Thomas Skrevet 23. oktober 2003 #1 Del Skrevet 23. oktober 2003 Noen som har fått laseroperert øynene med LASIK teknikken for å fjerne nærsynhet? Gikk det uten komplikasjoner og ble resultatet bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2003 #2 Del Skrevet 23. oktober 2003 Min samboer har gjort dette. Han hadde vel -3 på begge øynene. Operasjonen gikk kjempefint, og i dag ser han veldig bra. Ingen komplikasjoner av noe slag, kun sår i øynene de første dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 23. oktober 2003 #3 Del Skrevet 23. oktober 2003 En god venninne av meg gjorde det for et år siden, hun er kjempefornøyd og angrer ikke et sekund. Hun ble litt lyssky og følte at øynene var såre i begynnelsen, men det gikk ganske fort over. Hun betalte ca 30.000,- for det og ville gjort det samme igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klaraklokk Skrevet 24. oktober 2003 #4 Del Skrevet 24. oktober 2003 Jeg har gjort det. Opererte i mars, og tok etterkorregering for to uker siden. Er kjempefornøyd. Var absolutt verdt hver krone! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 24. oktober 2003 #5 Del Skrevet 24. oktober 2003 snakket med noen på synsam om det og de sa det kostet 32-33 000kr?? er det fakta??? det er jo heelt sykt!! "operasjonen" tar jo bare 1 min alikevel.. jaja... men uansett.. man får jo sånn dråper på øynene, lokalbedøvelse, men man kan likevel høre og lukte? hun jeg snakket med sa at man kunne høre den fresingen fra laseren og lukte svidd? det er det faktisk flere som har sagt.. er dette tilfelle? og evt hvor lang var ventetiden på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klaraklokk Skrevet 25. oktober 2003 #6 Del Skrevet 25. oktober 2003 Min operasjon kostet 30 000. Da er alle kontroller og evt re-opperasjon inkludert. Åja - du hører det knitrer fra laseren og du kjenner svidd lukt. Å man må regne med svie i øynene de første timene etterpå. Men man får med seg smertestillende og resept på øyedråper fra legen. Men uansett så vil jeg si det er verdt det. ( Ihvertfall for meg, hvor linser aldri har vært noe alternativ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 25. oktober 2003 #7 Del Skrevet 25. oktober 2003 må føre dette på listen av stooore utgifter da..huff....vil vinne i lotto... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 25. oktober 2003 #8 Del Skrevet 25. oktober 2003 Har gjort det, og er veldig fornøyd. Men for meg tok det 7-8 uker å bli 100% etterpå. Det ene øyet var veldig tregt til å bli friskt. Men nå, 4 mnd etterpå, så ser jeg helt fint. Var heldig å ha foreldre som sponser meg. Men jeg TROR det går an å søke om å få gjort det på sykehus, men da må du vente noen år. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta2 Skrevet 26. oktober 2003 #9 Del Skrevet 26. oktober 2003 Hei. Jeg har ikke tatt laser, men fått operert inn kunstig linse på øyet. Hornhinnene var for tynne til laseroperasjon. Er kjempe fornøyd. :D Vi fikk en beroligende tablett, og bedøvelse dråper. Fikk med dråpene som vi skulle dryppe øynene med. Pris ca 40 000,- :o Jeg søkte i mai, og fikk time i november på Haukeland. Fikk time og på privatklinikk, så jeg fikk operert i september. :D Jeg fikk det dekket. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Abelone Skrevet 26. oktober 2003 #10 Del Skrevet 26. oktober 2003 Hvorfor fikk du det dekket, Meta? Jeg har - 5 og -5,25 på mine øyne. Har brukt linser i 15 år, og fikk etterhvert plager så jeg ikke kunne bruke disse. For 9 mnd siden begynte jeg å bruke briller, og har bare det nå. Jeg føler at jeg har et handikap nå, faktisk. Det er blindsoner rundt billene hvor jeg ikke ser noen ting, jeg blir klumsete og uheldig til stadighet. Alt blir veldig forminsket, og jeg vurderer feil. Jeg må si at det går bedre nå når jeg har vennet meg mer til brillene, men likevel plages jeg daglig av mitt dårlige syn. Tror dere jeg kan få dekket laseroperasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2003 #11 Del Skrevet 26. oktober 2003 Er det ikke slik at man kan få det dekket om man kan bevise at man trenger det for å fungere i jobben eller noe sånt? Jeg har også -5 på begge øynene, og drømmer om den dagen jeg kan ta denne operasjonen. Synet mitt har ikke stabilisert seg, så det kommer nok til å bli enda svakere før jeg kommer så langt, men. Operasjonen er kjempedyr, men min samboer fikk denne summen delt opp. 3000 kr pr.mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta2 Skrevet 26. oktober 2003 #12 Del Skrevet 26. oktober 2003 Hvorfor fikk du det dekket' date=' Meta? Jeg har - 5 og -5,25 på mine øyne. Har brukt linser i 15 år, og fikk etterhvert plager så jeg ikke kunne bruke disse. For 9 mnd siden begynte jeg å bruke briller, og har bare det nå. Jeg føler at jeg har et handikap nå, faktisk. Det er blindsoner rundt billene hvor jeg ikke ser noen ting, jeg blir klumsete og uheldig til stadighet. Alt blir veldig forminsket, og jeg vurderer feil. Jeg må si at det går bedre nå når jeg har vennet meg mer til brillene, men likevel plages jeg daglig av mitt dårlige syn. Tror dere jeg kan få dekket laseroperasjon?[/quote'] Jeg fikk det dekket da linsene irriterte øynene og briller var i veien på jobb. Jeg hadde -8,75. :o Undersøk med øyenlegen om du får det dekket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 26. oktober 2003 #13 Del Skrevet 26. oktober 2003 Mener å ha lest noe om at man må være -6 eller mer for å få det dekket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta2 Skrevet 26. oktober 2003 #14 Del Skrevet 26. oktober 2003 Mener å ha lest noe om at man må være -6 eller mer for å få det dekket. Bare på Haukeland, ikke de andre sykehusene som gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klaraklokk Skrevet 26. oktober 2003 #15 Del Skrevet 26. oktober 2003 stemmer delvis det med - 6. Man får ikke dekket hele beløpet, men får igjen ca 8000 på skatten. Da må man føre de 30 000 inn i selvmeldingen, så får man tilbakebetalt. Å da er kostnaden på operasjonen nede i 22000. Det hjelper på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta2 Skrevet 26. oktober 2003 #16 Del Skrevet 26. oktober 2003 stemmer delvis det med - 6. Man får ikke dekket hele beløpet' date=' men får igjen ca 8000 på skatten. Da må man føre de 30 000 inn i selvmeldingen, så får man tilbakebetalt. Å da er kostnaden på operasjonen nede i 22000. Det hjelper på [/quote'] Jeg fikk dekket hele beløpet. Betalte bare egenandelen, og fikk frikort, så nå betaler jeg ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå