Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

I likestillingens navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går åpnet Fitness24Seven to nye treningssentre i Oslo.

Gøy å følge med på hva som dukker opp av nye treningsmuligheter i nærområdet, så etter å ha fått en blankett i postkassen tittet jeg innom nettsiden deres.

Til min store forundrer ser jeg til tilbyr egen jentegym.

Fitness24Seven - Jentegym

Hos oss kan du som er jente velge å trene i en helt egen avdeling der bare jenter har adgang. Jentegymmene er på våre vanlige anlegg og har alt du forventer deg av et treningssenter.

Kun for jenter

Adskilt område

Vinduene i jentegymmen er ugjennomsiktige og gymmen er bygd slik at uansett hvilke grunner man har for å ville trene her, skal man bli fornøyd. Har du spørsmål om hvordan jentegymmen ser ut på akkurat det senteret du har tenkt å trene, kontakt ditt lokale senter, så får du vite nøyaktig hva som gjelder.

Lurer på hva som er grunnen til at de forskjellsbehandler her.

Dersom årsaken er at enkelte jenter ikke trives med å trene sammen med gutte kan jeg fortelle at det er mange gutter som heller ikke trives med å trene sammen med jenter. Så dersom man først skal lage spesialordninger med egne gym mener jeg de skal tilby det til begge kjønn. Hva med fellesgym, jentegym og guttegym?

I likestillingens navn!

Kjenner jeg blir irritert. :rope:

Skrevet

Vet at enkelte treningssentere i USA tilbyr dette,da noen kvinner har opplevd ubehagelig oppmerksomhet da de trente. Jeg trener med både gutter og jenter,går fint det!

Skrevet

Menn blir ikke irriterte dersom damer får egne områder. De skjønner at det kan hjelpe mange å få være alene, uten menner, av ulike grunner. Mange damer derimot, takler ikke at alt ikke er likt hele tiden.

Folk som snakker om likestilling om slike emner, har virkelig misforstått hva likestilling skal være...

Skrevet

Jeg vil lage en gym der gutter og jenter trener nakne sammen.

Skrevet

Likestilling er en myte og det vil aldri bli 100% likestilling

Skrevet

Vet at enkelte treningssentere i USA tilbyr dette,da noen kvinner har opplevd ubehagelig oppmerksomhet da de trente. Jeg trener med både gutter og jenter,går fint det!

Jeg forstår at noen jenter/kvinner har opplevd ubehagelig oppmerksomhet på treningssentre. Men det har da sannelig gutter/menn også.

Har selv en kamerat som er kraftig overvektig og med lav selvtillit. Han sier han kunne tenke seg å trene på et treningssenter, men føler han seg utilpass. Akkurat som noen jenter. Han sier de titter rart på ham, skjelden setter seg på det ledige apparatet ved siden av ham, og endatil sender upassende kommentarer...

Det jeg ikke forstår er hvorfor hans opplevelse av ubehag skal være mindre verdt enn ei jentes ubehag. :popcorn:

Folk som snakker om likestilling om slike emner, har virkelig misforstått hva likestilling skal være...

Likestilling er da å tilby kvinner og menn like muligheter og rettigheter. Eller?

I dette tilfelle diskrimenere man på grunn av kjønn, ved å ikke gi begge kjønn de samme mulighetene for skjermet trening.

Start din egen herregym.

Hmmm, kanskje det gitt. :kaffekopp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...