk som ikke har noe som helst med islam å gjøre. Så til spørsmålet: Jeg forbinder Islam med det samme som jeg forbinder de to andre ørkenreligionene med; den er et virkemiddel som blir brukt av en elite for å kontrollere massene, basert på gamle eventyrfortellinger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sardintroll Skrevet 9. februar 2011 #39 Del Skrevet 9. februar 2011 Vold. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #40 Del Skrevet 9. februar 2011 religiøse folk gale folk tvangsgifting, vold,steining terror selvmordsbomber radikale ... det ble mer enn et ord gitt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå