Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på når en kan ta en graviditetstest når en går på p-piller? (Mercilon 28.) Har det noe å si hvor på brettet en er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan ta graviditetstest når du går på p-piller.

Clearblue anbefaler å ta graviditetstest minst 19 dager etter forgje samleie. Hvis du får negativt svar, men fremdeles tror du er gravid bør du ta en ny test etter 3 dager eller mer.

Skrevet

Har det noe å si når på brettet en tar testen? Og kan pillene påvirke resultatet?

Skrevet

Og er det best å ta Clearblue eller RFSU sin graviditetstest?

Skrevet

Begge testene kan påvise graviditet, du finner sikkert følsomheten (hcg-mengde) på produsentens nettside.

Men hvis du er usikkert på om du er gravid eller ikke hver mnd (i lys av forrige mnds tråder) kan det være en ide å lese seg opp på sykluser, befruktning og hvordan graviditetstester virker fremfor å spørre her. Dvs du finner nok bedre/mer relevant informasjon andre steder. Jeg fant veldig mange gode linker via prøverforumet her på KG :)

Skrevet

Jeg er ikke usikker hver måned. Menstruasjonen har uteblitt denne måneden, så jeg skal ta en test om den ikke dukker opp igjen til neste måned. Men en finner veldig lite på nett om hvordan p-piller påvirker graviditetstester, og hva slags tester en burde satse på.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Leser du litt på prøverforumet får du et bilde av hvilke tester folk foretrekker og ikke. Skal du teste ofte kjøp billig, syns du det er vanskelig å lese testresultatet kjøper du en som viser gravid/ikke gravid i klartekst.

Er mensen forsinket vil en test påvise en eventuell graviditet nå. Skal du teste om en mnd hvis mensen ikke kommer skjønner jeg ikke hvorfor du planlegger testingen nå.

følsomhet forskjellige tester

Den siden har forresten mye nyttig info om sykluser.

P-piller påvirker ikke testresultatet.

Redigert for å legge til denne:vanlige spm om graviditetstester

Endret av itchii
Skrevet

P-piller påvirker ikke graviditetstesten, hverken den positive eller den negative veien.

Du kan ta testen når som helst på brettet.

Jeg anbefaller Clear Blue. Den digitale trenger et litt høyere hCG nivå enn den vanlige før den slår ut positivt.

Så om du tester veldig tidlig så kan den digitale vise negativt selv om du er gravid. Men 14 dager etter samleie pleier å være en bra.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...