Missi89 Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Akkurat slik tittelen sier. Hva legger du i ordet islam? Og religionen selvfølgelig. Hva er din definisjon av islam og muslimmer? 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Fred. Ordet "islam" kommer av "salaam", som betyr fred. 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Fred. Ordet "islam" kommer av "salaam", som betyr fred. De eneste som kriger i verden er muslimer, så de lever ikke akkurat opp til salaam. Jeg tenker: vold, blodlyst, krig og lavt utdannede og primitive mennesker uten sans for menneskeverd. Matam...dette sier jo alt. 6
Gjest Fikira Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 De eneste som kriger i verden er muslimer, så de lever ikke akkurat opp til salaam. Jeg tenker: vold, blodlyst, krig og lavt utdannede og primitive mennesker uten sans for menneskeverd. Matam...dette sier jo alt. ...Tuller du? 6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 ...Tuller du? Nei. Hvem står for all ufred i verden? De primitive menneskene i midt-østen. Hvem ellers? 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #7 Skrevet 31. januar 2011 ...Tuller du? Nei, det er nok sedvanlig frepper-tankegang. 3
Kamikatze Skrevet 31. januar 2011 #8 Skrevet 31. januar 2011 Overpriset kebab, pizza levert med BMV kabriolet, kåte brunsthyl fra fallosliknende tårn, selvmordsbombere, knelere og folk som stirrer sint og mistroisk på alle vestlige. 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #9 Skrevet 31. januar 2011 Jeg tenker på muslimer, terror og 11.september 2001. Mennesker som skiller seg ut fra alle andre på en svært negativ måte. Syns synd på uskyldige og hardt arbeidende muslimer som også får dette ryktet automatisk...men, men. De får skylde på sine frender. 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #10 Skrevet 31. januar 2011 Jeg tenker på lemlesting, kvinneundertrykkelse, diskriminering og steining. 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #11 Skrevet 31. januar 2011 Fred. Ordet "islam" kommer av "salaam", som betyr fred. Snakk om feil navn på religion!! Den mest blodige, krigerske og primitive religionen som finnes!!!!!! 2
Beauté Skrevet 31. januar 2011 #12 Skrevet 31. januar 2011 Sorry, men jeg tenker ikke akkurat noe bra når jeg leser det ordet. 2
Sequax Skrevet 31. januar 2011 #13 Skrevet 31. januar 2011 Det ordet gir meg utelukkende negative assosiasjoner. 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #14 Skrevet 31. januar 2011 Det er de kristne som kriget mot islam i flere hundre år (korstogene). Det er de kristne som har prøvd å stjele fra muslimer. Det er de kristne som startet krigen mot fattige i Afghanistan. Det er Israel som undertrykker muslimer. Likevel så sier dere islam er krig? 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #15 Skrevet 31. januar 2011 Det er de kristne som kriget mot islam i flere hundre år (korstogene). Det er de kristne som har prøvd å stjele fra muslimer. Det er de kristne som startet krigen mot fattige i Afghanistan. Det er Israel som undertrykker muslimer. Likevel så sier dere islam er krig? Ja, det er bare de kristne..... 1
Cuckold Skrevet 31. januar 2011 #16 Skrevet 31. januar 2011 (endret) Det er de kristne som kriget mot islam i flere hundre år (korstogene). Det er de kristne som har prøvd å stjele fra muslimer. Det er de kristne som startet krigen mot fattige i Afghanistan. Det er Israel som undertrykker muslimer. Likevel så sier dere islam er krig? Det var Muhammed og hans menn som med sverd i hånd la under seg områdene som i dag kalles den muslimske verden. Herunder store deler av det bysantinske riket, et område der kristendommen var dominerende før den islamske erobringen. Islam tok områdene og forsvarte senere Jerusalem og det kristne og jøder oppfattet som Det hellige land mot gjenerobringsraid fra kristne korsfarere. Det er vanskelig å se at de muslimske erobrerne skulle ha noe større rett på områdene enn de kristne. Det er vel heller ikke helt riktig å si at krigen mot Taliban og Al-Qaida er "en krig mot fattige i Afganistan". Aksjonene i Afghanistan var et svar på Al-Qaidas terrorangrep på USA, og selv om jeg ikke har så stor tro på å gå inn med militær makt for å bygge demokrati og respekt for menneskerettigheter i områder av verden der kulturen står i veien for det, er det vel ingen tvil om at de største forbryterne mot befolkningen i Afghanistan har vært Taliban og afghanske krigsherrer. Endret 31. januar 2011 av Cuckold 3
Gjest Valiant Skrevet 1. februar 2011 #17 Skrevet 1. februar 2011 De eneste som kriger i verden er muslimer, så de lever ikke akkurat opp til salaam. Jeg tenker: vold, blodlyst, krig og lavt utdannede og primitive mennesker uten sans for menneskeverd. Matam...dette sier jo alt. Er Amerikaner og deres allierte blitt muslimer ? Er Israel gått fra og være jøder til og bli muslimer ? om du tror at det bare er muslimer som kriger ja da er du vel naiv. 5
Gjest Valiant Skrevet 1. februar 2011 #18 Skrevet 1. februar 2011 Det første jeg tenker er missbrukt av fanatikere akkurat slik mange andre religioner er blitt. 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #19 Skrevet 1. februar 2011 jeg assosierer ordet "Islam" med overfallsvoldtekter, terrortrussel, sorg, død og lidelse!! 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #20 Skrevet 1. februar 2011 assosierer det også med gjengvoldtekter: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostlandssendingen/5621692.html http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1304976.ece og voldtekt generellt: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=537190 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå