Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Theo ser jeg for meg som en sånn stakkarslig liten skrøpelig gutt som blir mobbet og ikke kommer i puberteten før han er 17. Luna synes jeg er skikkelig hippienavn. Ser for meg en jente med laaaangt brunt hår, kanskje dreads, sandaler, ankellangt skjørt, bruker ikke BH osv.

Haha, akkurat det samme tenker jeg da jeg hører Luna, pluss at hun nok lukter litt svette fordi hun vil redde verden ved å ikke dusje så mye :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, akkurat det samme tenker jeg da jeg hører Luna, pluss at hun nok lukter litt svette fordi hun vil redde verden ved å ikke dusje så mye :fnise:

Akkurat :fnise:

Skrevet

På 60 og 70 tallet var det poppis å kalle guttebabyer for Kent og Glenn, hvis man skulle ha litt utenlandske navn. Og jeg gikk i klasse med en som het Gordon.

Er det noe eller?

Skrevet (endret)

70-tallets gutter? Her var det jo mange "perler" med en kontinental touch som fortjener en renessanse.... :ler: Hva med Jim, Jimmy, Ronny, Kenny, Roger, Kim og Roy? Gjerne i kombinasjon med Andrè.

Endret av missLynch
Skrevet

Synes det er så "hyggelig" å lese at voksne mennesker kan mene slikt som at "heter man Melissa, Kevin eller Dennis osv, forbinder jeg det med white-trash". At det kun er de med norske navn det blir folk ut av. JA, folk har egne meninger og det er selvfølgelig helt greit, men noe av dette grenser til mobbing! Noen liker utenlandske navn, noen liker spesielle navn, ja noen liker til og med det enkelte forbinder med ølmage og white trash! Med slike holdninger som enkelte har når det gjelder folks navnevalg, er det rart at ungene mobber da? :nei: La nå folk få velge det navnet de vil på ungene sine uten å bli sittende med tanker som "hmm, hvis folk forbinder det navnet med lastebiler og folk det ikke blir noe ut av, kanskje jeg skal velge et annet". Et navn de ikke engang ønsker! En ting er å si om man liker et navn eller ikke, det er jo helt greit det, men slutt nå med den håninga av navn da! :sur:

• Liker 9
Skrevet

Ett poeng til AB over meg. :)

Hva syns dere om Ella da?

Ella er et snydelig navn. Det het bestemoren min. Forresten liker jeg Ellen også, men Ella er hakket mer feminint.

Skrevet

Synes det er så "hyggelig" å lese at voksne mennesker kan mene slikt som at "heter man Melissa, Kevin eller Dennis osv, forbinder jeg det med white-trash". At det kun er de med norske navn det blir folk ut av. JA, folk har egne meninger og det er selvfølgelig helt greit, men noe av dette grenser til mobbing! Noen liker utenlandske navn, noen liker spesielle navn, ja noen liker til og med det enkelte forbinder med ølmage og white trash! Med slike holdninger som enkelte har når det gjelder folks navnevalg, er det rart at ungene mobber da? :nei: La nå folk få velge det navnet de vil på ungene sine uten å bli sittende med tanker som "hmm, hvis folk forbinder det navnet med lastebiler og folk det ikke blir noe ut av, kanskje jeg skal velge et annet". Et navn de ikke engang ønsker! En ting er å si om man liker et navn eller ikke, det er jo helt greit det, men slutt nå med den håninga av navn da! :sur:

Tror du har misforstått.

Folk må kalle ungene sine for absolutt hva de vil. Men uansett om man kaller lille jenta Atlanta Melissa Olsen eller Olga Gurine Olsen - så må man tenke på at barnet skal vokse opp med dette navnet og at et navnevalg sender ut signaler.

Kaller du ungene dine Frøya, Frigg og Idunn så sender det ut et signal om at man er litt over gjennomsnittet opptatt av viking-navn.

Og dessverre er det slik at et normalt navn på engelsk ofte blir litt for bimbo-aktig på norsk. Dessverre så oppfattes det slik.

• Liker 1
Skrevet

Hehe, ikke snydelig, men nydelig. :)

Skrevet

Som dere sikkert ser så ble denne diskusjonen startet da hun ville ha utenlandske navn ikke norske navn....

Skrevet

Bosniske navn : nadira, amela, elvira jente.

nadir, sandro

lykke til med å finne navn :yvonne:

Skrevet

:skratte:

• Liker 1
Skrevet

Finni på sjølv?

Hva har det for betydning? Alle navn har blitt funnet på av noen en eller annen gang....

Kilian er forresten et irsk navn, det er forøvrig Finn og Njål også, forskjellen er bare at disse er blitt såpass velkjente og vanlige at nordmenn flest behandler dem som "norske"

Når det gjelder Kilian, får jeg også assosiasjoner til kill og støtter heller forslaget for Kieran (Kiran)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Adalbert, Baltazar, Brn, Apolonia, Brygida, Czeclav, Elsbyeta, Fryderyk, Grezgorzc, Krysztyna, Kryztophr.... Mange flotte, annerledes navn der ute. :nigo:

Jeg liker best når man velger helt vanlige navn med uvanlig stavemåte - slik som Kryztyna og Fryderyk og sånn. Litt originalt, lissom. :filer:

Ai, dette blir som regel forferdelig slitsomt for ungen når vedkommende vokser opp.

Bare tenk på alle situasjoner hvor man må ringe til kundeservice/oppgi navn som referanse osv.

"Hei, jeg heter Kryztophr. Med K."

"Ja, Kristoffer med dobbel f?"

"Nei. Kryztophr med K, y istedet for i, ph i stedet for f, og ikke e på slutten."

Hallo, det er jo ufattelig kronglete!

Jeg har masse venner som har litt uvanlige stavemåter, og de er alle dritt lei av å måtte stave seg igjennom navnet sitt opptil fem-seks ganger.

Skrevet

Ai, dette blir som regel forferdelig slitsomt for ungen når vedkommende vokser opp.

Bare tenk på alle situasjoner hvor man må ringe til kundeservice/oppgi navn som referanse osv.

"Hei, jeg heter Kryztophr. Med K."

"Ja, Kristoffer med dobbel f?"

"Nei. Kryztophr med K, y istedet for i, ph i stedet for f, og ikke e på slutten."

Hallo, det er jo ufattelig kronglete!

Jeg har masse venner som har litt uvanlige stavemåter, og de er alle dritt lei av å måtte stave seg igjennom navnet sitt opptil fem-seks ganger.

Jeg tror kanskje Pøbelsara var bittelitt ironisk?

Skrevet

Jeg tror kanskje Pøbelsara var bittelitt ironisk?

Jeg ironiserer aldri. :nigo:

• 1 måned senere...
Skrevet

Bosniske navn : nadira, amela, elvira jente.

nadir, sandro

lykke til med å finne navn :yvonne:

nadira var jo bare kjempe nydeligt :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...