Gjest SmurfeLurfen Skrevet 31. januar 2011 #1 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Hei! Trenger litt hjelp her. Fikk en Nespresso C190 kaffemaskin til jul, men den ble kjøp brukt, så fulgte bare med 3 forskjellige kaffekapsler. Likte Lungo Finezze best av de. Den smakte liksom vanlig kaffe. De andre to ble litt for sterke (Vivalto og Fortissio). Bruker en vanlig kopp, kanskje 100-150 ml i den. Men så er det jo en del å velge i på Nespresso.no! Og hva er forskjellen på Lungo, Decaffeinatos, Espressos og Pure Orginale egentlig? Har det med størrelse på koppen å gjøre? Liker ikke så sterk kaffe, og bruker som sagt en kopp på ca 100-150 ml. En større kopp vil ikke få plass i maskinen. Håper noen kan gi noen tips Edit: linker Endret 31. januar 2011 av SmurfeLurfen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 1. februar 2011 #2 Del Skrevet 1. februar 2011 Hvis du ikke er så glad i sterk (type espresso) kaffe, så ville jeg valgt den lyseblå lungoen. Den drikker jeg gjerne til frokost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel84 Skrevet 1. februar 2011 #3 Del Skrevet 1. februar 2011 Lungo = Vanlig kaffe Espressos = Espresso dvs du skal ha den i en liten kopp og den er veldig sterk med mye koffein. Decaffeinatos = Koffeinfri kaffe. Pure Orginale = Kaffen i denne kommer fra et spesifikk land og inneholder kun en type kaffebønner. Siden du ikke liker så sterk kaffe så vil jeg tro at den blå lungoen passer til din smak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 1. februar 2011 #4 Del Skrevet 1. februar 2011 Hei! Tror espresso blir litt for sterk ja Likte også den lyseblå Lungoen (Vivalto) men likte best Lungoen Finezzo av de tre jeg har prøvd Har sett litt på søkealternativene på hjemmesiden der, og kaffestyrker, er det rett og slett hvor sterk den er? Men hvis det står styrke 2 f.eks og at det er Espresso, da vil den jo kanskje bli veldig svak hvis man lager den som lungo? Om du skjønner. Og det var jo mange smaker å velge mellom, så må kanskje velge litt ut fra styrke og størrelse på kopp. Og kunne gjerne hatt en sort med kakaosmak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 1. februar 2011 #5 Del Skrevet 1. februar 2011 Lungo = Vanlig kaffe Espressos = Espresso dvs du skal ha den i en liten kopp og den er veldig sterk med mye koffein. Decaffeinatos = Koffeinfri kaffe. Pure Orginale = Kaffen i denne kommer fra et spesifikk land og inneholder kun en type kaffebønner. Siden du ikke liker så sterk kaffe så vil jeg tro at den blå lungoen passer til din smak Takk for gode forklaringer =D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 1. februar 2011 #6 Del Skrevet 1. februar 2011 Kaffestyrken er hvor sterk den er. Jeg er ikke så glad i sterk kaffe, så jeg drikker også Finezzo Lungo, det er min favoritt. Jeg liker noen av Espressoene, Cosi for eksempel Hvis du tar den Arpeggio espressoen og lager den, og fyller opp med kokende vann til en vanlig kopp, så får du en god Americano Kakaosmak får du nok ikke i utgangsounktet, men de hadde en espresso som var limited edition nå før jul, den var karamell. Den smakte veldig godt selv om den var sterk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Papesse Skrevet 1. februar 2011 #7 Del Skrevet 1. februar 2011 Jeg lager alle som lungo jeg... Også den sorte. Blir så god De jeg bruker mest av, etter ønske og styrke er: Lilla, bronse, gull og grønn, det er mine favoritter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Papesse Skrevet 1. februar 2011 #8 Del Skrevet 1. februar 2011 Kakaosmak får du nok ikke i utgangsounktet, men de hadde en espresso som var limited edition nå før jul, den var karamell. Den smakte veldig godt selv om den var sterk Namnamnam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
denn Skrevet 1. februar 2011 #9 Del Skrevet 1. februar 2011 Lungo = Vanlig kaffe Espressos = Espresso dvs du skal ha den i en liten kopp og den er veldig sterk med mye koffein. Kanskje litt flisespikkeri, men vil bare rette litt. Lungo er ikke vanlig kaffe, men snarere espresso tilberedt med en større mengde vann. Lungo betyr lang og viser til en lang/strukket espresso. Det motsatte er for øvrig en Ristretto. Ellers vil jeg nevne at det er riktig at det per ml tilberedt drikke er det et større innhold av koffein i en enkel/dobbel espresso, men per enhet er det mer koffein i en kopp trakte/presskaffe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 1. februar 2011 #10 Del Skrevet 1. februar 2011 Takk for hjelp dere! Har sendt mail til Nespresso og hørt om det kanskje er mulig å bestille smaksprøver, altså 1 av hver sort. Blir jo litt dyrt om jeg må bestille 1 pakke (10 kapsler) av hver sort.. Men vet ikke om det er mulig. Blir så kaffetørst når jeg leser om favorittene deres, hehe! Det er jo krise å ikke ha flere kapsler, hehe skål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 1. februar 2011 #11 Del Skrevet 1. februar 2011 Du kan bestille noe som heter "Discovery Box" - da får du litt av hvert så du kan smake deg frem. Registrer deg på www.nespresso.no, så kan du bestille med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 1. februar 2011 #12 Del Skrevet 1. februar 2011 Du kan bestille noe som heter "Discovery Box" - da får du litt av hvert så du kan smake deg frem. Registrer deg på www.nespresso.no, så kan du bestille med en gang. Har registrert meg men fant ikke min maskin, men nevnte det i mailen til Nespresso. Men fant ikke Discovery Box. Gikk inn på Bestill kapsler og på Kapsler, men fant ikke der. Bare Velkomsttilbud. 250 kapsler for 850 kr. Ellers var det de vanlige sortene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 1. februar 2011 #13 Del Skrevet 1. februar 2011 Jeg lager alle som lungo jeg... Også den sorte. Blir så god De jeg bruker mest av, etter ønske og styrke er: Lilla, bronse, gull og grønn, det er mine favoritter Det var akkurat hva jeg hadde tenkt å spørre om i denne tråden! Jeg har også prøvd sånn litt forsiktig på det, og det blir jo godt. Men siden jeg ikke kan finne noe om dette på Nespresso sine nettsider, så tenker jeg at det kanskje er litt "feil" å gjøre det? I praksis så presser man jo bare mer vann igjennom kapslene, så det burde vel ikke være galt, men så har jo Nespresso nettopp disse Lungovariantene som er lagd for denne bruken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 2. februar 2011 #14 Del Skrevet 2. februar 2011 Har registrert meg men fant ikke min maskin, men nevnte det i mailen til Nespresso. Men fant ikke Discovery Box. Gikk inn på Bestill kapsler og på Kapsler, men fant ikke der. Bare Velkomsttilbud. 250 kapsler for 850 kr. Ellers var det de vanlige sortene. De ligger under bokser eller noe, ikke under selve kapslene. Ganske langt nede på siden. Det er samme kapsler til alle maskinene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 2. februar 2011 #15 Del Skrevet 2. februar 2011 De ligger under bokser eller noe, ikke under selve kapslene. Ganske langt nede på siden. Det er samme kapsler til alle maskinene. Hei! Fant den til slutt: https://nesclub.nespresso.com/shop/accessories/detail/3/4/1759/ Men den fancye esken gjorde det jo litt dyrere, men hadde vært stilig med en sånn Takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Papesse Skrevet 2. februar 2011 #16 Del Skrevet 2. februar 2011 Det var akkurat hva jeg hadde tenkt å spørre om i denne tråden! Jeg har også prøvd sånn litt forsiktig på det, og det blir jo godt. Men siden jeg ikke kan finne noe om dette på Nespresso sine nettsider, så tenker jeg at det kanskje er litt "feil" å gjøre det? I praksis så presser man jo bare mer vann igjennom kapslene, så det burde vel ikke være galt, men så har jo Nespresso nettopp disse Lungovariantene som er lagd for denne bruken... Regler et til for å brytes Neida, det var vel mer at de lungo variantene ikke var så gode( etter min smak..) Så jeg tenkte som deg, mer vann, kan ikke gå galt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 3. februar 2011 #17 Del Skrevet 3. februar 2011 Nå har jeg snakket med Nespresso og blitt medlem Skal få tilsendt smaksprøver av alle sortene! Gleder meg Bra service der! Et liv uten flere kapsler til kaffemaskinen, er et trist liv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 7. februar 2011 #18 Del Skrevet 7. februar 2011 Veldig bra service der. Og det lønner seg å kjøpe special edition, når det kommer. Om du vil smake alle først, eller lære mer får du stikke innom i Eger varemagasin på egertorget, og de lar deg smake og lære. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 8. februar 2011 #19 Del Skrevet 8. februar 2011 Veldig bra service der. Og det lønner seg å kjøpe special edition, når det kommer. Om du vil smake alle først, eller lære mer får du stikke innom i Eger varemagasin på egertorget, og de lar deg smake og lære. Hei! Skulle få tilsendt smaksprøver, så venter på de Bor laaaangt oppi nord, så blir litt langt til Eger. Men takk for tipset! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 8. februar 2011 #20 Del Skrevet 8. februar 2011 da får du denne; http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.comjoyferate.com/wp-content/uploads/2010/08/Nespresso.jpg&imgrefurl=http://www.comjoyferate.com/%3Fp%3D255&usg=__AT62KEvgb8tgV0CkSxpDbDTB5p8=&h=328&w=740&sz=148&hl=no&start=100&zoom=1&tbnid=V5T68W-9EGPTuM:&tbnh=80&tbnw=181&ei=UA5RTYDNJMHo4gaTo6ztCA&prev=/images%3Fq%3Dnespresso%26um%3D1%26hl%3Dno%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nb-NO:official%26biw%3D1029%26bih%3D769%26tbs%3Disch:10%2C3087&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=485&oei=7Q1RTcqmEZSDswb9tIHzBg&esq=23&page=6&ndsp=20&ved=1t:429,r:1,s:100&tx=53&ty=46&biw=1029&bih=769 Elsker den med gull, og alle de lyse. De uten koffein(røde) er oxo veldig gode. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå