Gå til innhold

Etter utgiftene, Hva har dere igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva som er vanlig å ha igjen etter at de faste utgiftene er betalt? Hva har dere igjen etter at husleie, forsikring, strøm er betalt?

Hvor mye er da igjen på mat og andre aktiviteter. Er 6000kr lite på mat og andre aktiviteter?? Vi har to barn og er to voksne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på hva som er vanlig å ha igjen etter at de faste utgiftene er betalt? Hva har dere igjen etter at husleie, forsikring, strøm er betalt?

Hvor mye er da igjen på mat og andre aktiviteter. Er 6000kr lite på mat og andre aktiviteter?? Vi har to barn og er to voksne.

Svar: Omtrent 30 dager.

Skrevet

Er nok ikke noe som er vanlig, da få har like store inntekter og utgifter.

Jeg for min del har igjen rundt 12.000 kroner etter at boliglån, fellesutgifter, forsikringer og strøm er betalt. Mye går bort til mat, fritidsaktiviteter, transport, osv. men det blir stort sett noen tusenlapper til sparekontoen også.

Bor alene og synes jeg har det relativt romslig, selv om man alltids kunne tenke seg mer. :jepp:

Skrevet

Søk på SIFO-tabellen så ser du hva som er gjennomsnitt for en familie med 2+2 som dere :) Kost-tallene er noe høye, men viser en ca oversikt.

Hos oss har vi igjen 3-4000 etter alt det faste er betalt og holdt av til (lån, regninger,mat etc). Da har vi dette til fritid og eventuelt betale ned ekstra på lån.

Skrevet

Er 6000kr lite på mat og andre aktiviteter?? Vi har to barn og er to voksne.

Synes det er lite når det skal inkludere både mat og alle fritidsaktiviteter for fire personer, ja.

Skrevet

Vi er 2 voksne og et barn, og vi bruker 5600 på dagligvarer. Vi har et nøkternt forbruk og spiser mye datokjøtt fra Kiwi. Men vi spiser dyrt brød og drikker ca 2-3 øl i uka. Jeg vil tro at 6000 blir knapt for dere om dere vil spise noenlunde sunt!

Skrevet

Jeg har igjen 11000, 3000 av dem går til sparekonto, så jeg har 8000 å leve for. Som regel overfører jeg 2-3000 til over til spare/huskontoen, for jeg trenger ikke så mye. Bruker ca 2500-3000 på mat pr. mnd.

Hilsen singel kvinne med egen leielighet.

Skrevet

6000 høres ut som veldig lite når det både skal dekke mat og evt. fritidsaktiviteter for to voksne og to barn. Det går kanskje greit i en overgangsfase, men kan nok føles som en belastning dersom det er snakk om en permanent tilstand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...