Soon Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Hvor mange kaker utenom bryllupskaken bør man regne? Vi blir ca 30 personer, så kan ikke se for meg man trenger så mye. Trenger også tips til hvilken kakesammensetning man bør ha.. altså typer kake. Og hvor stor trenger bryllupskaken egentlig være med 30 gjester? Noen som har ca priser på litt små bryllupskaker?
Lulilelu Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Hvis man ser for seg vanlig 24 diameter kaker så ville jeg vel beregnet en kvart kake pr person, altså 7,5, runder ned til 7. Men noen kaker er jo større en dette, slike store firkantede som "verdens beste" så 5 kaker i forskjellige størrelser holder. Sammensetningen kan være bløtekake, sjokoladekake, verdens beste slår alltid godt ann, ostekake og en men vanlig kake-kake som f.eks eplekake, gulrotkake eller krydderkake. Priser har jeg desverre ikke, vi har ikke begynt å se på bryllupskake enda.
Soon Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2011 Takk for tips Setter stor pris på om noen kan dele pris-erfaringer på bryllupskaker
FruN Skrevet 5. februar 2011 #4 Skrevet 5. februar 2011 Setter stor pris på om noen kan dele pris-erfaringer på bryllupskaker Vi har fått pris på 2400-3000kr, avhengig av hva slags stativ vi vil ha kaka på. (3 etg.) Altså er leie av stativ inkl. i prisen
Rampolina Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Til sammenligning blir vi 50 gjester. Skal ha 3 etg bryllupskake som koster 1800,- på konditori. Det blir to etg med sjokoladefyll og en med tradisjonell marsipan. Alle etg blir dekket med marsipan/sukkerpasta så den ser hvit og lik ut. I tillegg skal vi ha 2 ostekaker en kringle verdens beste pasjonsfruktkake kransekake gulrotkake sjokolade/bringebærkake Usikkert om det blir noe mer kake, men dette er hvertfall det som er planlagt..
Hoppetaujenta Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 Et lite bidrag fra meg, til å drømme seg litt bort i. http://www.google.com/images?hl=no&xhr=t&q=wedding+cakes&cp=11&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=1UFOTaWiIoGYOtnR_SE&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&sqi=2&ved=0CDMQsAQwAA&biw=1022&bih=570
Soon Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 6. februar 2011 Oi, mange fine kaker der ja. Forhørte oss på diverse konditorier her i byen igår, og fikk høre at 2 etasjes var mer enn nok på 30 gjester. Store forskjeller i pris da, ett sted skulle de ha 2200,- og et annet 1700,-! Og da fikk man akkurat den pyntene og alt man ville begge steder. Lønner seg iallefall å undersøke litt har jeg skjønt Kan hende min svigermor lager kaka gratis, men det er noen år siden hun har gjort, det så hun ville ha litt tid å tenke på først
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå