Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Purple Haze
Skrevet

Noen som er/har vært elev der, og som kan fortelle litt om opplegg, undervisning, om det er vanskelig å komme inn, hvilke muligheter det gir videre?

Har en sønn som er veldig interessert i denne skolen, så det hadde vært fint å få litt "inside information" om dette før han søker :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to kamerater som har gått på denne skolen, deres erfaringer har vært utelukkende positive uten at jeg kan si så mye om detaljer da jeg selv ikke har gått der.

Tipper sjangsen for å komme inn er god bare man sender søknaden tidlig nok, uten at jeg egentlig vet noe sikkert om dette heller.

Skrevet

Jeg gikk på den skolen i 94-95. Det var et av de beste årene jeg har hatt i mitt liv! Det var ikke vanskelig å komme inn den gangen, og der var et utrolig fint og kreativt miljø.

Jeg vet ikke om det å gå på folkehøyskole har forandret seg siden den gang, jeg hørte litt om nproblemer med narko på forskjellige skoler i årene etter, men det tror jeg ikke er noe du kan skjerme din sønn fra uansett hvor han er. Jeg var bare 16 år den gangen, og en av de yngste, men det var ingen problemer, det var regler og vakter, så vi ble godt passet på.

Det var en fantastisk måte å få fordype seg i sine interesser, og man lærer å samarbeide med andre, og ikke minst det å bli kjent med masse forskjellige mennesker.

Jeg har absolutt ingenting negativt å si om mitt år på Trøndertun, du kan trygt sende din sønn avgårde! :)

Gjest strykebrett
Skrevet

Etter hva jeg har hørt så er Trøndertun en av de veldig få folkehøgskolene som faktisk har litt anseelse mtp CV og opptak til videre utdanning og jobber i musikk.

Skrevet (endret)

Jeg har ingen personlig erfaring fra skolen, men jeg en kompis som gikk der for et par-tre år siden, og han snakker svært varmt om skolen. Det er det beste valget han har gjort.

Er usikker på om det er vanskelig å komme inn, men kompisen min måtte sende inn et opptak av seg selv mens han spilte instrumentet sitt. Og han var også svært nervøs for å ikke komme inn, så jeg vil tro at det ikke er slik at alle kommer inn.

Endret av Iah
Gjest Purple Haze
Skrevet

Tusen takk for flotte svar :)

Jeg har også inntrykk av at det er en veldig bra skole. Så da er det bare å håpe på at sønnen min har mulighet til å komme inn der!

Gjest boblebrus
Skrevet

Broren min går der nå :) Har vært på besøk der oppe, og det er utrolig mange flinke ungdommer på den skolen! Fikk helt bakoversveis da jeg hørte enkelte av dem spille og synge. Virker som det er et bra miljø der også, og man treffer mange kreative folk som deler samme interesse som en selv.

Kikket litt rundt på skolen når jeg var der, og de har veldig bra utstyr. Topp moderne lydstudio for eksempel. Vet ikke helt hvor terskelen ligger for å komme inn (mitt inntrykk er at noen er ekstremt flinke, mens andre var mer gjennomsnittlige gode) men det er sikkert lurt å søke i god tid :)

Skrevet

Jeg var på Trøndertun en dag for fire-fem år siden i forbindelse med at jeg skulle forelese der et par timer, og fikk et veldig godt inntrykk. God standard på utstyr og rom (lydstudioet ser VELDIG bra ut, blant annet, og blir leid ut til profesjonelle). Læreren jeg hadde kontakt med virket som hun kjente elevene sine godt, og la mye arbeid i å lage et godt og oppdatert opplegg. Maten var også godt over snittet for folkehøyskolekantiner, i hvert fall da. Virket som en bra blanding av fagområder.

Jeg har gått på folkehøyskole selv, og vært noen uker på en annen i forbindelse med kurs, og byggteknisk og utsyrsmessig er Trøndertun bedre enn disse (selv om jeg trivdes kjempegodt der jeg gikk og lærte masse).

Gjest Purple Haze
Skrevet

Takk, begge to. Dette forsterker bare det positive inntrykket jeg har. Håper bare min håpefulle kommer inn! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...