Gå til innhold

Fotoutdanning- england/middlesex, nkf, norsk fotofagskole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er ei jente på snart 20 år som tenker og studere foto, men er ikke helt sikker på hvor jeg vil ta utdanningen. Tenker i england på enten Kingston eller Middlesex, på norges kreative fagskole eller norsk fotofagskole.

Noen som har erfaringer innenfor disse skolene eller har noen tips om hva jeg bør velge? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest VictoriaSecret*
Skrevet

Vil anbefale fotojournalistikkutdanningen på HIO på det sterkeste, om du ønsker å jobbe redaksjonelt. Ellers ville jeg helt klart valgt norsk fotofagskole fremfor de andre alternativene.

Ved å studere i utlandet er det vanskelig å bygge CV underveis i studiet, og det er kjempeviktig når du skal søke jobb. Norsk fotofagskole har et veldig godt rykte. Nordic school of photography er også et alternativ (Oslo).

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei!

Er ei jente på snart 20 år som tenker og studere foto, men er ikke helt sikker på hvor jeg vil ta utdanningen. Tenker i england på enten Kingston eller Middlesex, på norges kreative fagskole eller norsk fotofagskole.

Noen som har erfaringer innenfor disse skolene eller har noen tips om hva jeg bør velge? :)

Hei,

jeg gikk selv på Bilder Nordic School of Photography i Oslo, et godt alternativ til Fotofagskolen i Trondheim. Det er de to som har best rykte i bransjen, iallefall av de norske.

Det er jo selvfølgelig porteføljen din som vil ende opp som det viktigste til slutt, med begge disse vil få deg på rett vei.

Det kommer også veldig ann på hva slags foto du liker å drive med.

Du kan lese litt mer om min erfaring fra skolen her...

:foto:

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei

Jeg ville ha valgt Ravensbourne i London eller the Arts University College at Bournemouth.

Dersom du tenker London så er Ravensbourne så har Ravensbourne det eneste Skillset godkjente fotokurset... Som betyr at det er det mest praktiske og den skolen som er mest anerkjent av industrien.

Du får mer teori på de to andre skolen + at det er nok en del lavere nivå. Blant Engelske så er Ravensbourne MYE mer populær enn de 2 universitetene. Sjekk Ravensbourne her http://www.designstudier.no/school/ravensbourne/

Hei!

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Hei

Jeg ville ha valgt Ravensbourne i London eller the Arts University College at Bournemouth.

Dersom du tenker London så er Ravensbourne så har Ravensbourne det eneste Skillset godkjente fotokurset... Som betyr at det er det mest praktiske og den skolen som er mest anerkjent av industrien.

Jeg var på besøk på Ravensbourne i mars, og var veldig imponert av linjene de hadde å tilby, som animasjon og grafisk.

Selv har jeg en stor interesse for fotografering, så da de skulle presentere fotolinjen deres ble jeg kjempeskuffet.

De hadde hatt fotografering som en studieretning der i ett år tror jeg, og bildene var ærlig talt noe alle med et kamera kunne ta.

Så skolen kan være så anerkjent som den bare vil, men elevene så ut som om de akkurat hadde lært seg blender/lukker, noe som mk-elever (som meg selv) får lære ganske tidlig på vgs - så derfor følte jeg at skolen var en omvei for min del.

Universiteter er noe man må velge selv ved å se dem selv.

Jeg besøkte også Middlesex Uni. men jeg fikk ikke pratet med noen fra fotolinjene fordi alle var på skoletur, så vi kom på en litt dum dag.

Men jeg fikk et mye bedre inntrykk av Middlesex enn Ravensbourne fordi skolen og elevene var mye mere åpne, og interesserte i oss som kom på besøk. Alle hilste på oss både elever og lærere, og lurte på hvor vi kom fra osv. På Ravensbourne satt alle for seg selv med hver sin pc/mac og glodde fælt og kaldt på oss.

- Men igjen, det var mitt inntrykk av skolen. Kan godt hende at noen av dere ikke er fult så glad i såpass sosiale mennesker som på Middlesex, og har heller lyst til å Ravensbourne - for jeg tviler ikke på at den skolen er god med tanke på alle de andre linjene, men på fotolinjen skuffet Ravensbourne helt ekstremt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...