AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Heisann. Jeg har et litt vanskelig valg foran meg - føler jeg. jeg studerer i en storby her i norge og har ved siden av en ekstrahjelp jobb. Når sommeren kommer ønsker jeg å være hjemme i hjembyen min hele sommerferien.. Jeg vil være hjemme i og med at jeg føler at "alle" skal reise hjem på ferie og at foreldrene mine har skilt seg denne måneden. jeg føler derfor at jeg vil være sammen med dem og tilbringe tid med småsøskene mine. På den jobben jeg har nå er det 2 måneders oppsigelsestid. jeg er fornøyd med jobben, men det kan også bli litt kjedelig i og med at jeg jobber alene i butikken og det er alltid svært få kunder. Jeg regner med at jeg ikke får 2 måneders sommerferie fra jobben, i og med at vi ekstrahjelp/deltid er her for å hjelpe til i ferier. Hva skal jeg gjøre!? Jeg har et veldig sterkt ønske om å beholde jobben etter sommerferien, men jeg vil veldig gjerne også tilbringe tid med familien min. Jeg får jo maks 3-4 uker ferie på jobben min her, og den kan ikke taes sammenhengendene, på grunn av lite folk. det blir på den andre siden dyrt å ta tog fram og tilbake og være her nede "alene.".
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 hm, det vet jeg faktisk ikke. arbeidsgiver må uansett ansette ny for sommeren da, i og med at vi kun er 4 ansatte. men føler egentlig ikke at jeg har så veldig "viktig" grunnlag for å søke permisjon i det tilfellet - selv om det er utrolig viktig for meg. er ikke sikkert alle andre synes det er rett av meg og gjøre som jeg vil..men å være her i en måned alene og bare jobbe, er veldig kjipt når jeg er her ellers hele året og vil tilbringe ferien hjemme..
Barcelone Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Jeg ville søkt om permisjon pga personlige årsaker og ikke gått noe mer i dybden på det. Og hvis noen spurte så ville jeg ha sagt at det er et privat anliggende.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 hm, jeg får prøve på det da.. vet egentlig ikke så mye om permisjon åsånt.. søker man dirkete til jobben da eller må man ha noe erklæring fra lege? hvor lenge kan man ha permisjon? må vel være ei grense:)
Barcelone Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 Det er ikke noe grense for det. Spørs hvor lenge du selv vil egentlig. Men da blir det jo selvsagt uten lønn. Arbeidsgiver trenger ikke å innvilge dette, men man kan jo alltids prøve. Du trenger ikke noe fra legen, da blir det en sykemelding i tilfelle og det trenger du vel strengt tatt ikke.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #7 Skrevet 31. januar 2011 nei, det er sant - trenger ikke det. men kjempeflott, da skal jeg prøve på det takk for svar og hjelp videre:)
Glitnir Skrevet 31. januar 2011 #8 Skrevet 31. januar 2011 Det er jo bare å gjøre som de andre sier - søk permisjon, og om du får nei, får du ta en ny vurdering da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå