Havtorn Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Kort og godt - hvor er uraffinert sheasmør billigst? Helst uten en masse rare ekstrakter og lignende i, kun uraffinert sheasmør og intet annet til en overkommelig pris.
Havtorn Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #2 Skrevet 5. februar 2011 Bumpelumpe.. ingen som har noen idé? Billigst og best? Finner bare sider hvor det koster type 200 kr for 50 ml..
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #3 Skrevet 5. februar 2011 Coastalscents har. 9$ eller noe for 450 gram.
Vulpes Skrevet 5. februar 2011 #4 Skrevet 5. februar 2011 L'Occitane selger rent shea butter etter hva jeg forstår. Se her: http://www.feelunique.com/p/LOccitane-Organic-Shea-Butter-100-150ml 24 pund (ca 223 kr) for 150 ml http://www.feelunique.com/p/LOccitane-Pure-Mini-Shea-Butter-8ml 5,5 pund (ca 51 kr) for 8 ml
Havtorn Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2011 Takk for linker, ikke sett den 150 ml-krukka fra Feelunique.. blir jo akkurat over "grensa", er for lat til å styre med refunderinger. Og den andre blir nok litt liten, bruker det til hendene. Men TAKK Tonje! Skal sjekke Coastalscents. Er det dyr porto der? Ser også at de har slike klumper på eBay, er de noe tess tror dere? Iherb hadde tidligere, men de har sluttet å selge typen som ikke har en masse rare oljer og essenser i seg..
Vulpes Skrevet 5. februar 2011 #6 Skrevet 5. februar 2011 Takk for linker, ikke sett den 150 ml-krukka fra Feelunique.. blir jo akkurat over "grensa", er for lat til å styre med refunderinger. Og den andre blir nok litt liten, bruker det til hendene. Men TAKK Tonje! Skal sjekke Coastalscents. Er det dyr porto der? Ser også at de har slike klumper på eBay, er de noe tess tror dere? Iherb hadde tidligere, men de har sluttet å selge typen som ikke har en masse rare oljer og essenser i seg.. Bare hyggelig! Ja, det er litt ekstra jobb med refunderinger, men om man bare gjør det med en gang så man får det ut av verden er det ikke så mye stress egentlig. L'Occitane har forresten butikker i Norge og, blant annet på Sandvika Storsenter. Men produktene der er litt dyrere enn på FeelUnique da. Er shea butter bra for ekstremt tørre og sprukne lepper og? Altså, mest huden rundt leppene. Har hatt problemer med det i flere måneder nå, og verken gode leppepomader, brulidine (sårsalve), sinksalve eller en en helende salve fra La Roche-Posay eller hva det nå heter har hjulpet
Aelita Skrevet 5. februar 2011 #7 Skrevet 5. februar 2011 Kan folk komme med erfaringer angående sheasmør kanskje? Lurer på å se på det litt nærmere, bruksområder og slikt
Havtorn Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2011 Tonje: Må bare gjenta mitt tips om Terrigeno til deg altså! Våknet i morgest med ei diger blemme på leppa, gikk vekk etter noen timer med smøring. Har prøvd alt fra Lypsyl (og annet dritt) til Rosebud (også dritt) til EOS til flere typer Decléor til Jasön til Now Foods til sheasmør (funker, men er veldig knotete med stor boks, kanskje bedre med ei sånn lita tinnkrukke fra FU?).. men den er den eneste som virkelig har funket, forutenom Jasön som også er god, men Terrigeno utmerker seg VIRKELIG. Får kanskje også ta en titt innom helsekosten her, kan jo hende at de har det til en høvelig pris!
Havtorn Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #9 Skrevet 5. februar 2011 Jeg har ei krukke med raffinert sheasmør jeg bruker nå og merker jo god effekt av den. Veldig mykgjørende og fuktighetsgivende og legger seg samtidig utenpå huden uten å nødvendigvis klisse - altså god som kuldekrem! Bruker min i all hovedsak som hånd- og fotkrem da jeg sliter med supertørr hud der, til resten av kroppen blir den for fet og der bruker jeg heller jojobaolje.
Honesty Skrevet 5. februar 2011 #10 Skrevet 5. februar 2011 Jeg fikk en krukke uraffinert sheasmør fra Alveland i julegave. Dessverre har jeg overfølsom nese og takler ikke den nøtteaktige lukten, så jeg bruker den ikke så veldig ofte.
Havtorn Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #11 Skrevet 5. februar 2011 Hvor mye er det i den krukka? Lov å donere vekk hvis du vil altså, betaler gladelig litt for den. Skulle nesten bestilt fra Alveland, de såpene der er goooooode..
Honesty Skrevet 5. februar 2011 #12 Skrevet 5. februar 2011 Jeg tipper at den inneholder 50 ml, den er i hvertfall på størrelse med en typisk ansiktskrem. Og veldig fin krukke.
Havtorn Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #13 Skrevet 5. februar 2011 Krukken er nydelig ja! Og ikke såå ille pris sånn egentlig, mener bare å ha sett det ganske rimelig så får holde ører og øyne litt åpne. Men hadde ikke gjort meg noe å bestille derifra da jeg gjerne skulle hatt noen av såpene deres, hun er jo fra mine hjemtrakter hun som lager dem. Har luktet på de før og de er akkurat slik jeg vil ha dem - milde og skånsomme! Men akk, skulle vært mulig å bestille i større kvanta. Iherb har jo rimelig raffinert, men har så lyst til å prøve uraffinert for å se om det virkelig er en stor forskjell.
Honesty Skrevet 5. februar 2011 #14 Skrevet 5. februar 2011 Jeg tror at dersom du søker på Makeupalley, og leser litt anmeldelser, kan du kanskje finne tips til nettbutikker/Ebay-selgere som selger uraffinert sheasmør av god kvalitet. Har du sjekket ut urtekosmetikk.no?
Havtorn Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #15 Skrevet 5. februar 2011 De på urtekosmetikk hadde så mye rart i seg. Fant et halvt kilo til 200 kr på en side ved navn SunVita, men der må man bestille for minst 350 kr. Blæhh!
cherry blossomed. gone. Skrevet 5. februar 2011 #16 Skrevet 5. februar 2011 Billig og bra på Lille Arkan på Youngstorget
Havtorn Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #17 Skrevet 5. februar 2011 Ikke like billig inkludert flybilletten dessverre. Kanskje innvandrerbutikken her kan ha? Hmm.. får nesten dra innom og se. Ellers blir det Alveland eller en med masse annet rart i.
Honesty Skrevet 5. februar 2011 #18 Skrevet 5. februar 2011 For å si det sånn: Du trenger neppe en halv kilo, så drøyt som sheasmør er. Risikoen er at det blir skjemt lenge før du får brukt 10%.
Havtorn Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #19 Skrevet 5. februar 2011 Nei det er sant Skulle ha eksistert en mellomting, type 200 gram eller noe. Hadde vært akkurat passe! 50 ml blir nok oppbrukt ganske fort i og med at det brukes på hender, armer, føtter og legger.
pittie Skrevet 5. februar 2011 #20 Skrevet 5. februar 2011 Jeg har kjøpt på eBay, men selgeren var fryktelig treg og bildet noe misvisende så jeg vil ikke anbefale den selgeren. Produktet var rent og bra derimot. Litt usikker på hvor mange gram det var i posen, men 300 gram kanskje. Neste gang handler jeg nok hos coastal scents. Jeg har hatt min klump i ett år nå, og hylletiden er vel 1-2 år. Jeg bruker den mye i eksperimentene mine for å lage neglebåndskrem, hårkur, hårshine.. Har snart brukt den opp, så om du skal bruke den på mer enn hendene er det like greit å kjøpe stort. Er jo veldig mye biligere enn å kjøpe en liten krukke til blodpris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå