AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 satt og så på et program på tv3 i ettermiddag. plutselig kommer en diger tarantella løpende over skjermen! snikreklame for fangene på fortet som skal starte søndag... den ser jo så ekkel ut! tenk på oss som har edderkoppangst! og hva med gamle mennesker, de kan jo tro at de har fått en ekte tarantella i stua si!
Gjest Fikira Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Bare fordi man er gammel betyr ikke det at man er dum. De skjønner nok at det er reklame de også. 11
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Skjønner godt hva du mener, jeg hadde frika helt ut om det var en slange/orm (øgle el lign. også for den del...) som hadde kommet over skjermen slik du beskriver. Men samtidig skjønner jeg jo at man ikke kan ta hensyn til alle, da vi har masse forskjellige fobier... MEN jeg syns det er litt i overkant å gjøre det på den måten med en edderkopp el evt en slange iom at dette er en veldig vanlig fobi blandt folk.
Gjest Jente1990:) Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Åh jeg HATER når det plutselig kommer en stor tarantell på tvn! Jeg kvekker så og jeg er livredd for edderkopper. Når den fangene på forte reklamen kommer på tv3 bytter jeg kanal med en gang.
sophiaM Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Da kan man jo likesågodt bestemme seg for å boikotte filmer med støv i rommene, for mamma har fobi for støv ... 2
Gjest Jente1990:) Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 Da kan man jo likesågodt bestemme seg for å boikotte filmer med støv i rommene, for mamma har fobi for støv ... Tror ikke det er så mange som har fobi for støv akkurat men det er ikke uvanlig å ha edderkopp eller slange fobi. Skjønner ikke hvorfor man MÅ filme nærbilde av en tarantell som veldig mange har fobi for.
Xaphan Skrevet 31. januar 2011 #7 Skrevet 31. januar 2011 Herregud, hvis dere ikke tåler å se en edderkopp burde dere la være å se på TV. 2
Gjest Linda sofie Skrevet 31. januar 2011 #8 Skrevet 31. januar 2011 ikke tåler å se en edderkopp? Herregud det er da ikke min skyld at jeg synes de er sikkelig ekkle og at jeg får helt panikk hver gang jeg ser de! Jeg synes det er irriterende når det helt plutselig kommer en stor ekkel edderkopp på skjermen. Grøss
Xaphan Skrevet 31. januar 2011 #9 Skrevet 31. januar 2011 Nei, men det er din skyld (les: ditt valg) å se på TV. Skulle de som lager TV tatt hensyn til alles frykter og fobier kunne de ikke sendt noe i det hele tatt. Jeg har mine fobier jeg også, og grøsser litt hvis jeg ser de på TV, men det går jo over når det er borte. Da jeg var liten lærte jeg at TV er TV, så jeg reagerer ikke enormt på slike ting. 1
Wombat Skrevet 31. januar 2011 #10 Skrevet 31. januar 2011 ikke tåler å se en edderkopp? Herregud det er da ikke min skyld at jeg synes de er sikkelig ekkle og at jeg får helt panikk hver gang jeg ser de! Jeg synes det er irriterende når det helt plutselig kommer en stor ekkel edderkopp på skjermen. Grøss Kanskje du kan trene litt på angsten din siden du innerst inne vet at denne tarantellaen bare finnes på tvn? Jeg skjønner at du blir redd, for mennesker med ekte fobier har også ekte reaksjoner på bilder av fobien sin. Siden bare en liten del av norges befolkning er redde på ordentlig vil nok ikke tv3 la sjansen til litt hverdagsgrøss gå fra seg, men for din egen del kan du jo prøve å ta en god kikk på edderkoppen hver gang den vises og kjenne på reaksjonen du får da?
Gjest Fikira Skrevet 31. januar 2011 #11 Skrevet 31. januar 2011 Må si meg enig i Wombat. Dere burde heller prøve å behandle angsten deres, det er mer realistisk enn å be en hel befolkning ikke se taranteller på tv.
Lillemeg25 Skrevet 31. januar 2011 #12 Skrevet 31. januar 2011 (endret) Nei, men det er din skyld (les: ditt valg) å se på TV. Skulle de som lager TV tatt hensyn til alles frykter og fobier kunne de ikke sendt noe i det hele tatt. Jeg har mine fobier jeg også, og grøsser litt hvis jeg ser de på TV, men det går jo over når det er borte. Da jeg var liten lærte jeg at TV er TV, så jeg reagerer ikke enormt på slike ting. Jeg er også redd for edderkopper men kan ikke bare slutte å se på tv av den grunn. Man vet jo aldri når de dukker opp heller. Etter jeg flyttet ut var jeg ikke såå redd de lengre. Pga da bodde jeg alene og når det var en edderkopp på badet eller kjøkkenet måtte jeg ta den. Hadde ikke så mye valg. Pga dette ble jeg mer vant til de. Hadde ikke pappa lengre som kunne ta de. Nå måtte jeg gjøre det selv. Før da jeg så en edderkopp på tv hylskrekk jeg og ble helt gal. Fikk helt panikk. Samme da jeg så en edderkopp på badet f.eks. Hylskrekk og ropte på pappa. Nå kvekker jeg bare litt hvis jeg ser en på tv og grøsser der og da også er det glemt Endret 31. januar 2011 av Lillemeg22
Gjest Galithralia Skrevet 31. januar 2011 #13 Skrevet 31. januar 2011 Denne reklamen har jeg ennå ikke fått med meg heldigvis! Jeg er livredd edderkopper, spiller ingen rolle hvor store eller små de er - det er fremdeles en edderkopp. Selv om det høres sinnsykt, har jeg utviklet en radar for edderkopper - jeg kan faktisk føle dem hvis de er i rommet uuuuusj. Ja det er mitt valg å se på tv, men det er fremdeles ubehagelig. Får passe på når jeg ser på Tv3 dA!
sophiaM Skrevet 31. januar 2011 #14 Skrevet 31. januar 2011 Hva med å være litt takknemlige for at dere bor i et land der tarantellaer og andre farlige krypdyr kun finnes i bur! Det er jo bare et luksusproblem å se en tarantella krypende på tv-skjermen, og i tillegg en FAKE en..
Gjest Galithralia Skrevet 31. januar 2011 #15 Skrevet 31. januar 2011 Hva med å være litt takknemlige for at dere bor i et land der tarantellaer og andre farlige krypdyr kun finnes i bur! Det er jo bare et luksusproblem å se en tarantella krypende på tv-skjermen, og i tillegg en FAKE en.. Det spiller ingen rolle at jeg lever i trygge Norge, frykten min er irrasjonell, men jeg reagerer likevel. Det spiller ingen rolle om edderkoppen er i et bur, den er fremdeles i samme rom som meg. Det takler jeg ikke. Hørte på radioen (en god stund siden) om en dame som brakk seg med en gang hun hørte ordet edderkopp. Frykten er ikke logisk, vi er klar over det - men den er der likevel
MarianneE Skrevet 1. februar 2011 #16 Skrevet 1. februar 2011 Kanskje du kan trene litt på angsten din siden du innerst inne vet at denne tarantellaen bare finnes på tvn? Jeg skjønner at du blir redd, for mennesker med ekte fobier har også ekte reaksjoner på bilder av fobien sin. Siden bare en liten del av norges befolkning er redde på ordentlig vil nok ikke tv3 la sjansen til litt hverdagsgrøss gå fra seg, men for din egen del kan du jo prøve å ta en god kikk på edderkoppen hver gang den vises og kjenne på reaksjonen du får da? Forresten så syntes jeg reklamen var artig.
Lady Lovelylocks Skrevet 1. februar 2011 #17 Skrevet 1. februar 2011 Nå har de begynt med en diger kake også... Det går jo ikke. TV3 burde tenke på dem som slanker seg..
Sugerøret Skrevet 1. februar 2011 #18 Skrevet 1. februar 2011 Nå har de begynt med en diger kake også... Det går jo ikke. TV3 burde tenke på dem som slanker seg.. jeg liker ikke edderkopper selv og skvatt litt da jeg så den kravlet over skjermen.Men boikotte ..neeei
Aelita Skrevet 1. februar 2011 #19 Skrevet 1. februar 2011 Jeg er skikkelig redd edderkopper, og fikk litt grøssninger når krypet kom kravlende, men det skal mer til for å sette meg ut. Hadde den derimot kommet krypende i rommet så hadde det vært grunn til klikkings
Vulpes Skrevet 1. februar 2011 #20 Skrevet 1. februar 2011 Skjønner at det er kjipt med den reklamen om man har fobi for edderkopper. Men samtidig synes jeg ikke TV3 skal ta hensyn til det. Hva med å være litt takknemlige for at dere bor i et land der tarantellaer og andre farlige krypdyr kun finnes i bur! Det er jo bare et luksusproblem å se en tarantella krypende på tv-skjermen, og i tillegg en FAKE en.. Mange av tarantella-artene er ikke spesielt farlige, å bli bitt av disse sammenliknes med et bistikk. Men jeg er enig med deg i at det er deilig å bo i et land hvor man ikke trenger å bekymre seg for dødelig giftige kryp som kan snike seg inn i huset. Selv om vi bortskjemte nordmenn nok overdriver denne faren når vi er på ferie i land som har disse artene, som regel er det ikke så ille som vi skal ha det til :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå